Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Hervorming van de islam Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 25, 26, 27
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

De hervorming in de Islam
is iets wat daadkrachtig gesteund moet worden vanuit het westen.
26%
 26%  [ 7 ]
is iets wat alleen van binnen uit (de islamitische wereld) kan komen
46%
 46%  [ 12 ]
hebben wij niets mee te maken
19%
 19%  [ 5 ]
is niet wenselijk, want synomiem voor verwestersing
7%
 7%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 26

BerichtGeplaatst: Wo Okt 04, 2017 14:24 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Nog een citaat uit Martin Bosma's 'schijn-élite van de valse munters':

"Dat de islamisering in sneltreinvaart toeneemt, kan niet worden ontkend. Journalisten die niet meer naar ‘bepaalde’ wijken gaan, joden die verhuizen uit Nederland of zich niet meer vertonen in het centrum van Amsterdam, kunstenaars die liever zwijgen over de religie van vrede, homo’s die wegtrekken uit de gay capital of Europe, Nederlanders die op de witte vlucht slaan, landgenoten die emigreren, politici die ondergedoken en opgejaagd leven, gescheiden zwemuurtjes en de kerstboom in de ban. Misschien dat individuele moslims zich hier en daar aanpassen, de islam kan dat niet. Ondertussen toont deze ideologie steeds meer haar assertieve en intolerante kanten. Is dat onbekend bij de establishmentpolitici, of doen ze alsóf ze het niet weten? Ik denk het laatste."

Iets verderop in hetzelfde boek schrijft Arthur van Amerongen:

"Vol vervoering schreef ik in de eerste helft van de jaren negentig over de verworvenheden van de multiculturele samenleving. De islam was een verrijking voor Nederland, dacht ik in die tijd. Maar mijn principes waren belangrijker dan de realiteit. Achteraf moet ik met enige schaamte erkennen dat ik verblind was (…) Aan het eind van mijn verblijf in Brussel verstomde mijn andere geluid. Ik was ervan overtuigd dat de islam een splijtzwam was. Moderne moslims, als die al bestaan, hielden altijd zalvende praatjes over de mogelijkheid van een Europese islam. Maar in Brussel zag ik enkel getto’s vol moslims die op geen enkele manier in contact staan met de Belgische samenleving. Sterker nog, ze verachten die samenleving."

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Okt 04, 2017 16:25 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Nu even bezig in een boek van Fortuyn:

"Ondertussen representeert een groot deel van de islam, ook in eigen land, een vitale, agressieve en bij tijd en wijle imperialistische cultuur, die zonder meer uit is op wereldheerschappij, op zijn minst op cultureel en religieus gebied. Het is zeker waar dat de tekst van de Koran weinig voedsel geeft aan dergelijke ambities. Het gaat evenwel niet om het spel, maar om de knikkers, dus om de praktijk. En die praktijk is voor de moderniteit weinig bemoedigend en niet zelden ronduit beangstigend. Er is geen (gewapend) conflict in de wereld of de islam, in welke vorm dan ook, is present. Of we het nu leuk vinden of niet, de moderniteit ontkomt er niet aan om op zijn minst de ideologische strijd met de islam aan te gaan. Die strijd begint bij een bewuste beleving van de eigen identiteit, van het weten wat de kernnormen en -waarden zijn van de moderniteit en bij het bewust beleven en kennen van de eigen (vaderlandse) geschiedenis. Men moet trots kunnen zijn op de prestaties van het eigen land en uiteraard ook de feilen kennen van de eigen cultuur en kunnen leren van de fouten die zijn gemaakt in de eigen geschiedenis, maar dan moet je ze natuurlijk wel eerst kennen. Op basis daarvan kan men het debat aangaan met de nieuwkomers en met name met diegenen onder hen met een (politiek) islamitisch culturele achtergrond. Het wordt tijd dat wij elkaar in dat debat onbeschaamd de maat nemen, opdat we dan eindelijk eens weten wat we aan elkaar hebben."

Of we het nu leuk vinden of niet, de moderniteit ontkomt er niet aan om op zijn minst de ideologische strijd met de islam aan te gaan. Het is juist de oikofobie van de ultralinkse kerk die ervoor zorgt dat deze strijd niet van de grond komt. De mantra die steeds maar terugkeert: "Iedere cultuur is gelijk" zorgt ervoor dat je de strijd uiteindelijk verliest. Wel begrijpelijk want het overgrote deel van de kiezers behoort tot de nieuwe doelgroep van de linksers. Allochtone islamieten stemmen doorgaans links van de linkerkant.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Ma Okt 09, 2017 15:00 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Blens, heb je ook het boek van Martin Bosma "Minderheid in eigen land"? Ik ben er aan begonnen.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 09, 2017 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Nee, ik heb van het boek gehoord. Punt is dat ik in principe alleen ebooks lees. Uit principe koop ik (liever) geen papieren edities, dit heeft vooral met het prijsverschil te maken. Je leest een boek doorgaans maar 1 keer en dan vind ik het zonde om daar minimaal driemaal zoveel voor te betalen.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 09, 2017 16:23 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik vind boeken lezen via een scherm vreselijk. Ik moet een boek vast kunnen houden en kunnen ruiken.
Maar daar door heb ik nu een slaapkamer ingericht als bibliotheek. Plus een kleine boekenkast in mijn woonkamer en slaapkamer. Vooral deze boeken zijn ook naslagwerken. En naast de non fictie boeken heb ik alles van Frederick Forsyte, mijn favoriete auteur en thrillers van Tess Gerittsen en anderen als ontspanning.
Vroeger ging ik vaak naar de bibliotheek en droomde over mijn privé bib. Plus privé natuur historisch museum.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 09, 2017 17:46 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Ik overweeg een digitaal abonnement bij de biep, probleem vind ik dat de recente titels via ebooks achterblijven. Papier verdient kennelijk beter.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 09, 2017 20:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Ik vind boeken lezen via een scherm vreselijk.

Je moet een E-reader natuurlijk niet vergelijken met een laptop...

BerichtGeplaatst: Ma Okt 09, 2017 20:23 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

@ Blens
Zo zie je hoe internet de conventionele boekhandel digitaal kapot maakt .
Gemiddeld gaat een boek van pakweg 12 € door wel 10 handen.
Digitaal opgeslagen E boeken leest men 1x en worden na enige tijd gewist .
Wil je na 12 jaar ,n verhaal E nalezen is dit waarschijnlijk onmogelijk vanwege onbekend type USB #*# 18eh plug “Onbekend appje wordt niet ondersteund ' verouderd type gebruiker' of te vies geanalyseerde inhoud .

Wat dat betreft heeft Islamitische software het grote voordeel, dat het spontaan ontploft bij het E afbeelden van de profeet Allah Exclamation
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Okt 09, 2017 21:47 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Niet mee eens 10 miljoenste. Ik bezit nog WP & DOC bestanden die dateren van 1997. Na twintig jaar kan ik die nog steeds lezen, gelukkig heb ik destijds wel kopieën gemaakt van de kwetsbare 1.44 Mb floppy's, dat is een kostbare les geweest die ik tot op de dag van vandaag toepas op ál mijn data, dus ook mijn ebooks.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 09, 2017 22:55 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

20 jaar is relatief luttel in vergelijking met de levensduur van papier .
Zelf bezit ik boeken & bladen van 220 jaar oud, nog uitstekend leesbaar .
Neem als voorbeeld het laserlicht terugkaats DVD principe dat na loslaten of verdoffing van het spiegelend oppervlak onbruikbaar blijkt .
De levensduur van de z.g snelle SSD,s slijten even snel als Tesla accu’s .
Stel dat een in 0 jaar geschreven E bijbel of koran nu werd gevonden, dan kon geen mens nog ooit deze jezus/mohammed data digitaal uitlezen, en was ook dit topic niet nodig geweest Idea
BerichtGeplaatst: Ma Okt 09, 2017 23:16 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Elisabeth schreef:
Ik vind boeken lezen via een scherm vreselijk.

Je moet een E-reader natuurlijk niet vergelijken met een laptop...

Ik lees boeken die gedrukt zijn dus ook niet via een laptop of E-reader.
Gedrukt op papier en plaatsbaar in mijn bibliotheek. Heel gezellig en ik nodig papier lezers uit om een kijkje te nemen.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 09, 2017 23:30 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Blens schreef:
Ik overweeg een digitaal abonnement bij de biep, probleem vind ik dat de recente titels via ebooks achterblijven. Papier verdient kennelijk beter.

Natuurlijk. Ik wacht op 3 boeken via Amazon.com die goedkoper zijn dan Bol.com.
Gek hè, uit de US of uit NL en dan binnen de EU.

BerichtGeplaatst: Di Okt 10, 2017 7:49 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

10 miljoenste schreef:
20 jaar is relatief luttel in vergelijking met de levensduur van papier .

Klopt

Quote:

Neem als voorbeeld het laserlicht terugkaats DVD principe dat na loslaten of verdoffing van het spiegelend oppervlak onbruikbaar blijkt .
De levensduur van de z.g snelle SSD,s slijten even snel als Tesla accu’s .
Stel dat een in 0 jaar geschreven E bijbel of koran nu werd gevonden, dan kon geen mens nog ooit deze jezus/mohammed data digitaal uitlezen, en was ook dit topic niet nodig geweest Idea

Ook dat is juist. Daarom, en dat schreef ik ook eerder, maak ik steeds voldoende bakcup's van ál m'n data op voldoende externe opslagmedia.

Voor jouw beeldvorming:

Ik gebruik, naast mijn pc met 256 gb. SSD, 4 externe harde schijven waarvan er één in een kluis wordt bewaard. Het gaat totaal om ongeveer 10 Gb. Het overgrote deel wordt ingenomen door films die ik wil bewaren. Maar ook een muziekcollectie van ongeveer 130 gb. Daarnaast bewaar ik al mijn documenten, emails en foto's. Ook mijn foto's omvatten een zeer grote collectie waaronder mijn 'analoge' foto's die ik allemaal heb gescand zodat ik ze op mijn 32" led monitor kan bekijken i.p.v. in een flipboekje waar je (bijna) nooit in kijkt. Bovendien kan ik mijn 'anloge' foto's delen met familie die ook geïnteresseerd zijn, en dat niet één keer maar zo vaak als ik wil.

Van al m'n data maak ik dus voortdurend 4 kopieën, de kans dat die data, anders dan bij brand, verloren gaat is miniem. Overigens gaat papier bij brand doorgaans ook verloren.

En om bij het onderwerp te blijven, ik heb ook een digitale koran, al lees ik daar niet zo vaak in, om bekende redenen.

BerichtGeplaatst: Di Okt 10, 2017 8:45 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Wat een gedoe .
Mijn oude boeken blijven gewoon in een kast of doos goed bruikbaar.
Desondanks blijft toch de vraag of over pakweg 100 jaar nog een apparaat te vinden is waar oude schijven of opslagkaartjes nog inpassen .
BerichtGeplaatst: Di Okt 10, 2017 8:58 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Ja dat is de vraag... al ga ik ervan uit dat ik over 100 jaar niet meer leef.

Ik denk van wel omdat er steeds meer mensen zijn die geen zin hebben in boekenkasten of dozen vol boeken, die niet alleen veel ruimte maar ook veel stof verzamelen. Hetzelfde geldt voor de muziekcollectie. Als ik die zou moeten uitstallen in lp's of cd's, dan heb ik wellicht een wand nodig van 6 bij twee meter, dat is veel meer dan de vier schijven die ik handig parkeer naast m'n pc. Het enige 'grote' is mijn 32 inch monitor, die is 80 cm. in diagonaal.

Hoe dan ook, het is mooi dat je nog steeds kunt kiezen, al vind ik het papieren boek, in vergelijking met een ebook, te duur om aan te schaffen. Door de goedkopere ebook lees ik dus eerder een boek.

BerichtGeplaatst: Di Okt 10, 2017 18:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De afgelopen 2 weken heb ik respect voor de Spanjaarden gekregen; een jaar of 600 geleden hebben ze alle moslims en joden het land uitgegooid. Ze waren hun tijd ver vooruit. Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Okt 14, 2017 15:37 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

3 generaties lang gepamperd, geholpen en voorgetrokken, en nog geen steek dichter bij de 21ste eeuw gekomen. #islam

BerichtGeplaatst: Zo Okt 15, 2017 1:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cultuurprobleempje mooi verwoord...

Volgens Islam is het altijd de schuld van vrouwen als ze verkracht worden.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 15, 2017 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De islam is een ware verrijking van onze samenleving....

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie