Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Internetmedia en de waarheid
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Internetmedia en de waarheid
BerichtGeplaatst: Za Jul 22, 2017 9:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Na 'Mainstream media en de waarheid' nu ook een draadje over 'Internetmedia en de waarheid'.

Een vooraanstaande website voor veel berichten is 'Reddit.com'. Op Reddit kun je ook videos posten en via een 'like' systeem kunnen deze dan bovenaan de ranglijst staan. Op YouTube en Facebook werkt het eigenlijk niet veel anders.

Vandaag een prachtige video bovenaan op Reddit. Ik zet hem hier even neer:

De video gaat nergens over, en dat is precies het punt. Deze jongen heeft gewoon geld betaald voor 'likes' waardoor zijn video bovenaan komt te staan. Het grappige is dat hij dit zelfs doorzet naar YouTube door een commentaar op zijn eigen video te geven en deze vervolgens via betaalde 'likes' bovenaan zet.

Waarom is dit relevant?

De boodschap van deze jongen is vrij simpel. Bedrijven kopen stemmen op Internet. Daardoor maken ze zaken populair, en heel veel jongeren denken dat dit een bericht of filmpje populair maakt. Het is niets nieuws onder de zon, want in de jaren 60-90 van de vorige eeuw werden DJ's betaald om bepaalde plaatjes op de radio te draaien en deze zo populair te maken...

Het voting systeem op Social Media is dus behoorlijk corrupt. Likes, plusjes, kuddos, retweets, volgers, vrienden en connecties zijn allemaal te koop. Bedrijven investeren er fors in en dat maakt ze 'populair'.

Gekochte populariteit.

BerichtGeplaatst: Za Jul 22, 2017 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Kan er ook al subsidie worden aangevraagd voor gekochte populariteit?

BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2017 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Omdat ik geen Facebook, Twitter, Gmail, LinkedIn, etc... gebruik zal ik daar toch wel aardig omheen lopen denk ik? Ik ben mij er in elk geval van bewust dat de msm-media ons van alles voorschotelt terwijl de waarheid even zo vaak in het midden ligt.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2017 15:24 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Ach, wat is de waarheid?
Er zijn zo veel waarheden.
Het is maar hoe je er tegen aan kijkt.

Neem nu Willem van Oranje, de mainstream zet hem neer als Vader des Vaderlands,
terwijl een minderheid, die doorgestudeerd op geschiedenis,
al lang aangetoond heeft dat het een charlatan was, een oorlogsmisdadiger die zijn eigen bevolking liet barsten;
en alleen maar voor zijn eigen bezittingen in de bres sprong, die hij ook nog eens uit een erfenis in de schoot geworpen kreeg.
O ja, hij heeft als burgemeester van Antwerpen trouwens ook protestanten op laten hangen, omdat hem dat toen zo uit kwam.
En Brabanders kunnen het weten, want Willem was er ook een. Een verrader van zijn eigen volk!

BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2017 17:40 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Wat lul jij nou weer? Willem van Oranje was Duitser en overtuigd protestant. Vandaar dat we daarna Brabant en Limburg aanhielden als een soort kolonie zonder enige zeggenschap. Misschien hadden we dat langer moeten doen.

West-Brabant voegen we dan bij Groot-Holland (Noord- en Zuid-Holland, Utrecht en Zeeland). Die sinterklaas in Utrecht verbannen we naar Venray.

BerichtGeplaatst: Do Aug 10, 2017 23:37 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Royy schreef:
Wat lul jij nou weer? Willem van Oranje was Duitser en overtuigd protestant. Vandaar dat we daarna Brabant en Limburg aanhielden als een soort kolonie zonder enige zeggenschap. Misschien hadden we dat langer moeten doen.

West-Brabant voegen we dan bij Groot-Holland (Noord- en Zuid-Holland, Utrecht en Zeeland). Die sinterklaas in Utrecht verbannen we naar Venray.

Haha...

Nooit geschiedenis geleerd.
Dat verklaart een hoop.
Ik gaf Willem als voorbeeld van hoe de waarheid door de protestanten stelselmatig geweld aan is gedaan.
En je trapt er ook nog in ook!

Pavlov reactie... Woef... Rolling Eyes

Weerwoord forum index » Actualiteiten