Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Alles over Forum voor Democratie (FvD) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Jun 29, 2017 19:16 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Zo... hij veegt even de vloer aan met het arrogante gespuis van de achterkamertjes van de Middeleeuwen. Partijkartel, particratie!

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Jun 30, 2017 13:21 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Hear, hear!

Nog steeds blij dat ik hier op gestemd heb.

Klinkt misschien wel aardig, maar met name het voorstel om de huidige omslachtige vorm van kabinetsformatie te omzeilen door middel van een zakenkabinet (niet-politiek gebonden deskundigen als minister) zal de toets der kritiek nauwelijks of niet kunnen doorstaan.

Dezerzijds werd dienaangaande al op 12-6 opgemerkt:

In Nederland is er ooit 'ns ťťn kabinet geweest dat beschouwd wordt als zakenkabinet. https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_kabinet#Zakenkabinet
Geen idee of de ministers daarvan door het staatshoofd zelf worden aangewezen.
Zal wel want 't is formeel het kabinet des konings.
Anders zou er weer 'n enorm gesteggel kunnen ontstaan over wie capabel geacht kan worden en wie gekozen wordt als er meerdere capabele kandidaten zijn.
Maar zo'n zakenkabinet kan in principe weinig ingrijpends uitrichten omdat ervoor gekozen pleegt te worden wanneer de verdeeldheid in het parlement te groot is om een meerderheidscoalitie te kunnen vormen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kabinet-Van_Lynden_van_Sandenburg

Met andere woorden, als die deskundigen tot minister worden gebombardeerd door de Koning dan is dat ondemocratisch, omdat dit staatshoofd niet op democratische wijze benoemd is, en anders zal er net zo veel gesteggel kunnen ontstaan over wie wel of niet capabel geacht kan worden en wie er gekozen moet worden als er meerdere kandidaten zijn, als nu waar geprobeerd wordt 'n meerderheidscoalitie te vormen.
-
BerichtGeplaatst: Do Jul 06, 2017 9:47 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Thierry Baudet mag de termen partijkartel en baantjescaroussel niet aanheffen, anders moord en brand. Maar wat is dit dan? Dit lijken wel een verkapt soort Melkertbanen voor door de kiezers met pek en veren uitgespuugde bestuurders en politici die elders asiel zoeken in het graaicircuit om hun blunderen en plunderen voort te kunnen zetten.

Na Martijn van Dam, Martin van Rijn en Ahmed Marcouch is Roos Vermeij het vierde PvdA-kopstuk dat een prestigieuze baan vindt na de politieke loopbaan. Vermeij wordt full-time bestuurder van het pensioenfonds PME.
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/28550581/__Weer_topjob_PvdA-kopstuk__.html

BerichtGeplaatst: Do Jul 06, 2017 12:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat is de banencarrousel van de politiek in volle actie. Politiek is niets anders dan een opstapje naar een graai- of matsbaantje. Allemaal corrupt.

BerichtGeplaatst: Di Aug 08, 2017 11:11 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Forum voor Democratie daagt Pieter Omtzigt openlijk uit over te stappen: ĎWat doe je nog bij CDA?!í

BerichtGeplaatst: Wo Aug 23, 2017 14:29 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

"hiddema-heeft-ontzag-voor-denk"

http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/08/theo-hiddema-heeft-ontzag-voor-denk-die-drie-rakkers-hebben-mijn-hart-gestolen-ik-voel-me-prettig-bij-dat-trio/

Citaat: "Die drie rakkers hebben mijn hart gestolen. Het zal me een worst wezen wat voor kleur ze hebben, ik voel me prettig bij dat trio."

Toch weer in het kader van de agenda om ervoor te zorgen dat de advocatuur een van haar grotere bronnen van inkomsten niet verliest? (zie ook post dezerzijds d.d. Za Apr 08, 2017op pag. 3)
BerichtGeplaatst: Zo Aug 27, 2017 0:32 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Ik vraag mij af of het Forum voor Democratie dit soort pittige tantes op de lijst kan krijgen.
Voor weerwoorders die de situatie in Duitsland volgen let dan op deze dame

Alice Weidel

En de AfD wil ook een onderzoekscommissie die de handel en wandel van Merkel onder de loep wil nemen.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 27, 2017 6:05 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

George Bush schreef:
Ik vraag mij af of het Forum voor Democratie dit soort pittige tantes op de lijst kan krijgen.

Heb er het begin van bekeken en kreeg daarbij de indruk dat het FvD er wellicht niet zo veel aan zou hebben.
Vertelde dat ze op 'n parkeerplaats naast de autobaan zag dat Moslims op hun knieŽn gingen zitten om naar Mekka te bidden of hoe dat moge heten.
Volgens haar hoort dat niet op zo'n plek maar in 'n moskee. "Ich will das nicht", zegt ze.
Kan zijn, maar er is zoveel wat particulieren niet willen maar toch gebeurt omdat het niet verboden is.
Want dat is 't in dit geval hoogstwaarschijnlijk niet. Er is vrijheid van godsdient (-beleving) en daar kunnen wel beperkingen op gemaakt worden maar dat zal niet gebeurd zijn ten aanzien van wat hier plaatsvond.
Zo is 't immers ook niet verboden om in het openbaar 'n kruisteken te maken of om voor 'n veldkruis op de knieŽn 'n schietgebedje te gaan doen..
Daar kunnen sommigen wel door geÔrriteerd raken, maar daarmee is 't nog niet verboden.
Ook het feit dat deze of gene verklaart dat niet te willen zal daar op zich niets aan veranderen.
Weet niet wat de desbetreffende tante voor beroep heeft, maar 't is voor haar te hopen dat dit niet jurist is.
BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2017 10:47 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Gisteravond bleek de heer Hiddema op Radio-1 in het programma "De Overnachting" een groot voorstander van rassenvermenging.
"Marokkanen die zich vermengen met Hollandse vrouwtjes, dat is toch mooi?" aldus de nummer 2 van de kakkersvariant van de PVV, het FvD.
"Integratie via het bed, dat is mooi. Jammer dat moslims dit niet willen" zo voegde hij er nog aan toe.

Beaudet vind ik een serieuze vent. Tijd dat hij die malloot Hiddema dumpt.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2017 11:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Vertel eens wat er mis is met het idee dat integratie plaatsvindt wanneer mensen ook daadwerkelijk relaties met elkaar mogen aangaan?

Nu is het zo dat Marokkaanse meisjes totaal niet met een Nederlandse jongen thuis mogen komen. Andersom mogen Marokkaanse jongens natuurlijk wel seks hebben met Nederlandse meisjes, maar vooral er ook niet mee trouwen.

Door die regels loopt de integratie ernstige vertraging op en krijg je gescheiden groepen binnen een samenleving. Andere benamingen daarvoor zijn separatisme en apartheid.

Ook zie je hier een zware ongelijkheid van rechten/politieke acceptatie. Een blanke die zegt dat blanken niet met negers mogen trouwen, is een racist. Een moslims die zegt dat moslims niet met ongelovige mogen trouwen wordt gerespecteerd vanwege zijn geloof.

Volkomen belachelijk uitgangspunt.

Daar waar we kijken naar de geschiedenis van Nederland is er alleen geÔntegreerd doordat er wederzijdse huwelijken gingen plaatsvinden. Tussen Franken, Friezen en Saksen. Tussen Hugenoten en Hollanders. En nu zelfs tussen Katholieken en Protestanten (wat Willem Alexander gedaan heeft was 2-3 generaties geleden totaal ondenkbaar).

Hiddema drukt het wat plastisch uit, maar heeft volkomen gelijk. En daarbij: als hij exact het tegenovergestelde zou beweren (dat rassen vooral niet mogen mengen) dan werd hij nog meer afgemaakt. Het is dus nooit goed.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2017 13:01 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Voor de duidelijkheid eerst nog 'n link naar het nieuwsbericht dienaangaande:
http://blikopnieuws.nl/nieuws/256383/theo-hiddema-fvd-is-voor-integratie-onder-de-lakens.html

Nou, daar hebben de kiezers van die partij dan voor op 'n aan de PVV verwante partij gestemd.
We dachten al dat er iets fout zat toen dit in het nieuws verscheen:

http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/08/theo-hiddema-heeft-ontzag-voor-denk-die-drie-rakkers-hebben-mijn-hart-gestolen-ik-voel-me-prettig-bij-dat-trio/

Citaat: "Die drie rakkers hebben mijn hart gestolen. Het zal me een worst wezen wat voor kleur ze hebben, ik voel me prettig bij dat trio."
Daar werd d.d. 23-8 dezerzijds op gereageerd met "Toch weer in het kader van de agenda om ervoor te zorgen dat de advocatuur een van haar grotere bronnen van inkomsten niet verliest? (zie ook post dezerzijds d.d. Za Apr 08, 2017op pag. 3)"

Niet veel later diende zich de gedachte aan dat die "rakkers" best ook nog wel 'ns hun achtergrond van superrijke Islamitische olielanden aangewend zouden kunnen hebben om zo iemand aan hun zijde te krijgen.
Met name ook advocaten die in het verleden al meerdere malen disciplinair gestraft zijn voor foutief declaratiegedrag en meer dat dat niet zo fraais zouden goed vatbaar kunnen zijn voor dat soort vormen van corruptie.

En nou komt de aap dan helemaal uit de mouw gekropen.
'n Openlijk pleidooi voor vermenging van het Nederlandse Noord-Europide ras met geeneens Europese exoten die van nature geeneens in Nederland aanwezig kķnnen zijn vanwege de natuurlijke waterbarriŤres die zoiets verhinderen.
Is er 'n duidelijker blijk van infiltrantschap in de desbetreffende partij die beweert op te komen voor de nationale belangen?
Normaal gesproken zou 'n op zich vrij Nederlands uitziende vent afkomstig uit een van de Noordelijkste provincies toch op z'n achterste benen gaan staan als iemand anders iets dergelijks beweert.
Wellicht dat de enige verklaring voor het feit dat de persoon in kwestie daarentegen zťlf iets dergelijks ventileert gezocht moet worden in het feit dat hij zelf toch homofiel is en er dus geen enkele moeite mee heeft wanneer gebeurt wat ie nou zelf voorstelt. (Dit uiteraard in combinatie met nog meer heimelijke beloning in de vorm van Arabische oliedollars of Marokkaanse drugseuro's).
-
BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2017 13:27 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Quote:
Vertel eens wat er mis is met het idee dat integratie plaatsvindt wanneer mensen ook daadwerkelijk relaties met elkaar mogen aangaan?

Daar is niets mis mee. Ik denk alleen dat menig FvD-stemmer daar anders tegenaan kijkt, en die worden nu door de heer Hiddema lelijk op het verkeerde been gezet.
Overigens zie ik veel gemengde relaties stranden als gevolg van cultuurverschillen.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2017 14:02 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:
Quote:

Daar is niets mis mee. Ik denk alleen dat menig FvD-stemmer daar anders tegenaan kijkt, en die worden nu door de heer Hiddema lelijk op het verkeerde been gezet.
Overigens zie ik veel gemengde relaties stranden als gevolg van cultuurverschillen.

Bovendien dreigt het Noord-Europide ras nu al uit te sterven ten gevolge van de onnatuurlijk vele contacten met andere, in genetisch opzicht meer dominante, rassen.
https://natureprotectionfoundation.yolasite.com/Norteurom.php
-
BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2017 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Daar is niets mis mee. Ik denk alleen dat menig FvD-stemmer daar anders tegenaan kijkt

Vertel eens: hoe ziet de FvD stemmer dit probleem dan denk jij?

Quote:

Meer dan ťťnderde van de huwelijken eindigt sowieso in een scheiding. Daarbij komt ook nog eens het feit dat steeds meer relaties stranden en er steeds meer alleenstaanden zijn.

Verschillen kunnen tot een echtscheiding leiden. Grappig feit: bij uithuwelijking zijn er veel minder scheidingen dan bij vrije keuze van een partner. Weet niet of je die kant op wilt. Ik niet namelijk.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2017 15:25 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:

Vertel eens: hoe ziet de FvD stemmer dit probleem dan denk jij?

Ik denk dat de gemiddelde FvD-stemmer niet zit te wachten op rasvermenging, om reden dat door vermenging het zuivere Nederlanderschap ten onder gaat. Het feit dat voorman Beaudet zich in soortgelijke termen uitlaat lijkt het mij dat zijn electoraat dat ook vindt.
https://www.youtube.com/watch?v=nz_bOu0ex80

De heer Hiddema wijkt dus nogal af van wat de heer Beaudet vindt. Al zal er wel weer een dusdanige draai aan gegeven worden dat het in overeenstemming met elkaar is en dat de linkse media woorden uit het verband hebben gerukt enz enz.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2017 15:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Oh, je valt over dat homeopatische verdunning? Ik vatte dat toch echt op als zijnde culturele verdunning, niet raciale verdunning.

Volgens mij heeft Baudet niets tegen interraciale relaties. En al zeker niet in de mate waarin moslims dat hebben.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2017 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Eerlijk gezegd val ik helemaal nergens over. Ik was alleen nogal verrast door de uitspraken van de heer Hiddema, meer niet. Had dit niet gezocht achter de nummer 2 van het FvD.
Persoonlijk heb ik meer fiducie in de heer Beaudet: eindelijk eens een rechtse intellectueel die doordachte argumenten ventileert in plaats van uit de onderbuik te blaffen zoals zijn concurrent op rechts de heer Wilders.
Ik vind de heer Hiddema een beetje een ongeleid projectiel binnen het FvD: een beetje de bekakte variant van het enfant terrible Dion Graus van de PVV.
Overigens voor de goede orde : ook ik vind niet-moslims aanzienlijk toleranter ten opzichte van andere culturen dan moslims. Moslims accepteren geen relaties met niet-moslims.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 04, 2017 12:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
"Integratie via het bed, dat is mooi. Jammer dat moslims dit niet willen" zo voegde hij er nog aan toe.

Die toevoeging is nou het punt; hierdoor is de integratie mislukt.

Quote:
De heer Hiddema wijkt dus nogal af van wat de heer Beaudet vindt.

Dat zie ik een beetje anders: als je integreert dan neem je de cultuur van dit land aan. Wij zijn de leidende cultuur en onze cultuur moeten we niet verdunnen met zaken uit andere culturen die haaks op onze opvattingen staan. En precies dit laatste gebeurt wel: door toedoen van de politieke correctheid wordt alles wat krom is met de mantel der mulktikul bedekt en worden ons deze onfrisse zaken door de strot geramd.
Het was het nooit de bedoeling om te integreren; de islam wil nergens integreren, de islam wil enclaves. Dit laatste is ook zo'n punt dat de politieke correcte elite probeert te verdoezelen.

Cliff schreef:
Nu is het zo dat Marokkaanse meisjes totaal niet met een Nederlandse jongen thuis mogen komen. Andersom mogen Marokkaanse jongens natuurlijk wel seks hebben met Nederlandse meisjes, maar vooral er ook niet mee trouwen...
...Ook zie je hier een zware ongelijkheid van rechten/politieke acceptatie. Een blanke die zegt dat blanken niet met negers mogen trouwen, is een racist. Een moslims die zegt dat moslims niet met ongelovige mogen trouwen wordt gerespecteerd vanwege zijn geloof.

Helemaal mee eens!

BerichtGeplaatst: Di Sep 05, 2017 0:45 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

George Bush schreef:

Natubico schreef:
Heb er het begin van bekeken en kreeg daarbij de indruk dat het FvD er wellicht niet zo veel aan zou hebben.
Vertelde dat ze op 'n parkeerplaats naast de autobaan zag dat Moslims op hun knieŽn gingen zitten om naar Mekka te bidden of hoe dat moge heten.
Volgens haar hoort dat niet op zo'n plek maar in 'n moskee. "Ich will das nicht", zegt ze.
Kan zijn, maar er is zoveel wat particulieren niet willen maar toch gebeurt omdat het niet verboden is.
Want dat is 't in dit geval hoogstwaarschijnlijk niet. Er is vrijheid van godsdient (-beleving) en daar kunnen wel beperkingen op gemaakt worden maar dat zal niet gebeurd zijn ten aanzien van wat hier plaatsvond.
Zo is 't immers ook niet verboden om in het openbaar 'n kruisteken te maken of om voor 'n veldkruis op de knieŽn 'n schietgebedje te gaan doen..
Daar kunnen sommigen wel door geÔrriteerd raken, maar daarmee is 't nog niet verboden.
Ook het feit dat deze of gene verklaart dat niet te willen zal daar op zich niets aan veranderen.
Weet niet wat de desbetreffende tante voor beroep heeft, maar 't is voor haar te hopen dat dit niet jurist is.

Bij nader inzien zou 't wellicht toch nog relevant kunnen zijn dat deze AfD-politica stelt dat ze het genoemde niet wil.
Weliswaar wordt het dezerzijds op 27-8 dienaangaande gestelde op zich nog altijd onderschreven, maar het feit dat er met de Islam iets bijzonders aan de hand is dat zich bij geen enkele andere religie voordoet kan via aanvullende wetgeving in de toekomst niettemin tot een afwijkend resultaat leiden.
In wezen betreft dit in het openbaar bidden naar Mekka namelijk 'n uiting van 'n religie die haar leden opdraagt allen die genoemde religie niet aanhangen om zeep te brengen.
Dacht zo dat 'n wetsvoorstel van bijvoorbeeld de AfD om uitingen van een dergelijke moorddadige religie zeker in het openbaar verboden te verklaren op zich 'n goede kans van slagen zal (behoren te) maken.
-
BerichtGeplaatst: Do Sep 07, 2017 0:09 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Vandaag lid geworden van het FvD. Laat Baudet het maar proberen.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Do Sep 07, 2017 13:21 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Woning Thierry Baudet in Amsterdam beklad door anarchistische actiegroep

BerichtGeplaatst: Do Sep 07, 2017 13:26 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De anonieme helden hebben een persverklaring aan Indymedia afgegeven.

Verf tegen voordeur Baudet

Afgelopen nacht hebben wij een bezoek gebracht aan de woning van Thierry Baudet, Korte Prinsengracht 7-I, Amsterdam. We hebben met roze verf op zijn deur het teken van ons anarchistisch vrouwenverzet tegen zijn sexisme en racisme achtergelaten en de rest van de verf over zijn trap uitgestort. Daarnaast hebben we een traktatie achtergelaten in zijn brievenbus.

We protesteren met deze aktie tegen het verderfelijke gedachtengoed van Baudet. Zie de citaten hieronder. We verzetten ons tegen het groeiende gevaar van Forum voor Democratie dat een nieuwe fascistische beweging probeert op te bouwen van hordes (jonge) witte mannen. Baudet en consorten verpakken hun racisme, seksisme en nationalisme in pseudo-intellectuele gewichtigdoenerij. Zo verhullen ze hun frustratie over het feit dat hun eeuwenlange machtspositie steeds verder dreigt af te kalven doordat niet-mannen en niet-witte mensen steeds duidelijker hun stem laten horen.

Baudet zegt:

"De realiteit is dat vrouwen overrompeld, overheerst, ja: overmand willen worden."
    "Ik weet wel dat vrouwen over het algemeen minder excelleren in een heleboel beroepen en minder ambitie hebben."
    "Onze steden exploderen door de immigratieproblematiek. (...) We zullen ze moeten tegenhouden."
    "Ik wil graag dat Europa dominant blank en cultureel blijft zoals het is."
    "Gewelddadig optreden in Geldermalsen tegen komst asielzoekerscentrum is noodweer tegen een injectie van criminaliteit."
    "Een christelijke school moet een homoseksuele leraar kunnen weigeren of ontslaan. (...) Het probleem zijn de islamitische scholen."
    "De zelfhaat die we proberen te ontstijgen (...) door de Nederlandse bevolking homeopatisch te verdunnen met alle volkeren van de wereld, zodat er nooit meer een Nederlander zal bestaan."
    "Cultuurverschillen zijn uiterst hardnekkig. Daarom: stoppen met massa immigratie."

Gun Baudet en trawanten geen rust!

Radicaal Anarchistisch Feministisch Front

https://www.indymedia.nl/node/41185

BerichtGeplaatst: Do Sep 07, 2017 14:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, en zo gaan we dus met vrijheid van meningsuiting om in Nederland.... verschrikkelijk.

BerichtGeplaatst: Do Sep 07, 2017 15:50 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Nou ja, heb gisteren de hierboven staande video even bekeken en meende toen wel te bespeuren dat bedoelde FvD-er zich nogal schuldig maakte aan het niet laten uitspreken van andere deelnemers (in casu deelneemsters) aan de discussie. De leider zei dan nog van "niet door elkaar praten", maar dat zette weinig zoden aan de dijk.
't Leek er 'n beetje op dat de desbetreffende persoon (wiens anti-Eurpese eenwording- houding dezerzijds overigens krachtig onderschreven wordt), wilde voorkomen dat de ander haar mening of propaganda ongehinderd zou kunnen ventileren. Ook dat is niet zo erg in overeenstemming met de vrijheid van meningsuiting.

Verder bestaat dezerzijds dan nog de grief dat het FvD van oorsprong inderdaad 'n internetforum was, waarop menig medestander zijn of haar mening of inzichten kenbaar heeft gemaakt.
Toch was dat forum zomaar opeens verdwenen van het net en daarmee ook de meningsuitingen van al die medestanders.
't Zou nou 'n politieke partij worden ja, met gewoon 'n facebook-pagina waarop verder meningen gespuid zouden kunnen worden.
Maar dat is eerstens vergeven van de reclametoestanden en tweedens niet voor iedereen bereikbaar.
Vandaar dus toch zo'n op zich onparlementaire uiting van gegriefdheid?
-
BerichtGeplaatst: Do Sep 07, 2017 19:11 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Mijn grootste drijfveer is dat ik op 1 juni 2005 ťn op 6 april 2016 nee heb gestemd. Den Haag veegde haar reet af met de uitslag. Baudet lijkt dit niet te accepteren dus wens ik hem veel succes, hij krijgt mijn stem en lidmaatschap.

Alles over Forum voor Democratie (FvD)
  Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici