Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Rusland investeert miljard euro aan anti-westerse propaganda Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 195, 196, 197, 198  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Okt 07, 2017 9:10 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ook opmerkelijk: Amerika heeft een reeks geplande militaire oefeningen met Arabische bondgenoten voorlopig opgeschort.

One Day After Historic Saudi-Russian Summit, US Suspends Military Exercises With "Arab Allies"

http://www.zerohedge.com/news/2017-10-06/one-day-after-historic-saudi-russian-summit-us-suspends-military-exercises-arab-alli

Je kunt je inderdaad afvragen of deze timing toeval is, want Amerika vindt het helemaal niet leuk dat de Saoedi's nu in zee gaan met de Russen, en zelfs Russische s400 installaties aanschaffen. Eerder deed Turkije dat ook al, tot ongenoegen van Washington.

Washington wil namelijk zelf wapendealer nummer één blijven, en zeker wat hun eigen bondgenoten betreft.

Waar is toch die tijd gebleven waarin ene Obama vol trots verkondigde dat Rusland slechts een regionale grootmacht was, die bovendien zwaar geïsoleerd stond en geen echte bondgenoten had?

Het lijkt er eerder op dat de VS zelf in toenemende mate alleen komt te staan in de wereld.

BerichtGeplaatst: Za Okt 07, 2017 12:11 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Wereldnieuws.150-200 figuren demonstreren in miljoenenstad Moskou tegen verjaardag Poetin. Dat zet zoden aan de dijk.
Ik vraag me af of de demonstraties van duizenden leraren in de Haag nu ook in Russische kranten staat vermeld.

BerichtGeplaatst: Za Okt 07, 2017 12:22 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

De demonstranten demonstreren in steden door heel Rusland. Ze demonstreren niet tegen de verjaardag van Poetin, maar ze grijpen zijn verjaardag aan om vrijlating te eisen voor de gevangen zittende oppositieleider Navalny (die vast zit omdat hij een demonstratieverbod negeerde.) en meer in algemene zin voor meer vrijheid in het autocratisch geregeerde land onder Poetin.
De demonstraties zijn verboden, zoals veel wat Poetin niet zint verboden wordt, en daarmee nemen deze dappere demonstranten het risico van arrestatie en vervolging.
Ik vind het opvallend dat bepaalde mensen hier op dit forum zo kritiekloos op de hand zijn van Poetin. Het is een autoritaire leider met dictatoriale trekken. Hij heeft veel goeds gedaan voor zijn land, en ik snap ook zijn bezorgdheid om de oprukkende NAVO aan zijn grenzen, maar afwijkende meningen tolereert hij niet.
Wanneer in het westen oppositie monddood wordt gemaakt staat men hier moord en brand te schreeuwen, maar Poetin is kennelijk boven alles verheven.
Lenin had al een term voor kritiekloze meelopers: nuttige idioten.

BerichtGeplaatst: Za Okt 07, 2017 16:06 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Bij deze mijn hartelijke felicitaties aan het adres van Putin! Cool

BerichtGeplaatst: Zo Okt 08, 2017 10:42 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Wereldnieuws.150-200 figuren demonstreren in miljoenenstad Moskou tegen verjaardag Poetin. Dat zet zoden aan de dijk.
Ik vraag me af of de demonstraties van duizenden leraren in de Haag nu ook in Russische kranten staat vermeld.

Alleen al in Moskou zijn er 262 demonstranten opgepakt. Beetje vreemd als ze met 150 tot 200 waren, nietwaar ? En dan heb ik het nog niet over de 80 andere steden Rusland waar tegen Poetin werd gedemonstreerd, van Sint Petersburg tot Vladiwostok gingen mensen de straat op.
Opvallend is ook dat deze volkomen vreedzame demonstraties verboden waren, ik dacht dat Poetin zo'n democraat was ? En waarom verbiedt hij ze eigenlijk als het van die minimale aantallen zijn, zoaks ook de heer Poendert beweert ? Hoe kun je nu bang zijn voor een paar honderd mensen als je je gesteund weet door miljoenen ?
Ach, retorische vragen.....ik constateer dat de Poetin-bewonderaars hier er maar niet op ingaan. Serveer het maar weer af als nepnieuws, daar zijn jullie goed in als het nieuws je niet bevalt.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 08, 2017 10:52 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:
Alleen al in Moskou zijn er 262 demonstranten opgepakt.

En waarschijnlijk weer vrijgelaten in verreweg de meeste gevallen. Het is een kat en muisspel dat iedere keer opnieuw wordt opgevoerd. Die demonstraties waren verboden door de autoriteiten en die demonstranten wisten donders goed wat hen boven het hoofd hing als ze toch de straat op gingen.

Vraag aan Lampje: is er ook zoveel geweld gebruikt van politiezijde als vorige zondag in Barcelona? Vreemd dat ik u toen niet hoorde, en nu wel weer.

Kwestie van selectieve verontwaardiging wellicht?

BerichtGeplaatst: Zo Okt 08, 2017 11:01 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Misschien kunt u de bewuste Barcelona-draad nog eens doorlezen, dan kunt u constateren dat ik mij hierover allang heb uitgelaten. Niet met een hoop geschreeuw en getier, dat dan weer niet. Zal de volgende keer wat harder tekeer gaan, misschien dat u het dan beter snapt.
Toch opvallend dat de demonstranten wisten wat ze boven het hoofd hing en toch de straat opgingen. Ik vind dat dapper en geruigen dat het hen toch hoog zit allemaal.
Maar waarom mogen die mensen niet demonstreren ? Kunt u mij dat uitleggen ?

BerichtGeplaatst: Zo Okt 08, 2017 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik zag een stelletje ongeregeld voor een huis in Amsterdam, clandestien demonstreren tegen de verkoop van dat pand.
Die democraten dreigden de verslaggeefster in het kanaal te gooien. Die dreigsters had men natuurlijk net als bij de verboden demonstratie in Moskou op moeten pakken ter afkoeling.

In Moskou (5 miljoen inwoners?) kiest 80% van de bevolking voor Poetin. Dus een miljoen anderen in die stad is anti die man.
Dan vind ik 262 demonstranten bij die verboden demonstratie een zeer pover resultaat.
4 miljoen inwoners voor Poetin en 1 miljoen tegen. Poetin is de baas. Dat heet democratie, net als bij Trump in Amerika.
Sommigen ook hier, schijnen meer voor een dictatuur van een kleine"Gutmensch-minderheid te zijn.

Ik ben iemand van het volk, leef tussen het volk, en luister naar het volk. Maar ik ken niemand uit het volk die voor meer asielzoekers is. Men wordt blijkbaar beetje bij beetje wakker.
Ook is een flink deel van het volk nog steeds voorgekauwd tegen Trump en Poetin. Maar niemand van dat volk weet de reden van die antipathie, hoewel sommigen wel verder door gaan denken.
Vraag voor de aardigheid eens aan je buurman waarom hij tegen Trump of Poetin is. Hij zal de media woordelijk napraten. Maar daar komt gelukkig langzaam verandering in.

Het Volk is nog altijd zolang het nog duurt, de "boze witte man", inclusief goedwillende en aangepaste van oorsprong Allochtonen".

BerichtGeplaatst: Zo Okt 08, 2017 12:14 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:
Toch opvallend dat de demonstranten wisten wat ze boven het hoofd hing en toch de straat opgingen. Ik vind dat dapper en geruigen dat het hen toch hoog zit allemaal.

Nou hier wat beelden van die demonstraties in Moskou en Sint Petersburg:

Het zijn voornamelijk aanhangers van Navalny, dit stelt echt niet zoveel voor. U had het eerder over nuttige idioten, die Navalny lijkt me daar een prototype van. Westerse media hijsen hem op het schild maar in Rusland heeft hij nauwelijks noemenswaardige aanhang.

Verder valt me op dat de politie een stuk minder agressief tekeer gaat dan in Spanje. Wat zegt dat over de staat van onze democratie in Europa, heer Lampje? Daar hoor ik u nou nooit over. Ik vraag me dus eigenlijk af waarom u zo ge-focused bent op Rusland en de president van dat land, zeg maar in het verlengde van hoe de media er voortdurend over berichten. Het is haast obsessief. U moest eens weten hoe vaak ik al ben uitgemaakt voor Russische agent in de voorbije maanden, enkel vanwege het feit dat ik een bepaalde mening heb die niet strookt met welke de media verkondigen.

U moet haast wel stekeblind zijn om te denken dat er geen politieke agenda zit achter de eindeloze stroom negatieve berichtgeving en beschuldigingen aan het adres van Rusland.

Lampje schreef:
Maar waarom mogen die mensen niet demonstreren ? Kunt u mij dat uitleggen ?

Rusland is waarschijnlijk als de dood voor subversieve activiteiten die van buitenaf worden aangestuurd, waarbij demonstranten letterlijk een zak geld in de hand gedrukt krijgen om rotzooi te gaan schoppen en de staat omver te werpen. Dit begint met kleine vreedzame demonstraties en eindigt in grootschalig onbeheersbaar geweld. Oekraïne is een tekstboek voorbeeld daarvan. Rusland wil dit niet en pakt dit meteen bij de wortel aan.

Ik vermoed dat de Russische autoriteiten Navalny zien als een agent van het westen, en zijn aanhangers worden dus ook met argusogen bekeken en bij de minste geringste overtreding afgevoerd in politiebusjes.

Gaan ze daarbij geregeld over de schreef wat betreft het aantasten van basale vrijheden? Ongetwijfeld.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 08, 2017 14:44 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

In Moskou (5 miljoen inwoners?) kiest 80% van de bevolking voor Poetin. Dus een miljoen anderen in die stad is anti die man.
Dan vind ik 262 demonstranten bij die verboden demonstratie een zeer pover resultaat.

Ik ben iemand van het volk, leef tussen het volk, en luister naar het volk. Maar ik ken niemand uit het volk die voor meer asielzoekers is. [/quote]

Ten eerste: er waren 262 mensen opgepakt, dat is niet hetzelfde als het aantal deelnemers. Graag eerst even inlezen alvorens te reageren. Goed, terzake:
Even doorredeneren: een pover resultaat op een bevolking van 5 miljoen. Klopt.
Mijn vraag aan u: hoe kijkt u, in relatie tot uw opmerking over de demonstratie in Moskou, aan tegen de demonstraties van Pegida in ons land: opkomst doorgaans nog geen 100 mensen,, op een bevolking va 17 miljoen. Hoe duidt u dit "als man van het volk" : als iedereen zo tegen asielzoekers is, moeten ze toch meer mensen op de been kunnen krijgen, of zie ik dit verkeerd ?

Laatst aangepast door Lampje op Zo Okt 08, 2017 21:30, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Okt 08, 2017 18:47 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het is natuurlijk wel de vraag, Wie is tegen economische asielzoekers. Zijn dat nette Nederlanders die niet op straat staan te schreeuwen, of zijn het foute linkse figuren die dreigen een verslaggeefster in de gracht te mieteren.
Wat is het Nederlandse "Volk". Dat schreeuwende schorem uit Amsterdam bij die gracht, of dat beschaafde figuur uit de rest van het land, dat zijn mond maar houdt voor de lieve vrede.

Maar moeten wij voor de lieve vrede onze mond blijven houden? Dat is de kwestie.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 09, 2017 7:04 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Poendert schreef:
Het is natuurlijk wel de vraag, Wie is tegen economische asielzoekers. Zijn dat nette Nederlanders die niet op straat staan te schreeuwen, of zijn het foute linkse figuren die dreigen een verslaggeefster in de gracht te mieteren.
Wat is het Nederlandse "Volk". Dat schreeuwende schorem uit Amsterdam bij die gracht, of dat beschaafde figuur uit de rest van het land, dat zijn mond maar houdt voor de lieve vrede.

Maar moeten wij voor de lieve vrede onze mond blijven houden? Dat is de kwestie.

Spreken is zilver, en zwijgen is goud.

En vooral de moppenblaadjes zoals De Teleraaf niet lezen, hoef je je ook niet zo druk te maken.
Tuig van de richel heb je overal, alleen in Amsterdam is dat ver boven pijl. Razz
En om dan ook nog te zeggen dat het links tuig is, dan is dat een leugen, want daar zijn die krakers veel te lomp voor. Het zijn ook maar gewoon Hollanders, en die willen voor een euro voor aan staan.

Laat ze maar gaan werken.
Zoals wij in Brabant zeggen, niet lullen maar gaatjes vullen.
En nee, Brabanders doen wel degelijk hun mond open.
Alleen zijn de Hollanders dan ook nog eens selectief doof.

Totdat er ook ineens een muur staat dwars over de Brienenoord brug.
Kan je omdraaien. Very Happy

Viva Brabancia Libra.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 01, 2017 20:17 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik zag net een volledig doorgedraaide Buma van het CDA. Hij waarschuwde ons oa voor het verschrikkelijke gevaar dat ons vanuit Rusland bedreigt.
Dat soort Buma figuren is er blijkbaar van overtuigd dat die hoog intelligente Russen ons, (het Westen) op technisch gebied zoveel vooruit lopen, dat de met een ruime meerderheid wel democratisch gekozen Poetin, met een enkele pennestreek West-Europa kan wegvagen.
Zelfs op computer gebied staan de Russen op eenzame hoogten volgens de deugende Buma-achtigen.
Zonder enige moeite zetten die gewiekste Russen de democratie tijdens bv de president verkiezingen in de VS buitenspel, en zorgden voor de verkiezing van de halve analfabeet en sexist Trump.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 01, 2017 21:22 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Was dat dezelfde Buma van het CDA, die Rutte verweet de uitslag van het Ukraine referendum te respecteren ?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2017 14:04 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Ach, de hele politieke kliek in Den Haag laat de oren hangen naar wat de EU dictatoren dicteren.
Het is te belachelijk voor woorden, dat Rusland het westen aan zou vallen. Het lijkt eerder andersom.
De NAVO is bezig met de zaak op de spits te drijven.

Tja, en wat de Russische hackers en trollen betreft...
Die zitten daar gewoon voor hun eigen plezier hetzelfde te doen wat whizzkids over de hele wereld leuk vinden.
Lekker puh, een lange neus maken naar wie het beste toehapt.

Want daar draait het trollen juist om.

En Putin zal ook niet ach en wee gaan roepen, als hij hoort wat zijn onderdanen zoal uitspoken.
Integendeel, ze geven de Amerikanen immers een koekje van eigen deeg!

Nu is het al zo ver dat de Nederlandse bla bla media durft te stellen dat de populisten zelfs voor Putin zijn, vanwege hun afkeer van de EU.
Hoe gek kan je het verzinnen?
Dat de EU een dictatuur aan het worden is, kan je zo zien.
Kijk maar hoe Catalonië aan zijn lot over gelaten wordt.
Net hetzelfde overigens als tijdens de Spaanse burgeroorlog.
Toen waren er maar enkelen die vanuit de hele wereld kwamen om tegen de Franco fascisten te vechten.
En verloren door toedoen van de Duitse Nazi's en de Italiaanse Fascisten.
De Spaanse regering van nu is de regelrechte erfgenaam van dit repressieve Franco bewind.
Het Spaanse koningshuis zit tot over de nek vol van intriges.
Juan Carlos heeft indertijd de klucht met de operette kolonels in scene gezet, om zich beter als koning te kunnen profileren. Op dezelfde manier zoals Erdogan in Turkije de zaak naar zijn hand gezet heeft.

Ik kan tegenwoordig geen enkele Nederlandse krant openslaan, of ik krijg kotsneigingen.
Hetzelfde geldt al helemaal voor de NOS.
En dat zootje is allemaal hartstikke RECHTS!

BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2017 18:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Van onze NOS....

https://nos.nl/artikel/470400-eu-zet-trollen-in-om-imago-op-te-poetsen.html

Dat we het niet vergeten. Vier jaar later is Rusland eindelijk zover als de EU en wat spreken we er schande van...

BerichtGeplaatst: Zo Nov 19, 2017 10:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Eindelijk eens een beetje objectief artikel in Trouw:

Gessen staat niet alleen. Journalisten, wetenschappers en columnisten die Rusland al een tijd volgen, verbazen zich over het weinig solide bewijs dat media zoal aanvoeren om de Russische inmenging aan te tonen.

Wordt Rusland een nepvijand om het eigen falen te verhullen?

Uiteraard is Rusland een nep-vijand van het westen. Maar de VS heeft een probleem: een absurde hoeveelheid geld zit in de militaire economie:

Hoe kun je aan burgers uitleggen dat je zoveel geld in het leger moet stoppen als je in één van de veiligste landen ter wereld woont? Niemand, werkelijk niemand haalt het in zijn hoofd om de VS aan te vallen. Totaal onzinnig. Het land ligt geïsoleerd, is te groot om bezet te houden en heeft het sterkste leger van de wereld... wat ook overal ter wereld aanwezig is.

De VS is een baken van veiligheid en op een enkele terrorist na, die bij lange na nog niet het slachtofferaantal haalt van de eigen home-breed terroristen die wapens op menigten ledigen, is er totaal geen vijand.

Dus er moet een vijand gemaakt worden. Tijdens de koude oorlog was het duidelijk. De SovjetUnie was de grote boeman die de wapenwetloop rechtvaardigde. Maar dat stopte in 1989 al, ruim 25 jaar geleden. En toen? Heeft de VS ook maar enigszins militair geminderd in de jaren '90, toen Rusland niets voorstelde? Nee.

De VS ging meerdere golfoorlogen voeren. De vijand was toen ineens Saddam Hoessein. Die had WMD's en kon binnen een paar uur Europa of de VS in een nucleaire oorlog trekken. Het bleken allemaal leugens.

Het hele midden-oosten moest er zo'n beetje aan geloven: Libië, Irak, Afghanistan, Pakistan, Syrië... maar het was niet genoeg. Er moest een grote machtige vijand bij, want uit die zand-staatjes kwam toch echt onvoldoende dreiging. Daar gaat het Amerikaanse volk zich niet onveilig door voelen, en dat moet wel om de uitgaven aan het leger te verantwoorden.

Dus toen bedachten we Rusland. En die krijgen nu echt overal de schuld van: de verkiezing van Trump, de Brexit, het Oekraïne referendum, het hacken van de mailserver van Clinton, MH17, het referendum in Catalonië, Black Lives Matter, de opkomst van AFD in Duitsland en Le Pen in Frankrijk. Het is allemaal de schuld van Rusland.

Vanden Heuvel maakt zich grote zorgen. De Democraten, oordeelt ze, zijn bezig van Rusland een fake-vijand te maken, om op die manier het eigen politieke falen te verdoezelen. "Het is de Democratische Partij niet gelukt om verbinding te leggen met de arbeidsklasse van allerlei kleuren. De schuld voor het verlies wordt nu bij externe factoren gelegd." Veel politieke media gaan hierin mee, oordeelt ze, en ze noemt dit een 'beschamende medeplichtigheid'. "Er is op dit moment helemaal geen debat, geen alternatieve kijk.

De persvrijheid is dood. Zelfs in de VS wordt RT nu structureel tegengewerkt. Een andere mening of kijk op de zaken is simpelweg niet meer toegestaan.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 20, 2017 13:56 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

NSA klokkenluider: 'Russia Gate is een hoax om militaire uitgaven te blijven rechtvaardigen'

Quote:
If the idiots in the intelligence community expect us to believe them after all the crap they have told us (like WMD’s in Iraq and “no we don’t collect data on millions or hundreds of millions of Americans”) then they need to give clear proof of what they say. So far, they have failed to prove anything.

http://www.zerohedge.com/news/2017-11-19/top-nsa-whistleblower-claims-russiagate-fake-increase-war-spending

Is er nu, meer dan een jaar na de verkiezingen waarin dit allemaal gebeurd zou zijn, eindelijk een afzettingsprocedure tegen de president gestart wegens collaboratie met een buitenlandse mogendheid? Nee hé?

Ze hebben gewoon niets, noppes nada.

Intussen blijft men Rusland gewoon beschuldigen, vooral ook hier in Europa de laatste tijd. Als we de media en politici mogen geloven dan ligt het Russische gevaar werkelijk overal op de loer.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 20, 2017 21:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Exact. 0,0 bewijzen.

Dit is pure propaganda wat over ons uitgestort wordt. Ik wil bewijzen zien.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 20, 2017 22:23 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ook weer typisch..

Google will ‘de-rank’ RT articles to make them harder to find – Eric Schmidt

https://www.rt.com/news/410444-google-alphabet-derank-rt/

Google gaat content afkomstig van RT en Sputniknews moeilijker vindbaar maken zodat mensen minder gemakkelijk toegang hebben tot- of zich bewust worden van deze content wanneer ze via google op zoek gaan naar nieuws.

Het zal wel weer aan mij liggen maar ik zie dit toch wel als een vorm van censuur. Net zoals YouTube zich ook op grote schaal schuldig maakt aan vergelijkbare praktijken. Twitter en Facebook idem dito.

Het is niet aan de overheid (of in dit geval tech-giganten) om voor ons te bepalen welke informatie wel of niet betrouwbaar is! Idea

Iedere poging tot een soort van gedachtenpolizei keur ik derhalve ten zeerste af.

BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2017 15:17 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Je zou denken dat NRC na hun nepnieuws over Pieter Omtzigt zich even koest houdt, maar niets is minder waar. Nu wordt geenstijl beticht frequent 'Russische trollen' te citeren in hun berichtgeving. Want als het Amerikaanse Congres orakelt over Russische trollen, dan zijn het natuurlijk ook Russische trollen, nietwaar?

En hier het antwoord van Geenstijl:

NRC is anno 2017 nog dieper gezonken dan de Telegraaf, voorwaar een prestatie van formaat.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 13:58 Plaats reactie Reageer met quote
Retro

Welk nepnieuws? Omtzigt heeft gewoon toegegeven dat hij verkeerd heeft gehandeld.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 14:08 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het nepnieuws dat Pieter Omtzigt een nepgetuige zou hebben opgevoerd. Puur bedoeld om hem 'van de zaak' af te halen, omdat hij teveel lastige vragen stelde.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 14:30 Plaats reactie Reageer met quote
Retro

Nee hoor. Hij heeft zelf bevestigd dat het verhaal klopt, dat hij daarin fouten heeft gemaakt.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 14:33 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Pieter Omtzigt heeft helemaal niets verkeerd gedaan.

Weerwoord forum index » Buitenland