Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Asielzoekers in Nederland en EU (samengevoegd topic) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 182, 183, 184  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2017 21:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Re-integratie? Ze komen uit SyriŽ er is dus geen sprake van re.
Zwemmen heeft niks met integratie te maken maar met veiligheid. Allochtoon of autochtoon, als je niet kunt zwemmen verdrink je. Alle kinderen zijn wat dat betreft dus gelijk en dienen gelijk behandeld te worden.

De situatie is anders. Nederlandse ouders van weten dat zij in een waterland wonen en wat de risico's zijn. Dan neem je verantwoordelijkheid als ouder. Het Syrisch gezin komt vanuit een compleet andere leefomgeving.

Quote:
Geen enkel kind kan zwemmen als het dat niet geleerd krijgt. Nederlandse kinderen moeten het net zo leren. Op 21 juni verdronk een kind in de Waal (in die week verdronken 3 mensen in de Waal), op 29 juni verdronk een kind in Vleuten, op 7 juli verdronk een kind uit Chaam en op 9 juli verdronk een kind in Amsterdam (en dan hebben we het nog niet over het handjevol kinderen dat ter nauwer nood gered werden, zoals dat kind in Chaam.
Jaarlijks verdrinken er in Nederland ca. 10 kinderen. Daar hoor je nooit iemand over, maar nu er een Syrisch kind is verdronken staat het land op zín kop en moeten alle Syrische kinderen zwemles krijgen.

Natuurlijk. Zoals jij zelf stelt is de situatie anders voor mensen die niet hier geboren en getogen zijn.
Ik trek alleen de lijnen door die je zelf tekent. Je spreekt niet mij maar jezelf tegen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2017 22:20 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Natubico schreef:
(Hopelijk is 't niet ook nog nodig aan te geven waarom uit deze link blijkt dat 't allemaal anders geregeld is dan in de gequoteerde post beweerd wordt).-

En deze tekst maskeert dan maar dat hetgeen ik schreef totaal niet in tegenspraak is met wat erop die link te lezen is....

Dus 't is tůÁh nodig?
Kijk, dat zit zů:
Personeel dat via 'n uitzendbureau werkt staat onder contract bij dat uitzendbureau.
En als 't via dat bureau 'n bepaalde tijd bij een en hetzelfde bedrijf werkt dan gaat 't ook daar bepaalde rechten krijgen; uiteindelijk zelfs het recht op 'n vaste aanstelling.
Dat is dus even iets heel anders dan alleen maar werken zolang er werk is en verder niks. De vergelijking van de situatie in dat Azische land met die ten aanzien van uitzendkrachten in Nederland gaat dus behoorlijk mank.
Snappie?

Maar goed waar 't dezerzijds om ging is dat op die manier niet voorkomen zal kunnen worden dat al die rechtenloze buitenlandse hulpkrachten toch meer en meer vaste voet aan de grond gaan krijgen in zo'n land, waardoor de bevolking ervan meer en meer in 'n etnisch allegaartje zal veranderen.

(Kijk naar hoe 't in de VS ging met de katoenplukkende negerslaven).
BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2017 9:31 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
De situatie is anders. Nederlandse ouders van weten dat zij in een waterland wonen en wat de risico's zijn. Dan neem je verantwoordelijkheid als ouder. Het Syrisch gezin komt vanuit een compleet andere leefomgeving.

Dan zeg je dat ze op zwemles moeten. Maar wel zelf betalen, net als dat Nederlandse ouders dat zelf moeten betalen.
Trouwens hebben ze in SyriŽ geen zwembaden? Lijkt me stug.

Quote:
Natuurlijk. Zoals jij zelf stelt is de situatie anders voor mensen die niet hier geboren en getogen zijn.
Ik trek alleen de lijnen door die je zelf tekent. Je spreekt niet mij maar jezelf tegen.

Ik spreek me helemaal niet tegen. I zeg: schoolzwemmen voor alle kinderen invoeren en geen scheve verhoudingen maken door de Nederlandse ouders dat zelf te laten betalen (dus zelf te laten beslissen).

BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2017 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:

Dan zeg je dat ze op zwemles moeten. Maar wel zelf betalen, net als dat Nederlandse ouders dat zelf moeten betalen.
Trouwens hebben ze in SyriŽ geen zwembaden? Lijkt me stug.

Niet iedere Nederlandse ouder hoeft het zelf te betalen.
SyriŽ is geen waterland. Water is geen omgevingsrisico in SyriŽ.
Daar is zwemles een keuze, net als dat skiles voor Nederlanders.
In Nederland is het noodzaak om te overleven.
Hoort bij de integratie.

Quote:
Ik spreek me helemaal niet tegen. I zeg: schoolzwemmen voor alle kinderen invoeren en geen scheve verhoudingen maken door de Nederlandse ouders dat zelf te laten betalen (dus zelf te laten beslissen).

In een ander topic schreef je dat het gelijkheidsbeginsel niet opgaat voor mensen met een dubbel paspoort.
Hier pleit je voor een gelijke behandeling.
BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2017 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:

SyriŽ is geen waterland. Water is geen omgevingsrisico in SyriŽ.
Daar is zwemles een keuze, net als dat skiles voor Nederlanders.
Hoort bij de integratie..

Dus is 't fout, want integratie van exoten is uit den boze.
Ze is namelijk in flagrante strijd met de wetten van de natuur.
Die SyriŽrs hebben in buurland Turkije hun vluchtelingenkampen waar ze kunnen wachten tot ze weer terug kunnen naar hun eigen land.
Dat is inmiddels zo'n beetje het geval.
Dus wat hebben ze hier nu nog te zoeken in het Noord-Europese Nederland?

Of 't zou moeten zijn dat ze die zwemles nodig hebben voor als ze eerstdaags weer huiswaarts keren in hun gammele boortjes .
BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2017 13:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Niet iedere Nederlandse ouder hoeft het zelf te betalen.

Maar vele ouders moeten dat wel zelf betalen. Deze ouders hebben dus de keuze om hun kind wel of niet op zwemles te sturen. Voer je echter schoolzwemmen weer in dan komt ieder kind aan bod.

Quote:

Oneens, overal waar water is kun je verdrinken.

Hoort bij de integratie.

Quote:

Quote:
In een ander topic schreef je dat het gelijkheidsbeginsel niet opgaat voor mensen met een dubbel paspoort.
Hier pleit je voor een gelijke behandeling.

Het gelijkheidsbeginsel gaat zeker op: ik zeg dat ieder kind in Nederland op zwemles moet en niet alleen maar asielzoekerskinderen.
Jij wilt onderscheid maken: ondanks dat zwemles niet voor ieder Nederlands kind mogelijk is wil je dat ieder Syrischkind wel op zwemles kan. Dat is net zo'n uitzondering als dat je wilt dat alleen Turkse en Marokkaanse Nederlanders met een dubbel paspoort voor bepaalde beroepen uitgesloten worden.

BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2017 14:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Personeel dat via 'n uitzendbureau werkt staat onder contract bij dat uitzendbureau.
En als 't via dat bureau 'n bepaalde tijd bij een en hetzelfde bedrijf werkt dan gaat 't ook daar bepaalde rechten krijgen; uiteindelijk zelfs het recht op 'n vaste aanstelling.

Geloof je deze onzin zelf?

Wij hebben al mensen 5 jaar in dienst via een uitzendbureau. Leg eens uit. Of ze een vast contract hebben bij de uitzendorganisatie doet natuurlijk niet ter zake. Ik kan je in ieder geval meedelen dat ze absoluut niet onder de CAO VO of CAO MBO vallen.

BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2017 17:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Maar vele ouders moeten dat wel zelf betalen. Deze ouders hebben dus de keuze om hun kind wel of niet op zwemles te sturen. Voer je echter schoolzwemmen weer in dan komt ieder kind aan bod.

De keuze van een school is vrij. Daarbij kun je de ouderlijke verantwoordelijkheid niet bij scholen parkeren.

Quote:
Oneens, overal waar water is kun je verdrinken.

In de regenton van ome Jan of wat? Kom op, dat die waarschijnlijkheid x blootstelling (lees: kansberekening) op geen enkele wijze te vergelijken is, lijkt me geen discussie. Daar komt nog eens bij dat wij in Nederland anders omgaan met omgevingsrisico's. Prima om mensen, zonder inkomsten, zonder de weg te kennen in Nederland, een hand in de rug te houden.

Quote:

Het gelijkheidsbeginsel gaat zeker op: ik zeg dat ieder kind in Nederland op zwemles moet en niet alleen maar asielzoekerskinderen.

Aangezien het gelijkheidsbeginsel opgaat heeft dat asielzoekerskind met dubbel paspoort evenveel recht om politiek te bedrijven in Nederland of bij de politie / in het leger te gaan, als het Nederlands kind nu recht heeft op zwemles. Als je daarmee instemt ben je inderdaad consistent.
BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2017 19:09 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Natubico schreef:

Geloof je deze onzin zelf?

Wij hebben al mensen 5 jaar in dienst via een uitzendbureau. Leg eens uit. Of ze een vast contract hebben bij de uitzendorganisatie doet natuurlijk niet ter zake. Ik kan je in ieder geval meedelen dat ze absoluut niet onder de CAO VO of CAO MBO vallen.

https://www.fnv.nl/mijn-vraag/arbeidscontract/uitzendwerkpayroll/hoe-weet-ik-of-ik-als-uitzendkracht-onder-de-abu-cao-of-de-nbbu-cao-val

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsovereenkomst-en-cao/vraag-en-antwoord/wanneer-verandert-mijn-tijdelijke-arbeidscontract-in-een-vast-contract

-
BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2017 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsovereenkomst-en-cao/vraag-en-antwoord/wanneer-verandert-mijn-tijdelijke-arbeidscontract-in-een-vast-contract

O Jezus, je snapt er echt helemaal niets van merk ik.

