Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Noord-Korea Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Aug 10, 2017 21:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Uiteraard wil jij dat. Hoe meer dood en verderf, hoe beter toch? Syrië, Iraq en Libië was kennelijk nog niet genoeg volgens jou dus nu maar weer Korea. En straks Iran, daar ben je vast ook een voorstander van.

Ach, ach, hoor het Kremlin spreken.

Quote:

Die hebben ze al, althans volgens de Amerikanen. De laatste keek dat ik uit het raam keek was de wereld nog niet vergaan.

Nee, jij laat je dus liever chanteren door een aantoonbaar idioot regime met een nucleair wapen. Ik niet, opruimen die hap!

BerichtGeplaatst: Do Aug 10, 2017 22:46 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Ach, ach, hoor het Kremlin spreken.

Ja we weten nu wel dat jij een Rusland-obsessie hebt, maar dit topic gaat voor de verandering eens een keer niet over Rusland Royy.

Het is ook niet de schuld van Rusland dat Amerika mondiaal wordt gezien als agressor en de grootste bedreiging voor de stabiliteit in de wereld. Dat is namelijk feitelijk vast te stellen aan de hand van eerder genoemde voorbeelden.

Help me even herinneren, wanneer heeft Noord-Korea voor het laatst een ander land aangevallen?

Royy schreef:
Nee, jij laat je dus liever chanteren door een aantoonbaar idioot regime met een nucleair wapen.

Het is juist Amerika dat anderen chanteert, niet Noord-Korea. Amerika deinst er zelfs niet voor terug om haar eigen bondgenoten te chanteren, zo zagen we onlangs.

Royy schreef:
Ik niet, opruimen die hap!

De Amerikanen moeten gewoon oprotten uit Korea, dat lijkt mij een beter idee. Yankee go home!

BerichtGeplaatst: Do Aug 10, 2017 23:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Amerika is ook het enige land ter wereld wat kernbommen op burgers heeft gegooid. En niet één keer, maar daarna gewoon nog een keer....

Even ter herinnering.

En daarna kwamen nog de Korea oorlog, en de Vietnam oorlog (witte fosfor, agent orange), en nog een hele reeks uitermate vieze oorlogen met zeer veel onschuldige burgerslachtoffers.

Allemaal ind e naam van de wereldvrede. Wat schoten die mensen er stuk voor stuk enorm veel mee op. Afghanistan? Baken van vrede. Irak? Toppunt van democratie. Libië? Modelstaat. Syrië? één prachtig paradijs geworden.

Nee, een aanval op Noord-Korea zal het allemaal prima in orde maken op het Koreaanse schiereiland.

Wie gelooft daar naast Royy nog in?

BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2017 5:27 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Quote:
Nee, jij laat je dus liever chanteren door een aantoonbaar idioot regime met een nucleair wapen. Ik niet, opruimen die hap!
Mee eens.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2017 11:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:

Zo is dat. Overigens denk ik dat het regime van Kim Jong-un snel ten val komt als blijkt dat hij niet onaantastbaar is. Mensen zijn volgzaam omdat zij dom worden gehouden en angst wordt ingeboezemd. Als Kim Jong-un dadelijk wankelt op zijn voetstuk kan het nog wel eens snel vervelend uitpakken voor leider.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2017 13:35 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Het is juist Amerika dat anderen chanteert, niet Noord-Korea. Amerika deinst er zelfs niet voor terug om haar eigen bondgenoten te chanteren, zo zagen we onlangs.

Wat je wilt joh. Lever jij je maar lekker over aan de grillen van een complete randdebiel (en nee ik bedoel niet Trump).

BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2017 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Nee, een aanval op Noord-Korea zal het allemaal prima in orde maken op het Koreaanse schiereiland.

Oh dat hoor je mij niet zeggen. T zal best een puinhoop in Noord-Korea worden. T doel is echter om die randdebiel in Pyongyang zn nuclaire arsenaal te ontnemen. Als we daarbij de Noord-Koreanen kunnen bevrijden van hun vreselijke regime is dat mooi meegenomen.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2017 14:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy in 2003:

T doel is echter om die randdebiel in Bagdad zn nuclaire arsenaal te ontnemen. Als we daarbij de Irak kunnen bevrijden van hun vreselijke regime is dat mooi meegenomen.

Veertien jaar later, 500 aanslagen later en 1 miljoen burgerslachtoffers later zitten we met IS in Irak opgescheept en is het westen meer onder bedreiging van terrorisme uit ondermeer Irak dan dat het westen ooit onder bedreiging is geweest door Saddam Hoessein.

Je kunt sprookjes misschien één keer verkopen, maar de tweede keer trap ik daar echt niet meer in hoor.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2017 16:02 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Oh dat hoor je mij niet zeggen. T zal best een puinhoop in Noord-Korea worden.

En in Zuid-Korea (gegarandeerd), en in Japan (mogelijk) en de kans dat China er bij betrokken raakt is ook niet ondenkbaar want dat grenst tenslotte aan Noord-Korea. Seoul telt voor ongeveer 20% van de Zuid-Koreaanse economie, bedenk je maar eens wat het betekent als dat in één klap wegvalt.

Export van allerlei dingen wordt verstoord, waardoor er wereldwijd tekorten ontstaan.

En dan ga ik er nog maar vanuit dat Noord-Korea niet in staat is om het Amerikaanse vasteland te raken, maar helemaal uitgesloten is dat ook niet, gezien hun omvangrijke vloot duikboten.

Die prijs lijkt me veel en veel te hoog om de Amerikaanse oorlogsindustrie te spekken en de dollar overeind te houden.

China Warns Trump: "We Will Prevent A North Korea Regime Change"

http://www.zerohedge.com/news/2017-08-11/china-promises-protect-north-korea-regime-change

BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2017 16:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Communisme is vaak op een vrij vreedzame manier aan zijn einde gekomen. Het grootste communistische rijk was de SovjetUnie, deze is haast zonder slag of stoot opgedoekt.

Een tweede groot communistisch rijk was China. In de letter is het nog steeds Communistisch, maar het wordt ook langzaam steeds kapitalistischer. Vallen er veel slachtoffers of atoombommen? Nee.

Dan hadden we nog Cuba, maar ook daar zie je langzaam de omslag.

Ergens lijkt mij een oorlog in Noord-Korea niet de beste oplossing om het communistische regime te beëindigen. Zover ik kan zien moet het meestal van de mensen zelf komen.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2017 16:48 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Een regime komt altijd aan zijn eind, als degenen die het ondersteunen er niks wijzer meer van worden.
De top houdt de massa onder controle, zolang als ze maar privileges en extra inkomen krijgen.

Veel valt er in Noord Korea niet te halen, en daarom kan het bewind ook zo maar omvallen.
Ga je er tegen in, dan bereik je juist het tegenovergestelde.

Nationalisme krijgt juist een kans onder moeilijke omstandigheden.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2017 16:59 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

China Warns Trump: "We Will Prevent A North Korea Regime Change"

http://www.zerohedge.com/news/2017-08-11/china-promises-protect-north-korea-regime-change

Zonder China kan t niet. Dan moeten we ons maar laten chanteren door een randdebiel met nucleaire wapens.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2017 17:04 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Communisme is vaak op een vrij vreedzame manier aan zijn einde gekomen. Het grootste communistische rijk was de SovjetUnie, deze is haast zonder slag of stoot opgedoekt.

Een tweede groot communistisch rijk was China. In de letter is het nog steeds Communistisch, maar het wordt ook langzaam steeds kapitalistischer. Vallen er veel slachtoffers of atoombommen? Nee.

Het grote verschil is dat je veel van de Sovjetunie kunt zeggen, maar niet dat ze een irrationeel of onberekenbaar regime hadden. Evenzo China. Bij Noord-Korea ligt dat heel anders.

Ik wil hier overigens niet onvermeld laten dat de SU een afschuwelijk, wreed en dictatoriaal regime had, een werkelijke monster-staat.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2017 17:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Het grote verschil is dat je veel van de Sovjetunie kunt zeggen, maar niet dat ze een irrationeel of onberekenbaar regime hadden. Evenzo China. Bij Noord-Korea ligt dat heel anders.

En die wijsheid baseer je waar op? Documentaire gezien bij Nieuwsuur ofzo?

Quote:
Ik wil hier overigens niet onvermeld laten dat de SU een afschuwelijk, wreed en dictatoriaal regime had, een werkelijke monster-staat.

Zelfde vraag eigenlijk. Miljoenen mensen konden prima leven in de SovjetUnie. Sterker nog, komt ie weer, heel veel mensen verlangen er nog steeds naar terug. Met name in de voormalige Oostbloklanden. Ik las pas dit artikel over Oost-Duitsland:
http://www.spiegel.de/international/germany/homesick-for-a-dictatorship-majority-of-eastern-germans-feel-life-better-under-communism-a-634122.html

Eerder gaf ik al aan dat in andere voormalige Oostbloklanden tot 2/3 van de bevolking terugverlangt naar het Communisme...

Laatst aangepast door Cliff op Vr Aug 11, 2017 17:17, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2017 17:17 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik vraag me af welk percentage hoger ligt: het aantal Amerikanen dat voorstander is van een pre-emptive strike op Noord-Korea, of het aantal Amerikanen dat in staat is Noord-Korea aan te wijzen op een landkaart..

BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2017 17:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Gewoon typisch... deze mensen zijn volledig klaargestoomd voor een oorlog met Noord-Korea. Ze zijn er gewoon voor. Maar ze hebben werkelijk geen flauw benul van het land, de bevolking of waar het ook maar in de buurt ligt.

Zo krachtig is de media. De MSM. Je weet wel, die club die altijd zegt dat mensen in een mediabubbel leven als ze teveel Internet zien.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2017 19:46 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

En die wijsheid baseer je waar op? Documentaire gezien bij Nieuwsuur ofzo?

Nee, gezien op RT toen ik er langzapte.

BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2017 14:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zap maar wat korter dan.

BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2017 20:00 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Het maakt niks uit, Rotterdammers hebben gewoon een betonnen plaat voor hun kanes. Cool

BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2017 4:32 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Nu maar hopen dat de amerikaan die straks raketten op Noord Korea af gaat vuren toevallig weet waar het ligt.
BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2017 8:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Ik vraag me af welk percentage hoger ligt: het aantal Amerikanen dat voorstander is van een pre-emptive strike op Noord-Korea, of het aantal Amerikanen dat in staat is Noord-Korea aan te wijzen op een landkaart..

Schitterend. "No. That is America."
Nu begrijp ik waarom mensen als Trump het tot president kunnen schoppen. Very Happy
BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2017 10:02 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De mensen die je in dat filmpje ziet hebben vast niet op Trump gestemd vermoed ik zo.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2017 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Willem schreef:
Nu maar hopen dat de amerikaan die straks raketten op Noord Korea af gaat vuren toevallig weet waar het ligt.

Ze hebben geen flauw benul joh.

Irak naast Tsjechië:

Cambodja in Afrika:

Hong Kong in Zuid-Amerika:

Egypte ligt tussen Syrië en Iran:

London ligt ook heel ergens anders:

Zwitserland verhuist ook:

EN tot slot deze:

En dat is dan de 'vooraanstaande media'.... maar een gewone kaart presenteren lukt ze niet eens.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2017 13:07 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Ze hebben geen flauw benul joh.

Als je van anderen onderbouwing eist, bewijs eerst zelf dat geen nep toeschouwers worden ingezet, en vraag je eens af hoeveel Nederlanders dezelfde landen kunnen aanwijzen ?
BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2017 13:15 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Ik zag afgelopen week na lange tijd voor het eerst weer eens waar N-Korea ligt. Ik zou het zo direct ook niet geweten hebben hoor.

Als ik het goed zie grenst het bij Vladivostok zelfs aan Rusland.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Noord-Korea
  Weerwoord forum index » Buitenland