Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » EK; We zijn er niet bij, maar we gaan toch wel kijken, toch? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 22, 23, 24  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2017 17:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Geweldig deze cultuurverrijking.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2017 12:06 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Lampje schreef:
Walgelijk. Het lijken wel autochtone Feyenoord-hooligans.

Alleen wordt er andere berichtgeving over verspreidt. Hetzelfde medium edoch andere berichtgeving... Zie de verschillen!

BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2017 21:46 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nee hoor, ik heb genoeg gezien en gelezen over het wangedrag van die Marokkanen. Ik snap uw punt, maar uw quotes zijn tamelijk selectief.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2017 22:41 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:
Nee hoor, ik heb genoeg gezien en gelezen over het wangedrag van die Marokkanen. Ik snap uw punt, maar uw quotes zijn tamelijk selectief.

Lampje schreef:
Walgelijk. Het lijken wel autochtone Feyenoord-hooligans.

Dit lijkt anders ook wel wat aan de selectieve kant.
(Meer dan 50% der inwoners van de desbetreffende Nederlandse stad is allochtoon).

-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2017 22:50 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Dat klopt. Maar Feyenoord-hooligans zijn toch echt vooral autochtone Nederlanders.
Ik vind het prima als we hier zeer terecht commentaar hebben op het weerzinwekkende gedrag van Marokkanen, maar dat doet niets af aan andere feiten.

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2017 0:01 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Italië niet naar het WK!

Wat jammer, want Italië hoort er toch echt wel thuis vind ik. Meer nog dan Nederland. Chili doet ook al niet mee. Nou ja, er blijft nog genoeg over maar het is jammer dat het anti-voetbal van Zweden het wint van kwalitatief sterkere teams.

Desondanks mijn felicitaties aan Zweden.

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2017 2:42 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Italië niet naar het WK!

Wat jammer, want Italië hoort er toch echt wel thuis vind ik. Meer nog dan Nederland. Chili doet ook al niet mee. Nou ja, er blijft nog genoeg over maar het is jammer dat het anti-voetbal van Zweden het wint van kwalitatief sterkere teams.

Desondanks mijn felicitaties aan Zweden.

Kan best raciaal gemotiveerd zijn.
De Italianen laten die Noordelijke Zweden weer in de ban komen van het voetbalspelletje en daardoor kunnen zij zelf onverdroten verder gaan met het Europa in halen van hun zwartharige en bruinogige broeders uit Afrika en Azië, in de wetenschap dat 'n heel groot deel daarvan in Zweden terecht komt en daar dat Noordelijke land alsmaar donkerder maakt, waardoor er in de Brusselse Europaclub alsmaar minder tegenwicht van te duchten valt voor Zuid-Europese landen die er de absolute hegemonie in willen verwerven.
Normaal gesproken winnen de Italianen zo'n duel op hun sloffen.
Allemaal komedie dus. (Hebben we zo vaak met Nederland en Nederlandse clubs in de Europese competities gezien. De Italianen verloren dan, maar de dag erna zag je ze pront door de stad fietsen met 'n blonde Nederlandse juffrouw achterop. En de Hollanders lagen nog met 'n kater van de feestelijkheden (bij mekaar) in bed of zaten ertegen te worstelen op hun werk)

De beste remedie hiertegen is ofwel niet meer meedoen aan die grote internationale competities en toernooien, ofwel aparte organiseren waar enkel niet-(sub-)tropische.landen of clubs aan mee kunnen doen.
-
BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2017 9:05 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Whatever..

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2017 9:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Is er al nieuws over rellen in Italië?

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2017 9:53 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik heb de wedstrijd gezien.

Voetballend matig maar er hing wel een fantastische atmosfeer in het stadion. Je kon echt aan alles merken dat het de wedstrijd van het jaar was in Italië. Dit zijn het type wedstrijden waar ik graag voor naar voetbal kijk, erop of eronder. Volop strijd en passie van de eerste tot de laatste minuut.

Helaas komt Italië gewoon kwaliteit en creativiteit tekort, waardoor ze zo'n stugge ploeg als Zweden niet van de mat kunnen tikken. Maar van Zweden heb ik niet één goede aanval of mooie combinatie gezien, dat was alleen maar tegenhouden en gokken op de counter.

En nu ik er toch over bezig ben, ik heb nog NOOIT een mooie wedstrijd gezien van Zweden die me achteraf nog lang is bijgebleven.

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2017 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Mensen die weten hoe de wereld echt in elkaar steekt kijken nooit naar voetballen .
Alleen journalisten en lagerbegaafden die over alles moeten lullen zien de voetbalwereld als collegas .

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Di Nov 14, 2017 10:21, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2017 10:20 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Soms is gewoon een lekkere pot voetbal wel ontspannend tussen alle ellende in de wereld door..

Maar toegegeven, het heeft wel een hoog 'brood-en-spelen' gehalte, en het belang ervan wordt nogal eens overschat. Men zegt wel eens dat voetbal de belangrijkste bijzaak is in het leven.

BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2017 22:02 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:
Dat klopt. Maar Feyenoord-hooligans zijn toch echt vooral autochtone Nederlanders.
Ik vind het prima als we hier zeer terecht commentaar hebben op het weerzinwekkende gedrag van Marokkanen, maar dat doet niets af aan andere feiten.

Nou, wanneer de voorpagina van onderstaand boek representatief is, dan is "vooral" wat te sterk uitgedrukt.
Op de foto staan (los van de vooraan staande schrijver) 14 hooligans en daarvan is zo te zien de helft zonder meer niet-Noord-Europide en dus niet autochtoon Nederlands.
Van die 7 niet-autochtonen zijn er 3 of 4 niet-westers allochtoon.

https://www.bol.com/nl/f/rotterdam-hooligan/9200000011411031/
-
BerichtGeplaatst: Za Nov 18, 2017 12:29 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Haha... Rotterdamse hooligans...

De titel... Keihard en Eerlijk...

WOEHAAAA!

De eerste eerlijke Hollander moet nog geboren worden! Very Happy Very Happy Very Happy
BerichtGeplaatst: Di Nov 21, 2017 15:34 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Deze dame gaat volgende week de loting voor het WK presenteren samen met Gary Lineker. Maria Komandnaya heet ze.

Ik denk, gooi het effe in de groep.

Hier de pot-indeling waar de balletjes uit getrokken zullen worden;

https://www.nu.nl/voetbal/5008205/overzicht-potindeling-loting-van-wk-in-rusland-.html

Diego Maradona krijgt ook een hoofdrol tijdens de loting, die zal plaatsvinden in het Kremlin.

BerichtGeplaatst: Di Nov 21, 2017 20:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Russische vrouwen worden mooi oud, daar weet ik alles van Smile

Of is ze niet Russisch?

BerichtGeplaatst: Di Nov 21, 2017 20:41 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik ken haar niet maar ik neem aan van wel. Ze werkt als televisiejournaliste/presentatrice.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2017 17:05 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

WK Loting is bekend!

A: Rusland - Saoedi Arabië - Egypte - Uruguay
B: Portugal - Spanje - Marokko - Iran
C: Frankrijk - Australië - Peru - Denemarken
D: Argentinië - IJsland - Kroatië - Nigeria
E: Brazilië - Zwitserland - Costa Rica - Servië
F: Duitsland - Mexico - Zweden - Zuid Korea
G: België - Panama - Tunesië - Engeland
H: Polen - Senegal- Colombia - Japan

Poule B lijkt me wel de groep des doods, omdat Marokko ook wel eens kon gaan verassen.

De openingswedstrijd wordt Rusland tegen Saoedi-Arabië, donderdag 14 juni om 17:00 Nederlandse tijd.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2017 17:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Een ding staat in ieder geval al vast: de Pruuse worden wereldkampioen! Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2017 17:44 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het is eigenlijk wel jammer dat het WK begint met weinig aansprekende wedstrijden:

Rusland - Saoedi Arabië
Egypte - Uruguay
Marokko - Iran

Dan komt Spanje - Portugal. Ik neem aan dat die 's avonds gespeeld wordt, maar dat weet ik niet zeker. Dus dat zou dan de vierde wedstrijd zijn. Ik zie verder ook maar weinig aansprekende wedstrijden en vooral heel veel rukpotjes, zoals Tunesië tegen Panama.

Nou ja, ik was toch al van plan om deze keer een stuk minder te gaan kijken.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2017 19:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Precies. Spaart je weer een hoop tijd.

Ik hoop overigens dat Marokko het ver schopt. Pakken we de popcorn erbij en kijken we hoe enkele randstedelijke stadscentra verbouwd gaan worden.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2017 19:54 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Overigens heeft Rusland wel erg gunstig geloot moet ik zeggen. Uruguay is niet echt een hoogvlieger uit pot 2 en Saoedi-Arabië, tegenstander in de openingswedstrijd van dit WK, is zo'n beetje het slechtste land van allemaal (ja ook op voetbalgebied).

Ik ben benieuwd of de 'serieuze' pers het aandurft om Putin te gaan beschuldigen van een complot, en zo ja hoe lang dat duurt. Razz

BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2017 20:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jammer dat er geen wedstrijden Israël-Iran en Noord Korea-Zuid Korea en zo zijn op het WK.

Krijgen we toch nog vuurwerk namelijk.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2017 20:25 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ze moeten die loting gewoon opengooien, daar krijg je echte verassingen. Dit is allemaal zo gestuurd dat elke poule min of meer hetzelfde is en het daardoor heel voorspelbaar wordt allemaal.

Acht geplaatste landen, en de rest allemaal in één pot. Dus Duitsland, Spanje, Engeland en Colombia in één poule zou dan mogelijk zijn. Dan heb je leuke wedstrijden. Tunesië tegen Egypte lijkt me ook leuker dan bijvoorbeeld Tunesië tegen Denemarken, vanwege de onderlinge rivaliteit tussen dit soort landen. Maar door het systeem kunnen die nooit tegen elkaar geloot worden.

En over acht jaar komen er nog eens 16 landen(!) bij, dat lijkt me helemaal de doodsteek voor het WK.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2017 23:12 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Tedje van Es schreef:
Een ding staat in ieder geval al vast: de Pruuse worden wereldkampioen!

Nee deze keer niet. Duitsers zijn voorbestemd om voortijdig te stranden in Rusland, ondanks een kwalitatief overwicht. Het zou wel lachen zijn wanneer ze er in Wolgograd (voorheen Stalingrad geheten) uit vliegen. Smile

Bovendien wordt de winnaar van de Confederations Cup (Duitsland dus) nooit wereldkampioen het daaropvolgende jaar.

Weerwoord forum index » Sport