Dit gaat over tijdelijke contracten bij een werkgever. Dit heeft niets te maken met uitzendwerk. Wel is het zo dat uitzendcontracten mee tellen wanneer een werkgever je uiteindelijk een contract zou willen geven, misschien dat je daardoor in de war raakt.

Echter: de werkgever is hier absoluut niet toe verplicht. Wanneer de werkgever een uitzendkracht in dienst heeft is hij absoluut op geen enkel moment verplicht om de uitzendkracht een arbeidscontract te geven.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2017 12:26 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Sterker nog, ik spreek uit ervaring, meestal geeft een werkgever in het voortraject al aan dat ze je niet in dienst nemen na twee (flex) jaren. je kunt na die tijd dus gewoon ophoepelen. Overigens wacht ik dat moment nooit af, ik blijf namelijk altijd verder kijken, dat is dan weer een nadeel voor de werkgever.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2017 15:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico maakt de volgende denkfout:

De flexwet geldt ook voor uitzendkrachten. Na een aantal tijdelijke contracten komen ze in vaste dienst, maar bij het uitzendbureau - niet bij de opdrachtgever. Uitzendkrachten vallen dan ook onder de uitzend-CAO en niet onder de CAO van de opdrachtgever.

Precies zoals ik de hele tijd beweer: een uitzendkracht heeft niet de rechten die een tijdelijke of vaste werknemer heeft bij de opdrachtgever.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2017 15:54 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Klopt helemaal.

Wel kan de werkgever ervoor kiezen de uitzendkracht (na een jaar) in dienst te nemen. Het voorgaande flex-uitzendjaar telt dan inderdaad mee waarna de werkgever de werknemer een vast contract moet aanbieden. Dit gebeurt meestal niet waardoor de werknemer na twee jaar alsnog het nakijken heeft.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2017 3:00 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
In de Arabische Emiraten is iedereen welkom om te werken. Jij en ik ook. Ik kon er zo aan de slag. Er is echter ťťn voorwaarde: contract afgelopen, dan wegwezen. Geen werk = geen verblijf..

Maar wat als 'n vreemdeling er al pakweg 10 jaar gewerkt heeft en inmiddels met 'n Arabische in het huwelijksbootje is gestapt, 'n huis heeft gekocht en schoolgaande kinderen heeft?
BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2017 13:47 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Als hij zijn werk verliest mag hij hopen op andere bronnen van economische onafhankelijkheid. Rentenieren of zo. Of bij zijn schoonfamilie om steun vragen of zo. Het uitkeringsloket is geen optie, want dat bestaat daar niet of toegang tot de sociale voorzieningen is slechts weggelegd voor de eigen bevolking.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2017 16:27 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Loetje schreef:
Als hij zijn werk verliest mag hij hopen op andere bronnen van economische onafhankelijkheid. Rentenieren of zo. Of bij zijn schoonfamilie om steun vragen of zo. Het uitkeringsloket is geen optie, want dat bestaat daar niet of toegang tot de sociale voorzieningen is slechts weggelegd voor de eigen bevolking.

Waar 't vooral om gaat is of hij dŠn wel in dat land mag blijven of inderdaad moet vertrekken omdat hij geen werk heeft.
BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2017 19:01 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2017 9:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2188011-kinderombudsvrouw-gruwelijk-dat-een-moeder-alleen-wordt-uitgezet.html

Quote:
Kinderombudsvrouw Margrite Kalverboer spreekt er schande van dat een vrouw zonder haar kinderen op het vliegtuig naar ArmeniŽ is gezet. "Het is gruwelijk dat de moeder vandaag alleen is uitgezet. Een enigszins beschaafd land doet dit niet."

Ga een eind fietsen mevrouw Klaverboer, de moeder in kwestie heeft willens en wetens de zaak vertraagd, hierbij graag en veelvuldig geholpen door het legertje asieladvocaten dat van de ellende van anderen goed kan eten.
De schuldige is ons systeem dat het mogelijk maakt dat er eindeloos geprocedeerd kan worden en dat moet eindelijke eens afgelopen zijn.

BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2017 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Deze mevrouw is al jaren bezig met liegen over alles wat los en vast zit.
En dat ze allťťn wordt uitgezet is haar eigen keuze, ze heeft haar kinderen laten onderduiken als chantagemiddel.

BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2017 10:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

+1!

BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2017 16:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:

Onzin natuurlijk! Bij mijn vader waren ze met 11 kinderen thuis, bij mijn moeder met 8. Nagaan hoe groot de familie is. Zit altijd wel een succesnummer tussen maar ook een rotte appel. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Dat kun je niet afwentelen op een ander.
BerichtGeplaatst: Wo Aug 16, 2017 8:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik vind het wel een optie als het om minderjarige criminelen gaat.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 16, 2017 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Binnen een gezin.
BerichtGeplaatst: Wo Aug 16, 2017 12:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

BerichtGeplaatst: Wo Aug 16, 2017 13:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Mijn Spaans is slecht. Sorry.
Asielzoekers in Nederland en EU (samengevoegd topic)
  Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie