Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Universiteiten splitsen in meten en veronderstellen.
Plaats nieuw bericht  Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Universiteiten splitsen in meten en veronderstellen.
BerichtGeplaatst: Di Sep 05, 2017 8:59 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Poendert

Edit Weerwoord Beheer: Je opent het ene na het andere topic terwijl er al voldoende onderwerpen over bestaan. Let daar beter op!

Hier verder: http://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?t=15549&start=475

Wordt het geen tijd dat onze universiteiten zich splitsen in leerfabrieken, waar men te bewijzen leerstellingen verkondigd (bv wiskunde of geologie, enz). En instellingen waar men niet te bewijzen= veronderstellingen zoals bv Sociologie of Theologie doceert?
Ik las laatst dat onlangs de helft van de Ned bevolking hoog was opgeleid, waarvan de meerderheid blijkbaar in iets wazigachtigs.
Volgens mij wordt het tijd dat we deze opleidingen splitsen. De ene soort opleiding richting een nuttige bijdragen aan de maatschappij, en de andere club een opleiding tot bakfietskunde.

BerichtGeplaatst: Di Sep 05, 2017 10:09 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Exacte vakken zijn te lastig voor de gemiddelde Nederlander. De gemiddelde Nederlander is namelijk verwend, lui, vindt een zesje prima en doet liever een (pret)studie voor een wauwelbaan.

Het bewijs werd mij afgelopen weekeinde weer geleverd.
Ik was bij de Wereldhavendagen in Rotterdam (geweldig evenement in een erg leuke stad).
Daar heb ik 2x uit moeten leggen waarom een schip kan drijven: 1x in het Nederlands tegen een zoontje van zich erg clever voordoende ouders die van alles bij elkaar aan het zwammen waren over drijfvermogen met lucht en 1x in het Engels tegen een Engelstalig studentje van the joeniversetie of Emsturdem.
Geen van alleen had ooit van Archimedes gehoord en toen ik het over Eureka! had keken ze me aan alsof ik het over dat grote warenhuis had.
Toen ik vroeg wat er aan die joeniversetie gestudeerd werd zei hij: "Communication science." Tja, hoe kon het ook anders...

Deze gesproken column is wel treffend.

https://www.youtube.com/watch?v=HK2vcKpnPic

Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Sep 05, 2017 10:29 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Poendert

Archimedes kwam trouwens uit Syracuse op Sicilie kwam ik onlangs ter plaatse achter. Hij is daar vermoord.
Ik dacht dat die meneer uit Athene kwam.
Nog iets dat nauwelijks wat met dit onderwerp heeft te maken.
Mij gade verteld me net dat mijn Nokia tel 22 jaar oud is. Hij doet het nog uitstekend als ik via een buitenland naar het thuisfront bel.

BerichtGeplaatst: Di Sep 05, 2017 10:40 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Syracuse was destijds Grieks. Ik ben er het vorig jaar nog geweest, je vindt op SiciliŽ onderhand meer Griekse tempels dan in Griekenland.

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg