Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Hoe zit het eigenlijk met die banken? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 66, 67, 68  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Voelt u zich persoonlijk genomen door banken?
ja
10%
 10%  [ 1 ]
nee
20%
 20%  [ 2 ]
Is uw vertrouwen in het bankensysteem geschaad?
20%
 20%  [ 2 ]
ja
40%
 40%  [ 4 ]
nee
10%
 10%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 10

BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2017 19:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hier weer een aardig filmpje....

https://www.youtube.com/watch?v=4TP-NQJkCC8

We hebben écht heel veel touw nodig!

BerichtGeplaatst: Do Jan 04, 2018 13:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Rentederivaten...

https://www.ad.nl/economie/alleen-verliezers-in-de-rabo-derivatenstraat~a2c2edf4/

Voor eind 2017 zouden den banken met voorstellen komen... nou, vergeet het maar.

Dieven zijn het!

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2018 8:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2221163-ing-verhoogt-salaris-topman-hamers-met-50-procent.html

Varkenskoppen! We hebben meer touw nodig! Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2018 9:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Volgens de commissarissen van ING verdient Hamers veel te weinig ten opzichte van collega's van Europese bedrijven van vergelijkbare grootte. Met dat verschil worstelen de commissarissen al geruime tijd, zegt Van der Veer. "Ralph Hamers is Eredivisie, maar werd Jupiler League betaald."

Ehmm...het ging toch om het vergelijk met collega's van Europese bedrijven? Enig idee wat ze in de Eredivisie betalen t.o.v. de rest van Europa?

Maar dit is gewoon een race to the bottom... of zoals de topheren denken een 'race to the top'. Wat het niet is.

Schandalig.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2018 10:33 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Heeft ING al alle staatssteun met rente terugbetaald? Dan lijkt het mij dat de Nederlandse belastingbetalers de eerste preferente aandeelhouders zijn en zich geenszins geroepen hoeven te voelen decharge voor het nieuwe grote graaien te hoeven geven.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2018 12:40 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Enige bescheidenheid is de banken vreemd. Onder de streep is het allemaal tuig.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2018 18:08 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Stap dan over jongens... Niet alleen maar mekkeren langs de zijlijn.

ING heeft overigens al in 2014 de staatslening afgelost. Dat heeft de belastingbetaler 3.5mrd rendement opgeleverd.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2014/11/07/staatssteun-ing-volledig-afgelost

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2018 23:18 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

/

Mark Rutte reageerde ooit op deze non argumentatie.
Hij zei toen als reactie op de bewering dat zo,n hotemetoot dan naar het buitenland gaat:
toedeledokie. dan ga je toch! en daarin geef ik hem gelijk.

Er zijn beslist genoeg capabele mensen die het stokje van deze gewetenloze ING zakkenvuller willen
overnemen voor de helft minder of eventueel ver daaronder.

.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 0:00 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Langs de zijlijnen door ING gesponsorde voetbalclubs mekkert het volk bijna nooit, zelfs bij 0 % rente.

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Vr Mrt 09, 2018 0:24, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 0:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
ING heeft overigens al in 2014 de staatslening afgelost. Dat heeft de belastingbetaler 3.5mrd rendement opgeleverd.

Absoluut niet waar. Die 3.5miljard is eerst gejat van burgers en daarna teruggegeven. Hoe? Onder meer zo:

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 9:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Stap dan over Cliff. Niemand dwingt je om klant bij ING te zijn.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Stap dan over jongens... Niet alleen maar mekkeren langs de zijlijn.

Ik zit niet bij de ING, dus kan ik dat niet.
Bovendien gaat het daar niet om; het gaat om het immorele gedrag van de banken die vinden dat ze op dezelfde voet verder kunnen gaan als voordat ze met hun immorele gedrag failliet gingen en door ons gered moesten worden.

Quote:

O, en daarom mag men nu weer het varken uit te gaan hangen?
En dan hebben we het nog niet over het legioen van tienduizend werkelozen (2.500 van de ING) die de banken over ons heen hebben gestort om hun zaakjes weer gezond ter maken. Wie betaalt de uitkering van dat ex-bankvolk?

De banken hebben 0% vertrouwen van de burger en dat is volledig terecht. Het is allemaal het gevolg van de doorgevoerde privatiseringen, allemaal mogelijk gemaakt door immorele clubs als de VVD.

Boosoog schreef:
Mark Rutte reageerde ooit op deze non argumentatie.
Hij zei toen als reactie op de bewering dat zo,n hotemetoot dan naar het buitenland gaat: toedeledokie. dan ga je toch! en daarin geef ik hem gelijk.

Onze premier is een leugenaar. Wat hij zei was uitsluitend voor de bühne, ondertussen smoest hij achter gesloten deuren met die varkens.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De banken zijn hun doel voorbij geschoten.
Het oorspronkelijke nut van banken was het stimuleren van ondernemingsdrift en de zucht naar avontuur.
In het verleden werd een avontuurlijk figuur via de hoop op gewin en geluk naar verre, gevaarlijke streken gelokt, met de hoop op potten goud, enz.
Eenmaal terug in zijn vaderland na enorme gevaren te hebben getrotseerd, was zijn gedachte het verworven goud richting bank te sturen en via de rente te gaan rentenieren op een prettige plek, met een vrouw en kind.
Die tijd is niet meer.
Het schuim van de handel is beter dan het goud van de arbeid, deelde een vermogend voddeboer mij eens mee.
Er schuilt geen enkel gevaar meer in het bekomen van veel geld, maar wel een eerloos niets ontziend egoïsme is nu een must.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 11:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Stap dan over Cliff. Niemand dwingt je om klant bij ING te zijn.

Maakt niet uit Royy, het zijn allemaal criminelen. Rabo, ING, AMRO... één pot nat.

En overstappen is gewoon een superklote proces waarbij ook dan weer de banken je van alle kanten naaien. Ben jij overigens wel eens overgestapt van hypotheekaanbieder X naar Y... je moet zelfs weer langs de notaris (ook al zo'n club dieven)

Ik verklaar de oorlog aan de financiële sector. Het is nu nog een noodzakelijk kwaad, maar de dag dat ze weggeautomatiseerd worden komt eraan en dan gaat de vlag bij mij hoog in stok. Ik zou al die parasieten wel eens in een echte baan willen zien, dat ze iets maken zeg maar... of daadwerkelijk mensen gaan helpen ipv beroven.

De wereld wordt een stuk beter op die dag die komen gaat.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Mijn vader zei altijd: "Banken en verzekeringen zijn de grootste criminelen van de wereld."
Hij had gelijk en in al die tijd is helemaal niets veranderd; het zijn nog steeds dezelfde criminelen.

Cliff schreef:
...maar de dag dat ze weggeautomatiseerd worden komt eraan...

Dan mogen wij wel de ww voor die criminelen op gaan hoesten.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 13:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Bovendien gaat het daar niet om; het gaat om het immorele gedrag van de banken die vinden dat ze op dezelfde voet verder kunnen gaan als voordat ze met hun immorele gedrag failliet gingen en door ons gered moesten worden.

Dan laten we ING de volgende keer failliet gaan, deal?

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 13:04 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Maakt niet uit Royy, het zijn allemaal criminelen. Rabo, ING, AMRO... één pot nat.

Triodos, Bunq, je kunt gewoon overstappen Cliff.

Quote:
En overstappen is gewoon een superklote proces waarbij ook dan weer de banken je van alle kanten naaien. Ben jij overigens wel eens overgestapt van hypotheekaanbieder X naar Y... je moet zelfs weer langs de notaris (ook al zo'n club dieven)

Nee maar t maakt mij dan ook een fluit uit hoeveel de directeur van mijn hypotheekverstrekker verdient... Jou blijkbaar wel, alleen ben je te lui om de consequenties ervan te aanvaarden.

Quote:
Ik verklaar de oorlog aan de financiële sector.

Straks kom je weer met bitcoin aan. De koers van bitcoin is gemanipuleerd met gestolen bitcoins uit de MtGox-hack. Welkom in het wilde westen, Cliff.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Triodos, Bunq, je kunt gewoon overstappen Cliff.

Je kunt niet 'gewoon' overstappen. Stel dat ik van Mercedes-rijder naar BMW-rijder wil en ik moet langs de notaris om het te regelen, is dat 'gewoon overstappen'?

De banken beschermen hun kliek. Heb je trouwens al uitgezocht hoe ik met mijn hypotheek naar Bunq overstap? Kan niet hè!

Quote:
alleen ben je te lui om de consequenties ervan te aanvaarden.

Nee, is onmogelijk. Overstappen is niet te doen en alternatieven zijn er onvoldoende. Maar het blijven allemaal criminelen Royy.

Quote:
Straks kom je weer met bitcoin aan. De koers van bitcoin is gemanipuleerd met gestolen bitcoins uit de MtGox-hack. Welkom in het wilde westen, Cliff.

Ongetwijfeld zaten daar mensen van de financiële sector achter Royy... die proberen al vanaf dag één de zaak te verneuken.

Maar verder blijft het een feit dat er met 'regulier geld' vele malen meer criminaliteit plaatsvindt dan met 'virtueel geld'. Dus iedere keer verwijzen naar een crimineel daar waar het virtueel geld betreft ga je hoe dan ook verliezen.... er zijn nu eenmaal meer criminelen die zich met 'echt geld' bezighouden.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 13:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Je kunt niet 'gewoon' overstappen. Stel dat ik van Mercedes-rijder naar BMW-rijder wil en ik moet langs de notaris om het te regelen, is dat 'gewoon overstappen'?

De banken beschermen hun kliek. Heb je trouwens al uitgezocht hoe ik met mijn hypotheek naar Bunq overstap? Kan niet hè!

Juist bij hypotheken heb je heel veel te kiezen Cliff. Overstappen van Mercedes naar BWW kost ook behoorlijk wat moeite en geld.

Quote:

Nee, is onmogelijk. Overstappen is niet te doen en alternatieven zijn er onvoldoende. Maar het blijven allemaal criminelen Royy.

Je wilt t blijkbaar onvoldoende. Je wilt wel langs de zijlijn schreeuwen, maar zelf actie ondernemen ho maar. Haal dan op zn minst je spaargeld of beleggingen weg bij die banken.

Quote:

Ongetwijfeld zaten daar mensen van de financiële sector achter Royy... die proberen al vanaf dag één de zaak te verneuken.

Natuurlijk Rolling Eyes

Quote:
Maar verder blijft het een feit dat er met 'regulier geld' vele malen meer criminaliteit plaatsvindt dan met 'virtueel geld'. Dus iedere keer verwijzen naar een crimineel daar waar het virtueel geld betreft ga je hoe dan ook verliezen.... er zijn nu eenmaal meer criminelen die zich met 'echt geld' bezighouden.

Da's het punt niet. Het punt is dat dat criminele gedrag invoed heeft op de waarde van de munt. Of wou je beweren dat door criminaliteit de koers van de euro over een week ook op-50% kan staan?

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 14:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Dan laten we ING de volgende keer failliet gaan, deal?

Niet zo'n krom antwoord geven. Dat is niet de essentie van wat ik zei. Ik had het over immoreel gedrag van bankiers. Je kunt met mij dus van gedachten wisselen of het gedrag van bankiers immoreel is.
En we laten die bank niet failliet gaan, we kunnen ze overnemen, van de staat maken en die bankiers zo buiten spel zetten, want zoals ik al eerder zei is dit immorele gedrag één van de gevolgen van de doorgeslagen privatisering waarbij de staat te veel macht aan de banken gegeven heeft.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 16:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Juist bij hypotheken heb je heel veel te kiezen Cliff.

