Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Is verwijdering tussen sexen het volgende verdienmodel?
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Is verwijdering tussen sexen het volgende verdienmodel?
BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2017 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Steeds vaker zie ik teksten waaruit een achterstelling van dames in onze maatschappij zou moeten blijken.
Vandaag las ik weer, bij een verslag van reanimatie van gewonden, dat de dames vaker het loodje leggen dan de man. Oorzaken van dat fenomeen worden nauwelijks benoemd. (mannen krijgen bv veel vaker een hartaanval)
Wordt er geld verdiend aan de suggestie richting vrouwen-achterstand. Wie verdient daar eventueel aan?

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2017 17:01 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Née fout, vrouwen hebben vaak geen klachten als ze een hartaanval krijgen of ze denken dat ze verkeerd getild hebben en hun pijngrens ligt een stuk hoger.
Verder reanimeer je mensen met een hartstilstand en verbind je gewonden.

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2017 18:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Poendert schreef:

Vandaag las ik weer, bij een verslag van reanimatie van gewonden, dat de dames vaker het loodje leggen dan de man. Oorzaken van dat fenomeen worden nauwelijks benoemd. (mannen krijgen bv veel vaker een hartaanval)

Wat maakt het uit voor het procentueel? Verder betwijfel ik het onderzoek ten eerste. Als iemand in elkaar zakt maakt het niets uit of het een man of vrouw is, maar handel je. Ik kan mij niet voorstellen dat je tijdens zo'n adrenalinestoot nog gaat nadenken over wat nu als zij denkt dat ik aan haar borsten heb gezeten. Reanimieren doe je tenslotte pas als je hebt vastgesteld dat er geen hartslag meer is. Even los van het feit dat je niet de borsten masseert tijdens het reanimeren en het verre van een erotisch tafereel is.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2017 18:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:

Ook als je geen hartslag waarneemt? Wink
BerichtGeplaatst: Wo Nov 15, 2017 9:47 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het gaat mij meer over de suggestieve berichten in de huidige media. Er wordt beweerd via Metoo dat alleen vrouwen last hebben van sexueel getinte benaderingen door de andere sexe in hun jeugdige leventjes.
Ik kan u verzekeren dat die gewoonte vaak, hoewel meer verbloemd. ook richting de heren telt. En dat vond ik altijd een groot geluk.
Ook geloof ik dat bv een Marlin Monroe alleen via de Kennedyclub naar de hogere kringen werd geprojecteerd. En daar werd ze niet echt vrolijk van. Als je in een dergelijk wereldje stapt, en je hoort niet bij de domme Blondjesclub, weet je volgens mij de gevolgen. Ellebogen in aanslag.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 15, 2017 10:31 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliox schreef:
Elisabeth schreef:

Ha ha, ik heb net gisteren een opfris cursus EHBO gedaan en er zijn veranderingen.
Vroeger was het 5x pompen en dan 3x beademen maar nu is het 30x pompen en 2x beademen.
Met een slagaderlijke bloeding is er geen hartstilstand dus de bloeding stoppen anders komt er snel een hartstilstand.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 15, 2017 10:33 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Mijnheer Poedert, u gaat weer dwalen.....hartinfarcten en dan Marlyn Monroe en de Kennedy's????
Geen touw aan vast te knopen.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 15, 2017 20:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Cliox schreef:
Elisabeth schreef:

Ha ha, ik heb net gisteren een opfris cursus EHBO gedaan en er zijn veranderingen.
Vroeger was het 5x pompen en dan 3x beademen maar nu is het 30x pompen en 2x beademen.
Met een slagaderlijke bloeding is er geen hartstilstand dus de bloeding stoppen anders komt er snel een hartstilstand.

Je hebt al heel lang geen EHBO meer gehad zo te lezen. Wink Amerikanen zijn al 10 jaar bezig om helemaal niet meer te beademen.
BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2017 14:09 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

[quote="Elisabeth"]Mijnheer Poedert, u gaat weer dwalen.....hartinfarcten en dan Marlyn Monroe en de Kennedy's????
Geen touw aan vast te knopen.[/quote

Deze site gaat over het aandeel van sommige vrouwen via sex naar de top. Is dat eerlijk verdeeld? Of behoren vrouwen tot de kopgroep.

Laatst aangepast door Poendert op Do Nov 16, 2017 14:15, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2017 14:09 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

[quote="Elisabeth"]Mijnheer Poedert, u gaat weer dwalen.....hartinfarcten en dan Marlyn Monroe en de Kennedy's????
Geen touw aan vast te knopen.[/quote

AD redactie 07-08-13, 12:21 Laatste update: 19-02-16, 04:40 Bron: BELGA
John F. Kennedy.
In zijn boek 'These Few Precious Days: The Final Year of Jack with Jackie' schrijft Christopher Andersen dat de presidentsvrouwe wist van alle andere vrouwen in het leven van haar echtgenoot. De affaires maakten haar van streek, maar ze kneep een oogje toe zolang hij haar maar niet in het openbaar voor schut zette.
'Enfant terrible'
De relatie met Marilyn Monroe deed Jackie het meeste pijn, zo staat in het boek. Dat had grotendeels te maken met het feit dat de actrice een 'enfant terrible was dat er op elk moment mee in de openbaarheid kon komen, een schandaal veroorzaken, de reputatie van haar man en haar huwelijk zou vernietigen en haar publiekelijk belachelijk maken', zo citeert CBS uit het nieuwe boek.

Dit art gaat niet over hartaanvallen maar over het vermeend achterstellen van vrouwen in het publieke leven.

Is in het geval van die Kennedy affaire, Marlyn de boosdoenster of de achter zijn lul aanlopende Kennedy. Ik zet de zaak op 50/50 = vrouw/man gelijk op.
Dan is de vraag natuurlijk, klimmen te veel vrouwen via sex naar de top, of valt die eer de mannelijke helft van het mensdom ten deel.
Of is dat hele Me-Too verhaal een kapstok om pseudo- nieuws aan op te hangen. (het zogenaamde nepnieuws)

BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2017 20:55 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Weer eens een keer geen touw aan vast te knopen.

BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2017 23:12 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

U begon deze topic over het "feit" dat vrouwen minder werden gereanimeerd dan mannen.
En nu eindig het met een aanval op vrouwen die in de amusement wereld bekend zijn geworden.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 17, 2017 10:00 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
U begon deze topic over het "feit" dat vrouwen minder werden gereanimeerd dan mannen.
En nu eindig het met een aanval op vrouwen die in de amusement wereld bekend zijn geworden.

Ik probeer duidelijk te maken dat door een grotere afstand te scheppen tussen de seksen zoals via MeToo en reclame gebeurt, een mogelijk nieuw verdienmodel via de reclamewereld wordt geschapen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 17, 2017 21:27 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

U probeert iets duidelijk te maken ? Nou, dat is dan mislukt. Want er valt werkelijk geen touw vast te knopen aan uw gewauwel.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 17, 2017 21:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het kan helpen om gewoon een biertje op vrijdagavond te drinken i.p.v. een glas azijn.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 17, 2017 22:05 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Dat is zo. Maar ik zit voor mijn plezier op dit forum en constateer dat er bijdragen zijn die :
a. op inhoud niet te volgen zijn voor gewone stervelingen als ik
b. die op stelling en daarop gebaseerde vage aannames drijven op de grootste lariekoek die ik ooit in mijn leven heb gehoord en vermoedelijk ook nooit meer zal horen.

Maar misschien dat het met de nodige biertjes op inderdaad beter te vatten is allemaal.

BerichtGeplaatst: Za Nov 18, 2017 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Maar goed, laten we het onderwerp dan maar serieus behandelen.
Eerst schreef de heer Poendert dit:

Quote:
Wordt er geld verdiend aan de suggestie richting vrouwen-achterstand. Wie verdient daar eventueel aan?

Ten eerste vraag ik mij af waar de heer Poendert dit gelezen heeft. Ik lees ook veel, maar kwam het nergens tegen. Het is alleen zo jammer dat meneer Poendert zich desgevraagd nooit weet te herinneren waar hij iets gelezen heeft. Wie helpt mij aan een bron?
Inmiddels hebben we de hout snijdende reacties van Elisabeth op meneer Poendert kunnen lezen. Dan denk je: zo, einde discussie. Maar nee hoor, meneer Poendert gaat door en beweert ineens iets heel anders, namelijk:
Quote:
Het gaat mij meer over de suggestieve berichten in de huidige media. Er wordt beweerd via Metoo dat alleen vrouwen last hebben van sexueel getinte benaderingen door de andere sexe in hun jeugdige leventjes.

Het ging dus niet blijkbaar om de vraag of dames vaker het loodje leggen dan de man en wie daar geld aan zou verdienen (!!!!! Waar haal je het vandaan.....geld verdienen aan de suggestie dat vrouwen eerder het loodje leggen ? Waar slaat dat op ? ). Nadat dit alles door Elisabeth is gepareerd komt meneer Poendert doodleuk aan met iets totaal anders. Nu gaat het meneer Poendert ineens over de suggestieve berichten in de media.
Dat vervolgens Marilyn Monroe en de Kennedys erbij worden gesleept laat ik maar onvermeld. Enfin, we gaan door:

Quote:
Deze site gaat over het aandeel van sommige vrouwen via sex naar de top. Is dat eerlijk verdeeld? Of behoren vrouwen tot de kopgroep.

Nu gaat het ineens hier weer over. Even terug naar het begin: de (totaal onzinnige) vraag was wie er verdient aan de suggestie dat vrouwen vaker het loodje leggen dan de man, om via de misleidende media uit te komen bij de vraag of het eerlijk is dat vrouwen via sex naar de top komen.
Zoals ik dus al opmerkte: geen touw aan vast te knopen. Behalve dan dat meneer Poendert keer op keer over iets begint en direct van onderwerp wijzigt zodra dat onderwerp met argumenten wordt gepareerd. Maar we zijn er nog niet:
Quote:
Ik probeer duidelijk te maken dat door een grotere afstand te scheppen tussen de seksen zoals via MeToo en reclame gebeurt, een mogelijk nieuw verdienmodel via de reclamewereld wordt geschapen.

Als meneer Poendert dit in al het voorgaande duidelijk wilde maken, dan is hij wat mij betreft niet in zijn opzet geslaagd. Snap ook nog steeds niet goed wat een verdienmodel nu te maken heeft met het scheppen van afstand tussen sexen, waarbij deze geschapen afstand tussen sexen nergens wordt onderbouwd dan alleen "ik heb ergens gelezen" waar vervolgens allerlei vreemde aannames op los worden gelaten.

Kortom: het is één grote brij van onsamenhangend gewauwel, geen touw aan vast te knopen en bovenal in de link die in de opening gelegd wordt tussen eerder het loodje leggende vrouwen en een verdienmodel, de grootste kletskoek die ik ooit heb gehoord.
Maar het kan aan mij liggen.

BerichtGeplaatst: Za Nov 18, 2017 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Dat denk ik, Poendert ziet het scherp.

Hij ziet de geheime overeenkomst tussen vervoersondernemingen en MeToo. De reclamewereld verdient daaraan, busondernemingen (dat is immers een noodlijdende sector) en ik ook vandaar dat MeToo.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Nov 18, 2017 11:51 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Vertel eens verder Willem.
De connecties bv.

BerichtGeplaatst: Za Nov 18, 2017 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Willem schreef:
Dat denk ik, Poendert ziet het scherp.

Hij ziet de geheime overeenkomst tussen vervoersondernemingen en MeToo. De reclamewereld verdient daaraan, busondernemingen (dat is immers een noodlijdende sector) en ik ook vandaar dat MeToo.

Als de heer Poendert en u deze geheime overeenkomsten kennen, dan lijkt het me logischer dat het daar over gaat, en niet om allerhande omtrekkende bewegingen. Komt u dan nu ook maar met een nadere duiding van die geheime overeenkomst. Ik wil daar dan graag wel bewijs voor zien. Ik wacht af......

BerichtGeplaatst: Zo Nov 19, 2017 0:21 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Als dat METOO gedoe nog een poosje doorzet durf ik de buurvrouw geen hand meer te geven.
Ik heb zelf een buitengewoon lieve begrijpende blanke vrouw. Lichtblond!
Maar als ik nu nog een vrouw moest verwerven ging ik op de Filipijnen op zoek.
Je moet er toch niet aan denken als je vrouw waar je je hele leven mee moet doen, met hoge hakken en mantelpak boven iedereen uitsteekt en hen de les leest.
Je kunt je vrouw dan wel makkelijk terugvinden. Ze staat altijd helemaal vooraan, en anders hoor je haar wel overal bovenuit.
Ja wij zijn gelukkig ouderwets!

Weerwoord forum index » Actualiteiten