Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Harvey houdt huis in Texas Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Sep 12, 2017 14:57 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Er zijn geen boten die de verschillende kustplaatsen in Haiti aandoen. Nu niet en in het verleden niet. Boten die Haiti aandoen meren aan in de haven van Port au Prince. Er zijn wel veerdiensten naar enkele eilandjes, maar de rest gaat over de weg. En u was op doorreis in het Caraibisch gebied begrijp ik. Merkwaardig om dan halverwege die doorreis het vliegtuig te pakken naar de Arabische wereld. Met welke luchtvaartmaatschappij ? Want er bestaan geen rechtstreekse vluchten van Haiti naar Arabische landen of vice versa. Of ging dat ook met de boot ? Vreemde "doorreis" in dat geval.
Welke plaatsen in Haiti heeft u bezocht ?

BerichtGeplaatst: Di Sep 12, 2017 17:18 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Er zijn geen boten die de verschillende kustplaatsen in Haiti aandoen. Nu niet en in het verleden niet. Boten die Haiti aandoen meren aan in de haven van Port au Prince. Er zijn wel veerdiensten naar enkele eilandjes, maar de rest gaat over de weg. En u was op doorreis in het Caraibisch gebied begrijp ik. Merkwaardig om dan halverwege die doorreis het vliegtuig te pakken naar de Arabische wereld. Met welke luchtvaartmaatschappij ? Want er bestaan geen rechtstreekse vluchten van Haiti naar Arabische landen of vice versa. Of ging dat ook met de boot ? Vreemde "doorreis" in dat geval.
Welke plaatsen in Haiti heeft u bezocht ?

Snapt u het echt niet of wilt u het niet snappen? Elk land met een kust heeft kustplaatsen die worden soms aangedaan door schepen die daar geld aan verdienen. Zelfs zelfs in Nederland kun je van Vlissingen via Kampen en den Helder op doorreis naar Delfzijl. Snapt u dat?
Heeft u enig idee wat "op stroom" betekent?
Sommige mensen zijn hun hele leven op doorreis.
Wie zegt dat ik halverwege een vliegtuig pakte naar Arabie? Dat verondersteld u zelf in uw Fantasyroman. Ik ga ook niet de internationale vlieg of scheepvaartroutes voor u uitvogelen.
Was u, toen u volgens u op Haiti was, in dienst van een NGO? Heeft u de plek van dat voetbalveld van die Belg aangewezen? Hebben ze daar nog Cerveza Polar op een terras?
Dit haalt verder niks uit, dus voor mij Schluss.

BerichtGeplaatst: Di Sep 12, 2017 18:18 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

U spreekt zichzelf in meerdere draden op zoveel dingen tegen dat ik twijfels heb over het waarheidsgehalte van meerdere van uw berichten.
Zo bent u overal geweest, maakt van alles zelf aan den lijve mee wat hier als onderwerp ter sprake komt, spreekt u iedere keer mensen over van alles en nog wat, en heeft u talloze zeer uiteenlopende banen gehad.

Dus nog even terzake: op Haiti varen geen boten van plaats naar plaats, meneer. Alleen veerboten doen her en der eilandjes aan. En vissersboten, maar ik neem aan dat u niet op doorreis was in een vissersbootje. Daarnaast was u getuige van de doorkomst van de Duvaliers. Nou, die reisden echt niet door kustplaatsjes. En anders wel heel toevallig dat u daar weer net getuige van was. Zoals bij alles.

Meneer Poendert: u heeft een nogal dikke duim.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 13, 2017 9:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
U spreekt zichzelf in meerdere draden op zoveel dingen tegen dat ik twijfels heb over het waarheidsgehalte van meerdere van uw berichten.
Zo bent u overal geweest, maakt van alles zelf aan den lijve mee wat hier als onderwerp ter sprake komt, spreekt u iedere keer mensen over van alles en nog wat, en heeft u talloze zeer uiteenlopende banen gehad.

Dus nog even terzake: op Haiti varen geen boten van plaats naar plaats, meneer. Alleen veerboten doen her en der eilandjes aan. En vissersboten, maar ik neem aan dat u niet op doorreis was in een vissersbootje. Daarnaast was u getuige van de doorkomst van de Duvaliers. Nou, die reisden echt niet door kustplaatsjes. En anders wel heel toevallig dat u daar weer net getuige van was. Zoals bij alles.

Meneer Poendert: u heeft een nogal dikke duim.

Beste Lampje. Als u ondanks alles toch vracht per schip wilt vervoeren naar verschillende havens en kustplaatsjes op Haiti en de vliegende tapijten op zijn, hier vast een stuk of 4 havens en terminals.
Ha´ti Havens en terminals
Ha´ti > Transport
ShareThis
Havens en terminals: major seaport(s): Cap-Haitien, Gonaives, Jacmel, Port-au-Prince. Referenties: CIA World Factbook - Tenzij anders vermeld, de informatie op deze pagina is correct met ingang van 31 maart 2015.
U kunt natuurlijk ook buiten bovengenoemde aanlegsteigers om, opstroom voor de kust blijven liggen en een lichter bestellen.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 13, 2017 18:13 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Het gaat natuurlijk niet om vrachtschepen. Die leggen aan in verschillende terminals, dat lijkt me logisch. Het gaat erom dat u op doorreis in Haiti verschillende dorpjes aan de kust aandeed. Was dat soms als passagier van een olietanker ?

BerichtGeplaatst: Do Sep 14, 2017 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Het gaat natuurlijk niet om vrachtschepen. Die leggen aan in verschillende terminals, dat lijkt me logisch. Het gaat erom dat u op doorreis in Haiti verschillende dorpjes aan de kust aandeed. Was dat soms als passagier van een olietanker ?

Waarom worden vrachtschepen uitgezonderd en alleen olietankers toegestaan. Misschien was ik wel met een IJselmeer-botter. Dat deed de schrijver Jan den Hartog ook.
Als die laatstgenoemde man Haiti eventueel oversloeg wens ik op corrigerend commentaar daarover niet te reageren.

BerichtGeplaatst: Do Sep 14, 2017 15:42 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

U was er helemaal niet. U gaf aan dat u op doorreis was en verschillende kustplaatsen aandeed. Dat is in Haiti uitgesloten, meneer. En vrachtschepen varen echt niet van kustplaats tot kustplaats, het is geen cruise !
Bovendien gaf u aan de Duvaliers voorbij te zien komen. Kwamen die de kustplaatsjes bezoeken soms ? Dat dacht ik dus niet.

BerichtGeplaatst: Do Sep 14, 2017 17:09 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

U werkte/ bevond zich toch hopelijk niet bij die NGO,s van die Belg Tom Waes, met hun 75 -25% rendement?
Of komt uw commentaar uit een tijdschrift.
Ik houd erover op. U mag het laatste woord.

BerichtGeplaatst: Do Sep 14, 2017 18:18 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik zat niet bij de door u genoemde ngo en mijn commentaar komt niet uit een tijdschrift. Ik spreek u gewoon aan op uw eigen berichten, die door de uiteenlopende aard van wat u allemaal zou hebben meegemaakt ongeloofwaardig zijn, en soms aantoonbaar onjuist.
Dat u maar blijft volharden geeft te denken. Weet uw arts ervan ?

BerichtGeplaatst: Za Sep 23, 2017 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Opdat we niet overspannen raken een berichtje uit de volkskrant van, 15 sept 2017.

Aantal doden door orkanen neemt wereldwijd af; 55 procent minder dan in jaren 70
Orkanen maken over de hele wereld steeds minder dodelijke slachtoffers. Volgens berekeningen van de Amerikaanse analist Indur Goklany, die zijn land vertegenwoordigde bij het Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), is het aantal doden ten gevolge van orkanen en andere stormen sinds de jaren zeventig met 55 procent afgenomen.
Door: Cor Speksnijder 15 september 2017, 02:00

BerichtGeplaatst: Di Sep 26, 2017 16:28 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Wat ik me al een poosje afvraag: waarom horen we niks meer over Harvey?

Er zijn tienduizenden, zo niet honderdduizenden mensen dakloos geraakt als gevolg van deze storm. Wat is er met al deze mensen gebeurd? Worden ze ergens ondergebracht, en zo ja waarom horen we of zien we hier niks meer van?

Het schijnt dat FEMA gigantische schepen naar het getroffen gebied heeft gestuurd om mensen te huisvesten.

http://www.ktiv.com/story/36368524/2017/09/Thursday/two-fema-barges-capable-of-housing-hundreds-of-hurricane-harvey-evacuees-are-heading-to-port-arthur-texas

Twee van deze zijn onlangs gearriveerd in Port Arthur, in de buurt van Houston. Het is de bedoeling dat hier honderden mensen gehuisvest zullen worden. Voor hoe lang mag Joost weten.

Ik heb zo'n schip nog nooit eerder gezien eerlijk gezegd.

Ze zien eruit als drijvende gevangenissen. Confused

BerichtGeplaatst: Di Sep 26, 2017 18:22 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hier nog een video: een man komt hulpgoederen brengen naar slachtoffers en wordt afgesnauwd en weggestuurd door een overspannen politieagent;

Intussen roepen mensen op om vooral niet te doneren aan het Rode Kruis, omdat die geld en spullen achterover zouden drukken (waar hebben we dat eerder gehoord?).

Maar goed, Harvey is oud nieuws. We zijn intussen al weer twee natuurrampen verder.

Nothing to see here folks. Confused

Weerwoord forum index » Buitenland