Initieel ja, maar overstappen is een ramp.

Quote:
Overstappen van Mercedes naar BWW kost ook behoorlijk wat moeite en geld.

Echt niet. Turk bellen die koopt je Mercedes, Marokkaan bellen en zijn BMW kopen.

Quote:
Je wilt t blijkbaar onvoldoende. Je wilt wel langs de zijlijn schreeuwen, maar zelf actie ondernemen ho maar. Haal dan op zn minst je spaargeld of beleggingen weg bij die banken.

Wie zegt dat dat daar zit? Beleggen doe ik niet, ik verdien mijn geld gewoon met werken.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 16:39 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:
. Je kunt met mij dus van gedachten wisselen of het gedrag van bankiers immoreel is.

ING is een privaat bedrijf en mag wat mij betreft doen wat ze willen. Al geven ze m 10 miljoen per jaar.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 16:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Initieel ja, maar overstappen is een ramp.

Beter nadenken bij het kiezen dan he.

Quote:

Echt niet. Turk bellen die koopt je Mercedes, Marokkaan bellen en zijn BMW kopen.

?

Quote:
Wie zegt dat dat daar zit? Beleggen doe ik niet, ik verdien mijn geld gewoon met werken.

Nou dan doe je wat je kunt. Als andere consumenten dat ook doen, gaat ING dat echt wel merken. Maar ja...

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 19:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Beter nadenken bij het kiezen dan he.

Flauw, gewoon flauw. Er valt niets te kiezen.

Quote:
?

Simpel: van auto wisselen, van hovenier, van mobiele telefoon.... het kan allemaal relatief makkelijk. Van bank + hypotheek wisselen is uiterst moeilijk. Zonder notaris kan het niet eens.

Quote:
Nou dan doe je wat je kunt. Als andere consumenten dat ook doen, gaat ING dat echt wel merken. Maar ja...

Banken zijn noodzakelijk kwaad, en mensen weten dat best. Gelukkig is het inmiddels zo dat op een verjaardag zeggen 'ik werk in de financiële sector' ongeveer gelijk staat als 'ik ben parkeerwachter' of 'ik leef van kopgeld op joden'.

En daar heeft de financiële wereld het echt zelf naar gemaakt. Mensen hebben een schijthekel aan banken gekregen. En wat de ING nu doet maakt het gelukkiger steeds erger.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 20:56 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Flauw, gewoon flauw. Er valt niets te kiezen.

Greep uit het aanbod van hypotheekaanbieders:

https://www.hypotheker.nl/rentestanden/

Quote:
Simpel: van auto wisselen, van hovenier, van mobiele telefoon.... het kan allemaal relatief makkelijk. Van bank + hypotheek wisselen is uiterst moeilijk. Zonder notaris kan het niet eens.

Van bank wisselen kan heel makkelijk, alleen doen weinig mensen het.
Als het bij hypotheken moeilijk is moet dat wettelijk geregeld worden. Zoals je weet ben ik groot voorstander van concurrentie in de financiele wereld.

Quote:

Banken zijn noodzakelijk kwaad, en mensen weten dat best. Gelukkig is het inmiddels zo dat op een verjaardag zeggen 'ik werk in de financiële sector' ongeveer gelijk staat als 'ik ben parkeerwachter' of 'ik leef van kopgeld op joden'.

Haha, ligt er maar net wie er op die verjaardag aanwezig is...

Quote:
En daar heeft de financiële wereld het echt zelf naar gemaakt. Mensen hebben een schijthekel aan banken gekregen. En wat de ING nu doet maakt het gelukkiger steeds erger.

Ik blijf dit toch echt veel te makkelijk vinden, soort continue slachtofferrol... terwijl mensen zelf kiezen voor hun bank.

Weerwoord forum index » Economie