Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Bitcoins - wie heeft ze? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 13:03 Plaats reactie Reageer met quote
Hajar

Ja! Ik heb ze @}}- Btw, je kunt ook beleggen in Verges ea cryptocurrencies. Veel succes @}}-

H

Hij verleent hen uitstel tot een vastgenoemde termijn 16:61
''Is het probleem niet de bedoeling?"
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 17:34 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Ik betaal geen geld aan gebakken lucht.
Zelfs mijn eigen geld Euro is ook gebakken lucht, maar dat is een andere discussie.

Conclusie bitcoin= gebakken lucht^2
BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 20:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Gewoon volhouden Laughing

Lees even terug.. je ziet mensen als Kiekiek, Gerard en Xeno hard roepen dat het allemaal naar beneden zal gaan. Toen ze dat riepen zat de Bitcoin op 300 dollar. Nu op 6000+ dollar.

Dus ja... ik had nogal gelijk toen ik 24 februari 2014 riep: KOPEN! Stel dat mensen geluisterd hadden, 3 bitcoins gekocht zouden hebben voor 1.000 Euro en ze nu bijna 3 jaar later zouden gaan verkopen voor 20.000 euro....

Maar nee, vooral blijven volhouden dat het gebakken lucht is hoor!

BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2017 18:02 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Het is en blijft gebakken lucht.
Overigens is het tegen mijn principes om te speculeren.
Geld verdien je door iets productiefs te doen, iets te maken of een dienst te verlenen.

Het is verkeerd om geld met geld te verdienen. Noem het niet kosjer, haram, taboe...
Het maakt niet uit.
Uiteindelijk zijn we allemaal de dupe van het kapitalistische systeem.
BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2017 16:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ryan schreef:
Het is en blijft gebakken lucht.

De bitcoin is even virtueel als het papieren geld in onze zak. Er staat geen werkelijke waarde meer tegenover sinds men de goudstandaard los liet.

Eigenlijk is al ons geld gebakken lucht geworden.

Quote:
Overigens is het tegen mijn principes om te speculeren. Geld verdien je door iets productiefs te doen, iets te maken of een dienst te verlenen.

Ik kan me daar een heel eind in vinden, maar... ik denk dat je echt iets mist voor wat betreft de Bitcoin.

Tenzij je een fan bent van de financiële wereld (en zo schat ik je niet in), moet je eigenlijk iets doen met Bitcoins of andere cryptocurrency. Je zou ze op zijn minst een warm hart moeten toedragen.

Waarom? Omdat ze de dood kunnen worden voor de financiële wereld. Banken zijn er als de dood voor. Als jij en ik geld naar elkaar kunnen overmaken zonder dat we daar de banken voor nodig hebben, dan hebben de banken een heel groot probleem.

Als jij en ik ons geld ergens veilig kunnen stallen, op een website of in een 'hardware wallet', dan hebben de banken weer een enorm probleem.

Dus daarom zou iedereen wat mij betreft aan de cryptomunt moeten ipv aan de euro of dollar. Die laatsten worden namelijk aan alle kanten gecontroleerd door banken, overheden, centrale banken en ander gajes. Ze snoepen er steeds wat van af en voor je het weet storten ze ons vanuit de hebberigheid van de financiële wereld in crisis na crisis.

Dus sloop de banken, koop de bitcoin.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2017 18:01 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Een mooi voorbeeld is het volgende:

Om in Nederland normaal te kunnen leven heb je een bankrekening nodig. Stel dat je daar geen geld op stort of laat storten, dan heb je na een paar jaar een aardige schuld want de bank wil namelijk geld zien voor het feit dat je een bankrekening hebt. Het kost namelijk ruim 25 euro per jaar (2,15 per maand).

ING heeft ruim 8 miljoen particuliere klanten en ruim 660.000 zakelijke klanten.
Wanneer iedere klant tenminste het bedrag voor het basispakket betaald, dan strijkt ING een dikke 223.428.000,- per jaar op.

Bron: https://www.ing.nl/nieuws/feiten_en_cijfers/index.html

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2017 0:35 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik koop liever goud dan Bitcoin.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2017 13:38 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, jammer alleen dat met de handel daarin ook een hoop aan de strijkstok blijft hangen.

Kijk eens wat je in Nederland voor een gouden ring betaalt, gewoon bij een juwelier.
Dat gaat nergens meer over.
Het goud is al sloopgoud op het moment dat je de winkel uit loopt. En er blijft hooguit maar 10% van de waarde over. Zo wordt je aan alle kanten genaaid.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2017 18:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Blens schreef:
Wanneer iedere klant tenminste het bedrag voor het basispakket betaald, dan strijkt ING een dikke 223.428.000,- per jaar op.

Precies. Stelletje boeven.

Daarom zijn ze ook zo tegen de cryptomunt. En dat klinkt door in de media, want sommige mensen worden echt door de banken betaald om een negatief verhaal over de bitcoin te gaan houden in één of andere RTL-Z programma.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2017 22:09 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Bedenk ook dat contant geld gaat verdwijnen. Althans dat zouden sommigen graag willen. In dat geval kan een alternatief als de bitcoin ook nog van pas komen. Lijkt me gemakkelijker dan spiegeltjes en kraaltjes.

BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2017 19:20 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Dit is pas lachen, jongens !

https://www.trouw.nl/home/hack-van-bitcoinmarktplaats-legt-gevaar-van-cryptovaluta-bloot~a7a8a754/

De eerste hack van bitcoins. En er zullen er nog velen volgen! Dat krijg je als je in sprookjes gelooft en dat je denkt rijk te kunnen worden van een zeepbel. Eigen schuld, dikke bult.

Ik ben beslist geen neo liberaal, maar dat gezeur over 'zakkenvullers' hier op Weerwoord stoort me mateloos, want meestal gaat het gewoon over hardwerkende mensen die hun kop boven het maaiveld durven uit te steken.

Nee, dan die bitcoin speculanten, zijn dat dan geen zakkenvullers?? Ze hebben GVD geen enkele inspanning verricht om hun kas te spekken. Weg met de bitcoin !!

BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2017 23:56 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Blens schreef:
ING heeft ruim 8 miljoen particuliere klanten en ruim 660.000 zakelijke klanten.

Ja, en?? Van dat geld moeten ze toch hun personeel, hun gebouwen, hun leveranciers, etc. etc. betalen??
Je doet nu alsof dat geld in de binnenzak van de baas verdwijnt. Allemaal zakkenvullers !! IK WORD ZO LANGZAMERHAND STRONTZIEK VAN DIE BORRELPRAAT.

Je hebt pas een punt, als je dit bedrag aan inkomsten kunt verrekenen met de kosten die ik hierboven noem, en als daaruit blijkt dat de winst exorbitant hoog is. Kom maar op !!

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hoe je het ook wendt of keert: banken zijn parasieten, ze vreten van andermans geld.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 11:36 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

IEDERE onderneming vreet van andermans geld. Als je niet betaald wordt, ga je failliet !

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Moppersmurf schreef:
IEDERE onderneming vreet van andermans geld..

Dat is niet waar. Alleen geldhandelaren (banken) vreten van andermans geld. De crux van dit alles is dat er geen geldhandel zou moeten zijn; geld is een betaalmiddel, geld is geen handelswaar.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 12:28 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

En verzekeringen, pensioenkassen en dergelijke, dat is toch eigenlijk ook geldhandel? Hoe wil je dat allemaal regelen als er geen banken zijn, die winst mogen maken? Staatsbanken? Communisme?

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 14:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat klopt, die horen daar ook bij. Het zijn veelal ook activiteiten van banken.
Wat ik bedoel met vreten van andermans geld is dat je als bank het geld krijgt en daar dan mee gaat marchanderen, hetgeen iets anders is dan wat de industrie doet; die maakt een product waarvoor je met geld betaalt, precies daarvoor is geld immers bedoeld.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 17:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:

Zozo, iemand die staat te juichen bij een bankoverval omdat zijn geld niet op die bank staat... ik las dat je ergens iets over 'zuur' schreef?

Quote:
En er zullen er nog velen volgen! Dat krijg je als je in sprookjes gelooft en dat je denkt rijk te kunnen worden van een zeepbel. Eigen schuld, dikke bult.

Hele rare redenering. Dus als een bank overvallen wordt, verliest geld zijn waarde?

Quote:
Nee, dan die bitcoin speculanten, zijn dat dan geen zakkenvullers?? Ze hebben GVD geen enkele inspanning verricht om hun kas te spekken. Weg met de bitcoin !!

Oei, wat een jaloezie.

En wat doen de beleggers in aandelen eigenlijk aan hard werk?

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 17:35 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Zozo, iemand die staat te juichen bij een bankoverval omdat zijn geld niet op die bank staat... ik las dat je ergens iets over 'zuur' schreef?

Ik sta niet te juichen voor criminaliteit, ik moet alleen lachen over de naïviteit van mensen die investeren in een luchtbel. Wat nu gebeurd is had je kunnen zien aankomen: de bitcoin is bij uitstek aantrekkelijk voor het criminele circuit.

Quote:
Hele rare redenering. Dus als een bank overvallen wordt, verliest geld zijn waarde?

Niet te vergelijken. Het geld in Dollars of Euro's op de bank is geen luchtbel. De bitcoin heeft slechts die belachelijk hoge waarde omdat het een hype is. Nog 'n paar hacks, en de bitcoin zal kelderen tot 'n paar dubbeltjes per stuk.

Quote:
Oei, wat een jaloezie.
En wat doen de beleggers in aandelen eigenlijk aan hard werk?

Nee, geen hard werk, maar beleggers schreeuwen ook niet de hele dag dat alle mensen met een goede baan, met talent en 'n beetje spaargeld allemaal zakkenvullers zijn. Op lange termijnbeleggingen heb je uiteindelijk 'n paar procent per jaar winst op aandelen, als je 't goed doet. Daar is niks onethisch aan.

Proberen zo snel mogelijk rijk te worden door een zeepbel vind ik ook prima, hoor. Maar vergeef me dat ik moet lachen als die zeepbel knapt. Niet menselijks is mij vreemd.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 17:39 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Tedje van Es schreef:
Dat klopt, die horen daar ook bij. Het zijn veelal ook activiteiten van banken.
Wat ik bedoel met vreten van andermans geld is dat je als bank het geld krijgt en daar dan mee gaat marchanderen, hetgeen iets anders is dan wat de industrie doet; die maakt een product waarvoor je met geld betaalt, precies daarvoor is geld immers bedoeld.

Maar je het nog steeds niet uitgelegd hoe je de financiële zaken dan wilt regelen, als je ze uit het ondernemerschap wilt nemen. Staatsbanken? Alle financiële transacties via een staatsmonopolie?

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 19:59 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

T is niet alleen een hype, t is een scam. Een van de grotere die we hebben gekend, zo zal achteraf blijken. Wel een geniale, dat moet ik ze toegeven.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 20:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Wat nu gebeurd is had je kunnen zien aankomen: de bitcoin is bij uitstek aantrekkelijk voor het criminele circuit.

Je hebt geen glazen bol nodig om te weten dat vermogen de criminaliteit aantrekt Mopper. Dus je trapt nogal een open deur in.

Maar... ik durf te wedden dat er wereldwijd per uur wel 70 miljoen euro 'normaal geld' gejat wordt. Dus als er dan een keertje bitcoins gejat worden heeft dat totaal niets met de valuta te maken.

Quote:
Het geld in Dollars of Euro's op de bank is geen luchtbel.

Ook tegenover dollars en euro's staat geen enkele waarde meer. De papiertjes in jouw portemonnee zijn slechts waard wat wij vinden dat ze waard zijn... en bitcoin werkt exact hetzelfde.

Het is voornamelijk onkunde en onbegrip wat mensen tot dit soort uitspraken brengt.

Quote:
De bitcoin heeft slechts die belachelijk hoge waarde omdat het een hype is.

Nee.

De bitcoin is interessant omdat het geld is wat je niet zomaar kunt bijdrukken. Papier geld kun je blijven bijdrukken. Van bitcoins blijft wereldwijd dezelfde aantallen bestaan.

En of we nu waarde toekennen aan papier of aan bits, dat maakt defacto echt niets uit.

Quote:
Nog 'n paar hacks, en de bitcoin zal kelderen tot 'n paar dubbeltjes per stuk.

Ik wed dat er meer 'gewoon geld' is buitgemaakt met hacks dan dat er bitcoins zijn buitgemaakt.

Die hacks (gewoon een bankoverval) hebben niets met de waarde van een bitcoin te maken. Evenzo hebben bankovervallen en ramkraken niets met de waarde van 'gewoon geld' te maken.

Quote:
Nee, geen hard werk, maar beleggers schreeuwen ook niet de hele dag dat alle mensen met een goede baan, met talent en 'n beetje spaargeld allemaal zakkenvullers zijn. Op lange termijnbeleggingen heb je uiteindelijk 'n paar procent per jaar winst op aandelen, als je 't goed doet. Daar is niks onethisch aan.

Ik vind het een raar argument. Of je werkt voor je geld, of niet. Beleggen is niet werken voor je geld. Jij klinkt meer als een jaloers iemand omdat er op deze beleggingen heel veel verdiend wordt. Als er op de bitcoin een beetje verdiend zou worden, zou de 'beleggingsarbeid' totaal niet lichter of zwaarder worden.

Quote:
Proberen zo snel mogelijk rijk te worden door een zeepbel vind ik ook prima, hoor. Maar vergeef me dat ik moet lachen als die zeepbel knapt. Niet menselijks is mij vreemd.

Het is maar hoe je 'zo snel mogelijk' definieert. Ik heb 21 bitcoins gekocht in 2012 voor zo'n 150 euro destijds. Ik had ook Lindondollars en andere onzin... niet met de reden om ergens geld aan te verdienen maar gewoon omdat ik het een zeer goed initiatief vond (en vindt).

Ik ga ook niet cashen ofzo, laat me Siberisch of een bitcoin een ton wordt of 1 dubbeltje. Het ging mij om het principe.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 20:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Maar je het nog steeds niet uitgelegd hoe je de financiële zaken dan wilt regelen, als je ze uit het ondernemerschap wilt nemen. Staatsbanken? Alle financiële transacties via een staatsmonopolie?

Je hebt geen banken nodig Mopper. Voor startersleningen of ondernemingsleningen kun je crowdfunden. Veel beter principe.

Banken zijn tuig. Criminelen met een stropdas. Juist daarom: Bitcoin.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 20:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
T is niet alleen een hype, t is een scam. Een van de grotere die we hebben gekend, zo zal achteraf blijken. Wel een geniale, dat moet ik ze toegeven.

De echte scam was op het moment dat ze de goudstandaard loslieten...

Jouw internet bankieren is niet meer dan bitjes en bytjes. Jouw geld op je rekening zijn slechts éénen en nullen in een computersysteem.

Een bitcoin is niets anders.

Mensen snappen er vaak geen reet van en roepen daarom een hoop. Ik had zelf niet gedacht (en heb nog steeds twijfels) dat de bitcoin zo populair zou worden. Echter... dat er uiteindelijk een virtuele munt komt is zo zeker als dat de zon opgaat.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 20:46 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Ook tegenover dollars en euro's staat geen enkele waarde meer. De papiertjes in jouw portemonnee zijn slechts waard wat wij vinden dat ze waard zijn... en bitcoin werkt exact hetzelfde.

Klopt, maar Dollars en Euro's zijn niet duizend maal zo veel waard geworden in 5 jaar tijd. Elk rationeel mens moet toch snappen dat een omslagpunt moet komen.

Quote:
De bitcoin is interessant omdat het geld is wat je niet zomaar kunt bijdrukken. Papier geld kun je blijven bijdrukken. Van bitcoins blijft wereldwijd dezelfde aantallen bestaan.

Wie garandeert dat?

Quote:
Ik ga ook niet cashen ofzo, laat me Siberisch of een bitcoin een ton wordt of 1 dubbeltje.

Ooit krijg je daar spijt van. Rolling Eyes

Weerwoord forum index » Economie