Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Een genie is meestal Protestants, Athe´stisch of Joods. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2017 22:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Meidenmarkt was de plek waar meisjes en jongens hun toekomstige gade,s konden kiezen. Je kon natuurlijk ook gezellig gaan wandelen tussen de ontluikende knoppen van de krentenstruiken. Roosjens in de knop.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 0:00 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Dus een koehandel.
Wie gaat er wandelen tussen de ontluikende knoppen van de krentenstruiken. Roosjens in de knop.?
Geile jongens en meisjes!

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 10:09 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Dus een koehandel.
Wie gaat er wandelen tussen de ontluikende knoppen van de krentenstruiken. Roosjens in de knop.?
Geile jongens en meisjes!

Juist. En ik kan u vertellen dat het daar dan erg leuk kan worden. Zeker op een zonnige dag.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Elisabeth schreef:
Helemaal mee eens Tedje en in protestante gemeentes zijn de kroegen gesloten want ze moeten de bijbel lezen.
En ze voelen zich hun hele leven "zondig" want ze kunnen niet biechten.

Het katholicisme is de meest bevrijde religie; een katholiek mag leven en mag biechten omdat hij leeft. Dat maakt het leven van deze gelovige een heel stuk mooier.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Elisabeth schreef:
Helemaal mee eens Tedje en in protestante gemeentes zijn de kroegen gesloten want ze moeten de bijbel lezen.
En ze voelen zich hun hele leven "zondig" want ze kunnen niet biechten.

Het katholicisme is de meest bevrijde religie; een katholiek mag leven en mag biechten omdat hij leeft. Dat maakt het leven van deze gelovige een heel stuk mooier.

Het zal best voor de katholieken die in de maat lopen een prettige, makkelijke religie zijn, neem ik aan.
Maar het is wel jammer voor de 100.000 den die in de naam van hun bazen "de Clerus" werden vermoord. Moeten we het nog eens over de Katharen hebben, over de Hugenoten, de volgelingen van Johannes Hus, enz.
Tsja. Een protestant is baas over zijn eigen gedachten. Als hij iemand heeft vermoordt helpt biechten niet, hij is zelf voor zijn daden verantwoordelijk en moet zelf met zijn baas in het reine komen. Verstoppen achter biecht of aflaat helpt niet.
Een verkeerde paus en de wereld staat in brand. Daar kunnen geen 1000 dominee,s tegenop want die gaan dan richting inrichting.
Leuker kunnen we het niet maken. Maar ik houd erover op. Ik niet wist dat de haat nog zo diep zat. Gelukkig kan men aan de overkant geen atoombommen uitvinden.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 16:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Iedere religie heeft tegenstanders vermoord. Dat hebben de protestanten net zo goed gedaan. Daar heb ik het niet over ik heb het over de wijze waarop religie beleden en beleefd wordt. Dat is bij de katholieken het luchtigs.
En aan aflaten doet de katholieke kerk al eeuwen niet meer. Wat dat betreft is de katholieke kerk meer geŰvolueerd dan de protestante, want de protestant zit nog steeds te kniezen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 17:46 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Iedere religie heeft tegenstanders vermoord. Dat hebben de protestanten net zo goed gedaan. Daar heb ik het niet over ik heb het over de wijze waarop religie beleden en beleefd wordt. Dat is bij de katholieken het luchtigs.
En aan aflaten doet de katholieke kerk al eeuwen niet meer. Wat dat betreft is de katholieke kerk meer geŰvolueerd dan de protestante, want de protestant zit nog steeds te kniezen.

Ik begrijp dat de Watergeuzen 500 jaar geleden eens in Gorkum 9 paters hebben vermoord. Meer kan ik er nergens terugvinden.
Ik begin ook te begrijpen waarom Nobelprijzen zo zuinig aan katholieken worden bedeeld. Wetenschappers uit die richting voelen zich blijkbaar minder verantwoordelijk voor hun daden. Als er een onderzoek verkeerd uitvalt gaat men biechten en neemt er nog een pilsje op.
Maar ik houd erover op. Straks zit ik op de brandstapel.

BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2017 18:35 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Poendert schreef:
Tedje van Es schreef:

Ik begrijp dat de Watergeuzen 500 jaar geleden eens in Gorkum 9 paters hebben vermoord. Meer kan ik er nergens terugvinden.
Ik begin ook te begrijpen waarom Nobelprijzen zo zuinig aan katholieken worden bedeeld. Wetenschappers uit die richting voelen zich blijkbaar minder verantwoordelijk voor hun daden. Als er een onderzoek verkeerd uitvalt gaat men biechten en neemt er nog een pilsje op.

Kijk, je draait weer eens de zaak op zijn kop.
Een van die martelaren van Gorkum had in Leuven gestudeerd. Er staat nog steeds een kapel hier vlak over de grens, om hem te gedenken. In Leuven was al een universiteit, ver voordat de Hollanders ook op dat idee kwamen. En natuurlijk vind je in het Calvinistische Holland weinig over wat het protestantisme kan belasten.
Die gladjanussen liegen en bedriegen al sinds jaar en dag!!!

De Hollanders waren niet sterk genoeg om de Katholieke troepen te verslaan, en daarom hebben ze de propaganda bedacht. Pure leugens werden stelselmatig over De Nederlanden uitgestrooid.
En de Geuzen? Geen helden maar gewoon tuig van de richel!

BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2017 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ryan schreef:
Poendert schreef:
Tedje van Es schreef:

Kijk, je draait weer eens de zaak op zijn kop.
Een van die martelaren van Gorkum had in Leuven gestudeerd. Er staat nog steeds een kapel hier vlak over de grens, om hem te gedenken. In Leuven was al een universiteit, ver voordat de Hollanders ook op dat idee kwamen. En natuurlijk vind je in het Calvinistische Holland weinig over wat het protestantisme kan belasten.
Die gladjanussen liegen en bedriegen al sinds jaar en dag!!!

De Hollanders waren niet sterk genoeg om de Katholieke troepen te verslaan, en daarom hebben ze de propaganda bedacht. Pure leugens werden stelselmatig over De Nederlanden uitgestrooid.
En de Geuzen? Geen helden maar gewoon tuig van de richel!

Vooruit dan. nog een stukje over de heiligheid van sommige menslievende Pausen in het verleden. Ik kan ook nog zonder enige moeite een aantal recentere voorbeelden te voorschijn toveren. Weet een katholiek dit soort kerkelijke excessen werkelijk niet? Of wil men het niet weten. Als ik dit soort geschiedenissen lees ben ik blij dat ik geen katholiek ben.
Eerste Albigenzische Kruistocht 1209-1224.
Narbonne. Hun aantal werd op 700 van de 8.000 Ó 9.000 inwoners geschat. Nadat de stad ingenomen was, werd een groot deel van de bevolking afgeslacht. Toen het leger van kruisvaarders zich afvroeg hoe de katharen van de katholieken konden worden onderscheiden, gaf de pauselijke gezant Amaury het bevel: 'Dood hen allen. God zal de zijnen herkennen' (naar II TimoteŘs 2). Ook de vrouwen en kinderen, die zich hadden verscholen in de kathedraal van St. Nazaire ontkwamen niet. De kathedraal werd in brand gezet en wie naar buiten kwam werd neergestoken. Narbonne gaf zich over. In Carcassonne had Raymond-Roger Trencavel besloten om stand te houden. Na een belegering van twee weken gaf hij zich in augustus 1209 over. Raymond Roger overleed 10 november in de kerker van Arnauds kasteel.

Nog steeds staan de ru´nes van de Karthaarse steden verspreid over het Z-Franse land. Ga ze eens persoonlijk bekijken en leer er mogelijk wat van. We kunnen het ook nog eens over de Hugenoten hebben.

Laatst aangepast door Poendert op Zo Nov 12, 2017 11:09, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2017 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Question Question Question
Een quote en verder niets.... Shock

BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2017 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Question Question Question
Een quote en verder niets.... Shock

Beste Elisabeth. Google voor de aardigheid eens op de "Albigenzische Kruistochten" dan heeft u weer avondenlang leesplezier. Hoewel ik mij afvraag of u daarna nog de slaap kunt vatten.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2017 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Daar gaat het niet om. Je kunt niet iemand quoten zonder een antwoord.
Waarom moet ik gaan googlen naar Kruistochten!
Uit 1200! We leven in 2017, meer dan 800 jaar later....

BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2017 12:09 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Oh na mijn opmerking heeft u er plotseling een antwoord onder gezet. Maar Dan staat er wel "aangepast".

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg