Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Dubbel paspoort en loyaliteit Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2017 9:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wie verkoopt hier nou onzin? Jij Cliff! Als je geen keuze zou hebben dan zouden begrippen als landverraad of loyaliteitsconflict nooit bestaan. Het is juist omdat je een keuze hebt dat loyaliteit in het gedrang kan komen.

Maar het gaat er helemaal niet om of je een keuze hebt, het gaat om het principe dat bij een staatsburgerschap de bijbehorende loyaliteit hoort (van de burger verwacht wordt).
Heb je twee staatsburgerschappen dan heb je in principe dus ook twee loyaliteiten en dat is bij bepaalde functies ongewenst.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2017 16:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Wie verkoopt hier nou onzin? Jij Cliff! Als je geen keuze zou hebben dan zouden begrippen als landverraad of loyaliteitsconflict nooit bestaan.

Als je de geschiedenis bekijkt, dan denk ik dat je zult zien dat de meeste landverraders nooit een dubbele nationaliteit hadden.

Zo kun je de NSB-ers uit 1939-1940 best als landverraders bestempelen. Maar hadden ze de Duitse nationaliteit? Nee, natuurlijk niet.

Je redeneert voortdurend naar je eigen stelling toe, maar wat krom is wordt nooit recht: nationaliteit is iets anders dan loyaliteit. Het is niet anders.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2017 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Als je de geschiedenis bekijkt, dan denk ik dat je zult zien dat de meeste landverraders nooit een dubbele nationaliteit hadden.

Zo kun je de NSB-ers uit 1939-1940 best als landverraders bestempelen. Maar hadden ze de Duitse nationaliteit? Nee, natuurlijk niet.

Nou, Seysss-Inquart had anders wel de Oostenrijkse nationaliteit. Maar dat terzijde, daar gaat de discussie niet over. De discussie gaat erover dat de staat van jou als staatsburger loyaliteit verwacht en als je twee staatsburgerschappen hebt dan verwachten twee staten loyaliteit. Dat lijkt me vrij logisch.

Cliff schreef:
Je redeneert voortdurend naar je eigen stelling toe, maar wat krom is wordt nooit recht: nationaliteit is iets anders dan loyaliteit. Het is niet anders.

Natuurlijk redeneer ik vanuit mijzelf, jij redeneert toch ook vanuit jouw eigen perspectief?
Nationaliteit en loyaliteit aan de staat horen bij elkaar.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Za Nov 04, 2017 13:06, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2017 20:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Jouw mening wordt duidelijk gevoed door jouw gekrenkte eergevoel vanwege jouw eigen omgeving, dus ik vergeef je jouw bovenstaande giftige uitspatting.

Zo snel krenk je mij niet Tedje. Wink

Quote:
Welke draai jullie ook aan wat Baudet heeft gezegd willen geven; onder de streep is Baudet tegen het dubbele paspoort.

Ik bestrijd dat ook niet. Ik bestrijd je oplossing. Dat vind ik een schijnoplossing.

Quote:
De VVD, het CDA en de kleine christelijke partijen zijn ook tegen het dubbele paspoort. Ze willen het dubbele paspoort helemaal weg hebben (et CDA vindt zelfs dat koningin MŠxima haar dubbele paspoort in moet leveren).

Waarom krijgt de PVV dan geen steun?
Maxima heeft verder geen staatsrechtelijke functie maar een ceremoniŽle. Beetje dom om onder de in dit topic genoemde argumenten voor het inleveren van het dubbele paspoort. Dan begrijp je er geen snars van.

Quote:
Wilders en Baudet gaan daar verder in (of bewandelen een andere weg als je het zo wilt noemen) en willen (nu al) dat politici met dubbele paspoorten geweerd worden.
Ze zijn samen goed voor 22 zetels, VVD, CDA en de kleine christelijken zijn samen goed voor ca. 60 zetels. Al met al dus niet niks.

Dat wil Wilders al jaren. Alleen in 2010 niet. Omdat Wilders het toenmalig kabinet Rutte I gedoogde.
Het is commerciŽle prietpraat. Propaganda. Eenmaal aan de knoppen gebeurt er niets en zingt Wilders een ander lied.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Nov 04, 2017 13:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Ik bestrijd dat ook niet. Ik bestrijd je oplossing. Dat vind ik een schijnoplossing.

Het is gewoon duidelijkheid.

Quote:
Maxima heeft verder geen staatsrechtelijke functie maar een ceremoniŽle. Beetje dom om onder de in dit topic genoemde argumenten voor het inleveren van het dubbele paspoort. Dan begrijp je er geen snars van.

Wat bedoel je? Ik heb Buma geciteerd die zelfs wil dat MŠxima haar dubbele paspoort inlevert om aan te geven wat politieke partijen van het dubbele paspoort vinden.

Quote:
Dat wil Wilders al jaren. Alleen in 2010 niet. Omdat Wilders het toenmalig kabinet Rutte I gedoogde.
Het is commerciŽle prietpraat. Propaganda. Eenmaal aan de knoppen gebeurt er niets en zingt Wilders een ander lied.

Quote:
Waarom krijgt de PVV dan geen steun?

De politiek ten voeten uit.

BerichtGeplaatst: Za Nov 04, 2017 20:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Het is gewoon duidelijkheid.

Het is levensgevaarlijk omdat de suggestie wordt gewekt dat er duidelijkheid is.

Quote:

Wat bedoel je? Ik heb Buma geciteerd die zelfs wil dat MŠxima haar dubbele paspoort inlevert om aan te geven wat politieke partijen van het dubbele paspoort vinden.

Nog een keer: Maxima heeft geen staatsrechtelijke functie maar een ceremoniŽle. Beetje dom om onder de in dit topic genoemde argumenten voor het inleveren van het dubbele paspoort. Dan begrijp je er geen snars van.

Quote:
De politiek ten voeten uit.

Hoe dan ook, je argument dat ťťn paspoort voor politieke rollen gesteund wordt door verschillende partijen heeft geen waarde. Politici geven niet thuis als daad bij het woord moet worden gevoegd en ontpoppen zich tot tegenstanders. Wilders stond er moederziel alleen voor.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2017 10:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Het is levensgevaarlijk omdat de suggestie wordt gewekt dat er duidelijkheid is.

Nee hoor, gewoon duidelijkheid. Nu hebben we dubieuze sujetten in de politiek zitten.

Quote:
Nog een keer: Maxima heeft geen staatsrechtelijke functie maar een ceremoniŽle. Beetje dom om onder de in dit topic genoemde argumenten voor het inleveren van het dubbele paspoort. Dan begrijp je er geen snars van.

Wie begrijpt er geen snars van? Buma zegt dat hij vindt dat Mŗxima haar dubbele paspoort in zou moeten leveren. Ik zeg dat niet. Buma zegt trouwens dat hij vindt dat alle dubbele paspoorten helemaal moeten verdwijnen. Dat vindt de VVD trouwens ook.
Jij snapt niet dat ik hiermee aantoon dat de teneur bij een groot deel van de politieke partijen is dat het dubbele paspoort weg moet, helemaal weg dus en niet alleen in de politiek, in het leger en bij de politie.

Quote:
Hoe dan ook, je argument dat ťťn paspoort voor politieke rollen gesteund wordt door verschillende partijen heeft geen waarde...

Is dat een argument om voor het dubbele paspoort te zijn? Ik dacht het niet.

Bovendien, politiek beweegt en blijft in beweging. Het tij is aan het keren.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2017 19:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Politiek beweegt Laughing

Ja, beweegt als volgt: zodra ze de macht hebben, zijn ze niet meer tegen dubbele paspoorten.

BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2017 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het is slechts een kwestie van tijd.

BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2017 19:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Nee hoor, gewoon duidelijkheid. Nu hebben we dubieuze sujetten in de politiek zitten.

Duidelijkheid die een verkeerde suggestie wekt. Niets is gevaarlijker dan schijnveiligheid.

Quote:
Wie begrijpt er geen snars van? Buma zegt dat hij vindt dat Mŗxima haar dubbele paspoort in zou moeten leveren. Ik zeg dat niet. Buma zegt trouwens dat hij vindt dat alle dubbele paspoorten helemaal moeten verdwijnen. Dat vindt de VVD trouwens ook.
Jij snapt niet dat ik hiermee aantoon dat de teneur bij een groot deel van de politieke partijen is dat het dubbele paspoort weg moet, helemaal weg dus en niet alleen in de politiek, in het leger en bij de politie.

1. CDA steunt de motie niet. Dus je argument gaat in rook op.
2. Maxima heeft geen staatsrechtelijke functie maar een ceremoniŽle. Dat was helemaal niet je punt.

Quote:
Is dat een argument om voor het dubbele paspoort te zijn? Ik dacht het niet.

Het ontkrachtigt je argument.

Quote:
Bovendien, politiek beweegt en blijft in beweging. Het tij is aan het keren.

Inderdaad. De politiek die tegen het dubbel paspoort voor politici was, steunen de motie niet en zijn nu niet meer tegen.

Het wordt tijd voor echte oplossingen!
BerichtGeplaatst: Wo Nov 08, 2017 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik blijf me niet herhalen. We zullen het nooit met elkaar eens worden.

De tijd zal leren of men hier paal en perk gaat stellen aan dubbele paspoorten.
Als ik me niet sterk vergis staat in het regeerakkoord dat er een "keuzemoment" komt voor mensen met een dubbel paspoort.
Tot het zover is zullen we het moeten accepteren dat landverraders met dubbele paspoorten ongestoord de Nederlandse politiek kunnen infiltreren.

Ondertussen heeft AustraliŽ al 5 politici de laan uitgestuurd en moet nu iedere politicus bewijzen dat hij/zij geen dubbel paspoort heeft...
...ondertussen ligt een Marokkaanse Nederlander in de Nederlandse voetbalwereld onder vuur omdat hij voor het Marokkaanse elftal heeft gekozen...
...en ondertussen heeft van Persie een veeg uit de pan gekregen van Turkije omdat men daar boos is omdat hij bij ons een blessure heeft opgelopen terwijl hij in Turkije het riante salaris toucheert.

Overal verwacht met loyaliteit, voor wat hoort wat, alleen in Nederlandse politiek niet, daar is alles gratis...

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2017 18:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Het laatste voordeel van een dubbel paspoort en loyaliteit is verdwenen nu ItaliŽ niet naar het WK gaat. Gelukkig kan ik nog de politiek in. Very Happy
BerichtGeplaatst: Wo Nov 15, 2017 9:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Forza! Laughing

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie