Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Nederlandse dames hebben weer gewonnen. Oorzaak? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Aug 08, 2017 18:09 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

carlos schreef:
Bij een zaterdagamateur wedstrijd kun je ook tig kansen hebben en een uitslag van 4-4, maar dat maakt het nog steeds geen hoogstaand voetbal. En het niveau van de vrouwen is denk ik niet hoger dan het gemiddelde amateurteam bij de mannen.

Of je hebt de finale zondag niet gezien, of je kijkt nooit naar zaterdagamateurs, of allebei. Het niveau van de vrouwen is zeker veel hoger dan dat van de zaterdagamateurs. Als de leeuwinnen al zouden verliezen van amateurs komt dat door het fysieke verschil tussen mannen en vrouwen, zoals Tedje al stelde, niet door het gebrek aan techniek/tactiek/spel inzicht.

BerichtGeplaatst: Di Aug 08, 2017 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Willem schreef:
Oorzaak van nederlandse overwinning is vooral een gevolg van de ontwikkelingen, subsidies en steun voor vrouwenvoetbal. Daarom hebben Nederland en meer in het algemeen noordeuropese landen een voorsprong op het gebied van vrouwensporten.

Juist. Maar je blijft altijd zeikerds houden die beweren dat 'vrouwen op het gebied van sport niks kunnen'.

BerichtGeplaatst: Di Aug 08, 2017 19:19 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Ik heb het niet gezien maar vind het toch prachtig dat ze hebben gewonnen. Winnen is winnen en kampioen is kampioen. Ze zijn allemaal beter dan ik want ik schop alleen gaten in de lucht... Very Happy

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2017 7:52 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Volgens mij is er juist geen geld (subsidie) voor vrouwenvoetbal. Men hoopt dat juist nu los te krijgen.

Het succes komt m.i. omdat deze vrouwen in het buitenland wel kunnen spelen en zich daar helemaal kunnen ontplooien omdat de grote clubs daar wel goede vrouwenteams hebben.
En tel daar ook bij op dat deze vrouwen een team zijn, in tegenstelling tot de mannen die doorgaans een clubje van elf macho individualisten vormen die ook nog een grote mond hebben omdat ze allemaal miljonair zijn.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2017 8:52 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

In mijn ogen bestaat het vrouwenteam uit 11 geiten die niet in de gaten hebben dat ze miljoenen opbrengen voor allerlei slag goochemerds die aan hun na´efheid en van voetbalpubliek het meest verdienen .
Amusant is ook dat je over een spel van 1,5 uur wekenlang kan uitzenden en lullen zoals ook hier.

En wat vond je van de burgemeester en wethouders die met zijn ambtsketen om, op staats kosten de hele dag feest vierden ?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2017 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

10 miljoenste schreef:
In mijn ogen bestaat het vrouwenteam uit 11 geiten die niet in de gaten hebben dat ze miljoenen opbrengen voor allerlei slag goochemerds die aan hun na´efheid en van voetbalpubliek het meest verdienen .

Dus jij denkt dat de dames dom zijn en zich laten uitbuiten? Reken maar dat ze slim genoeg zijn en dat hun salarissen de komende jaren flink gaan stijgen. Mits ze succesvol blijven, maar dat spreekt vanzelf.

Quote:
Amusant is ook dat je over een spel van 1,5 uur wekenlang kan uitzenden en lullen zoals ook hier.
En wat vond je van de burgemeester en wethouders die met zijn ambtsketen om, op staats kosten de hele dag feest vierden ?

Dat hoort er nu eenmaal bij. Ons saamhorigheidsgevoel wordt al ondermijnd door de massale import van vreemde culturen. Dan zou het toch van de gekke zijn als die exhibitionistische LHBTQ+ Pride wel als mainstream bevonden wordt, en een feestje voor onze leeuwinnen niet.

BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2017 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Grappig, een topic over het vrouwenvoetbal, maar niets over Daphne Schippers, wiens prestaties oneindig veel knapper zijn dan een stel meiden die achter een bal aanhollen.

Overigens zat ik gisteren even naar VI te kijken, met het orakel Johan Derksen. Hij had precies dezelfde kritiek op het vrouwenvoetbal als ik. Niet om aan te gluren, niveautje amateurvoetbal en voornamelijk bezocht door publiek dat behoefte heeft aan een feestje in plaats van dat ze daadwerkelijk ge´nteresseerd zijn in voetbal.

Als Johan Derksen het met je eens is, dan weet je dat je goed zit. Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2017 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elke sportbeoefening behoort een feestje te zijn voor de beoefenaars en toeschouwers.
Het is geen verplicht werk.

BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2017 11:12 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

carlos schreef:

Ik laat mij niet door Johan Derksen voorschrijven wat ik wel of niet goed mag vinden.

BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2017 12:55 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

carlos schreef:

Ik denk dat Johan gelijk heeft. Maar je kunt een piemel natuurlijk niet vergelijken met een vagina, ze lijken niet eens op elkaar!

Neemt niet weg dat het een mooie prestatie is, die ik, dat geef ik toe, niet heb gezien.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2017 14:25 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Johan heeft altijd gelijk. En zelfs als hij geen gelijk heeft, dan nog heeft hij gelijk.

Moppersmurf schreef:
Ik laat mij niet door Johan Derksen voorschrijven wat ik wel of niet goed mag vinden.

Ik zag het uiteraard met een kwinkslag (zie smiley) maar het is wel grappig dat hij precies hetzelfde vindt en nagenoeg dezelfde argumenten aanvoert als ik waarom vrouwenvoetbal niet leuk is om te kijken.

Tenzij je alleen maar kijkt voor de bloopers, dan is het weer wel leuk.

BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2017 14:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het is gewoon een feit Carlos.

Waar half Nederland voor heeft staan juichen is het amateurkampioenschap van Europa. En ja, dat kan best leuk zijn, maar erken dan ook dat het niveau totaal niet tipt aan mannenvoetbal.

Zoals ik al zei: als Kloetinge kampioen wordt van Arnemuiden, Vrouwenpolder, Hoofdplaat, Rilland en nog wat 'durpen', kan het best een competitie zijn waar een hoop mensen naar kijken. Dat doen ze omdat ze ervan genieten denk ik dan maar (of dat ze de kerk willen ontwijken en een excuus willen hebben om te zuipen)

Maar ga aub niet doen alsof het kwalitatief iets voorstelt. Dat is gewoon niet zo.

Ik heb zelf overigens in de jaren 90 best veel vrouwentennis gekeken. Ik vond die lange rally's leuker om te zien dan het service-volley spel van de mannen. Dus ja, het kan best leuk zijn om naar te kijken.

Maar je weet gewoon in je achterhoofd dat er een kwalitatief veel hoger niveau is. Als je echt wereldkampioen voetbal wordt, dan is er gewoon niets hoger.

Dat is het werkelijke verschil.

BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2017 17:37 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Waar half Nederland voor heeft staan juichen is het amateurkampioenschap van Europa. En ja, dat kan best leuk zijn, maar erken dan ook dat het niveau totaal niet tipt aan mannenvoetbal.

Nou en? Sport is toch voor de leuk?
Trouwens: zo'n blooperfilmpje met bijpassende bloopermuziek, daar kun je er duizenden van maken bij het mannenvoetbal. Wat een kul-argument dat dit alleen geldt voor vrouwen !

Quote:
Zoals ik al zei: als Kloetinge kampioen wordt van Arnemuiden, Vrouwenpolder, Hoofdplaat, Rilland en nog wat 'durpen', kan het best een competitie zijn waar een hoop mensen naar kijken. Dat doen ze omdat ze ervan genieten denk ik dan maar (of dat ze de kerk willen ontwijken en een excuus willen hebben om te zuipen)

Ook geen argument tegen vrouwensporten. Hier in Maastricht hebben ze de Ridder Ronde. De stad is afgeladen vol, maar niemand weet na afloop wie deze kermiskoers gewonnen heeft, het is gewoon weer een excuus om te zuipen. Heeft dus niets met vrouwensport te maken, want de deelnemers zijn allemaal mannen.

Quote:
Maar ga aub niet doen alsof het kwalitatief iets voorstelt. Dat is gewoon niet zo.

Doet er niet toe. Sport in voor de leuk. Vrouwenvoetbal is leuker om naar te kijken.

Quote:
Ik heb zelf overigens in de jaren 90 best veel vrouwentennis gekeken. Ik vond die lange rally's leuker om te zien dan het service-volley spel van de mannen. Dus ja, het kan best leuk zijn om naar te kijken.

De bekentenis ! Guilty Pleasure. Razz

BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2017 21:30 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Als sportfiguur stellen mensen niks voor. Mannen of vrouwen het blijft om het even.
Elke antilope kan harder rennen, elke gorilla is sterker en elke dolfijn kan beter zwemmen.
Mensensport is in de dierenwereld een lachertje. En hoort voor een nadenkend man/vrouw voor de lol te zijn.
Alleen via de marathon kunnen we ons met sommige dieren van hetzelfde gewicht meten.
Het enige waarin we uitblinken zijn onze hersens

BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2017 22:41 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Poendert schreef:

Mensensport is in de dierenwereld een lachertje.

Toch loopt de mens ieder dier er uiteindelijk uit. Wij kunnen namelijk onze adem reguleren.

BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2017 23:16 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

@Moppersmurf,

Waarom neem je het zo persoonlijk? Heb je soms een dochter die op voetbal zit ofzo?

Ik vind er gewoon echt geen ruk aan, dat vrouwenvoetbal. Dat mag toch? Er zullen vast ook sporten zijn die jij totaal niet pruimt. Wielrennen? Sport voor doorgesnoven junkies volgens sommigen, maar ik vind dat dan weer mooie sport om te kijken. Zo heeft iedereen wel zijn (of haar) voorkeuren. Het atletiek van de afgelopen dagen kan mij ook wel bekoren, en zeker ook de dames die daar aan deelnemen.

Blensk schreef:
Toch loopt de mens ieder dier er uiteindelijk uit. Wij kunnen namelijk onze adem reguleren.

Mijn god...dit meen je toch niet serieus mag ik hopen?

BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2017 8:35 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Blens schreef:
Poendert schreef:

Niet ieder dier, bv wolven niet, maar wel de meeste dieren.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2017 12:32 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Blens schreef:
Poendert schreef:

O ja? Wanneer!

Of bedoel je deze!

BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2017 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2017 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ondertussen hebben de dames wederom gewonnen. Hockeydames welteverstaan. De heren hebben er niks van gebakken.
BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2017 15:31 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Ik ben geen sportfanaat, ben weliswaar aangeboren sportief , maar je krijgt mij nog dadelijk geen 2 uur voor de sportbuis. Zelfs niet voor vrouwenvoetbal. Ik ga nog liever vissen.

U heeft dus niet of nauwelijks gekeken, maar u weet wel te vertellen waarom ze kampioen zijn geworden. Dat is op zich al vreemd, en de stelling dat ze kampioen zijn omdat er alleen dames van eigen bodem in het elftal zaten, is een stelling die niet te bewijzen valt en slechts een aanname van u is.....een aanname gebaseerd op niet of nauwelijks gekeken hebben.
Inderdaad, ga lekker vissen.

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2017 15:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik denk ook niet dat het klopt. Ik denk dat de belangen bij vrouwenvoetbal stukken lager zijn waardoor zij als een team ten tonele verschijnen. Bij mannenvoetbal is een groot toernooi vooral bedoelt om eigen talent te etaleren.
BerichtGeplaatst: Wo Aug 30, 2017 8:09 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Bij hockey zijn de dames en de heren kampioen geworden. Maar de overwinning van de dames zal, net als bij voetbal, wel niks waard zijn....

BerichtGeplaatst: Wo Aug 30, 2017 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Een club van "eigen"bodem is altijd in verhouding sterker. Men komt voor elkaar op. Met gemengde clubjes gaan zich meerdere gelijksoortige afdelingen vormen. Men speelt dan bv in 1 ploeg met verschillende clubjes uit verschillende regio. Z=Amerikanen spelen de bal onbewust liever terug op andere Z-Amerikanen, enz.
Vaak wint een Duitse ploeg van bv een NL club omdat er in een Duitse nationale ploeg vaak minder exoten aanwezig zijn.
Zal wel weer racistisch zijn.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 30, 2017 16:57 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Een club van "eigen"bodem is altijd in verhouding sterker. Men komt voor elkaar op. Met gemengde clubjes gaan zich meerdere gelijksoortige afdelingen vormen. Men speelt dan bv in 1 ploeg met verschillende clubjes uit verschillende regio. Z=Amerikanen spelen de bal onbewust liever terug op andere Z-Amerikanen, enz.
Vaak wint een Duitse ploeg van bv een NL club omdat er in een Duitse nationale ploeg vaak minder exoten aanwezig zijn.
Zal wel weer racistisch zijn.

Nee hoor, heeft niets met racisme te maken. Maar kom nu eens met een onderbouwing van uw stelling die gebaseeerd is op feiten. Waar haalt u vandaan dat Zuid-Amerikanen de bal onbewust liever op andere Zuid-Amerikanen spelen ? En dat de Duitsers beter zijn dan wij omdat daar minder exoten aanwezig zijn ? Hoe verklaart u dan successen van clubs als Real Madrid, die zo'n beetje bestaan uit spelers uit alle windstreken ?
Het heeft alles te maken met individuele kwaliteiten en de onderlinge afstemming daarvan. Een goede trainer weet dat laatste te bereiken ongeacht waar spelers vandaan komen.
U sleept er weer van alles bij en hoopt dat iemand dat racistisch vindt, zodat u daar vervolgens tegen kunt fulmineren.
Jammer, maar die vlieger gaat niet op.

Weerwoord forum index » Sport