Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Amsterdam Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Welke associaties heb je bij Amsterdam?
Allemaal hufters, op enkelingen uitgezonderd
42%
 42%  [ 9 ]
Leuk voor Amsterdammers, maar ze kunnen niet voetballen.
0%
 0%  [ 0 ]
Gezellig voor een avondje uit.
19%
 19%  [ 4 ]
Leuke stad.
38%
 38%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 21

BerichtGeplaatst: Do Mrt 22, 2007 20:17 Plaats reactie Reageer met quote
Theo

Dat een wijk de "Top 40" niet haalt wil niet zeggen dat het geen probleemwijk is. het betekent alleen dat er niet speciaal geld naar toe gaat voor wijkverbetering. Dat is alleen aan de echte hitwijken voorbehouden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 23, 2007 0:33 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Snap de lijst ook niet helemaal. Sowieso zijn de namen van de wijken voor Rotterdam al vaag, Oud Noord en Oud West is nog wel te herleiden tot Oude Noorden en Oude Westen. OudZuid bestaat niet in Rotterdam en zal iets van Tarwerijk/Bloemhof/Hillesluis moeten zijn. Zuidelijke tuinsteden is ook een term die we hier eigenlijk niet gebruiken (Zuidwijk/Pendrecht). De lijst moet gezien de naamgeving wel door een Amsterdammer zijn samengesteld. Beetje jammer.

Maar dan... Bergpolder en Overschie. Wat die op de lijst doen en bijvoorbeeld wijken als t Nieuwe Westen, Spangen, Delfshaven en niet snap ik niet helemaal. Beide zijn absoluut geen probleemwijken in mijn ogen. Beide hebben wel zo hun problemen, maar niet in die mate...

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 23, 2007 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
aretamya

Royy schreef:
Snap de lijst ook niet helemaal. Sowieso zijn de namen van de wijken voor Rotterdam al vaag, Oud Noord en Oud West is nog wel te herleiden tot Oude Noorden en Oude Westen. OudZuid bestaat niet in Rotterdam en zal iets van Tarwerijk/Bloemhof/Hillesluis moeten zijn. Zuidelijke tuinsteden is ook een term die we hier eigenlijk niet gebruiken (Zuidwijk/Pendrecht). De lijst moet gezien de naamgeving wel door een Amsterdammer zijn samengesteld. Beetje jammer.

Maar dan... Bergpolder en Overschie. Wat die op de lijst doen en bijvoorbeeld wijken als t Nieuwe Westen, Spangen, Delfshaven en niet snap ik niet helemaal. Beide zijn absoluut geen probleemwijken in mijn ogen. Beide hebben wel zo hun problemen, maar niet in die mate...

Ik wou dit net gaan neerzetten. Het Oude Westen is ook geen wijk, maar ook een gebied, waaronder verschillende wijken vallen. Zuidelijke Tuinen? Nog nooit van gehoord. Oud-Zuid? Staat niet eens als een gebied aangegeven op de kaart.

Maar wat betreft Amsterdam. Ik woon er niet en heb er weinig verstand van dus iedereen mag me corrigeren, maar, sinds wanneer is Amsterdam Noord een wijk??? Is dat niet gewoon een gebied met meerdere wijken ook?

m.a.w. de lijst is geen lijst van wijken, maar van gebieden. Erg slordige fout van deze minister, getuigt niet echt van veel verstand en van het bezit van kwaliteit voor de functie die ze bekleedt.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 26, 2007 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

aretamya schreef:
Royy schreef:

Ik wou dit net gaan neerzetten. Het Oude Westen is ook geen wijk, maar ook een gebied, waaronder verschillende wijken vallen. Zuidelijke Tuinen? Nog nooit van gehoord. Oud-Zuid? Staat niet eens als een gebied aangegeven op de kaart.

Maar wat betreft Amsterdam. Ik woon er niet en heb er weinig verstand van dus iedereen mag me corrigeren, maar, sinds wanneer is Amsterdam Noord een wijk??? Is dat niet gewoon een gebied met meerdere wijken ook?

m.a.w. de lijst is geen lijst van wijken, maar van gebieden. Erg slordige fout van deze minister, getuigt niet echt van veel verstand en van het bezit van kwaliteit voor de functie die ze bekleedt.

slaat inderdaad nergens op, ik woon officieel in stadsdeel zeeburg, en dat ligt in het gebeid dat bekend staat als amsterdam oost, je heb ook nog het stadsdeel amsterdamoost/watergraafsmeer, dat ligt dus ook in oost, en echt niet alle buurten daar zijn probleemgebied, sterker nog, in woon in een vrij gewilde, hippe wijk...erg gewild op de huizenmarkt en dat is dan ook aan de prijzen te zien...beetje raar lijstje...

Faissal
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jul 30, 2017 2:02 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Had ik toch gelijk?

http://www.hpdetijd.nl/2017-07-28/amsterdam-doodzieke-trut/
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Jul 30, 2017 10:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Amsterdam een doodzieke trut? Ik pleit voor euthanasie.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 30, 2017 12:24 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Zo Jul 30, 2017 12:30 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Di Aug 01, 2017 7:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Trouwens... ik was n van de 16 miljoen Nederlanders die zondag niet naar Zomergasten heeft gekeken. Gisteren heb ik van de vroege ochtend tot de late avond moeten aanhoren wat ik wel niet gemist heb.
Conclusie: het is ernstig overgewaardeerd.

BerichtGeplaatst: Di Aug 01, 2017 22:07 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Do Aug 03, 2017 11:12 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Amsterdam is vooral een krankzinnig vet-gesubsidieerd gedrocht... terwijl het eigenlijk
geen enkele subsidie nodig zou hebben... gezien de overerfde havenpositie en toeristeninstroom.

Openlijk met intolerante felheid de pro-massa immigratie bevorderen,
maar (smerig) vervolgens de massa's kanslozen en criminelen naar Almere en Lelystad doorsluizen...

De drugsmaffia moord er lustig op los. en de politie krijgt geen enkel vat op de algehele
multi-culti zwijgcultuur. Nu zit Nederland dus ook eeuwig met maffia opgescheept (en
daar was 20 jaar geleden al voor gewaarsschuwd!!!).

Ondanks dat Amsterdam het Brsbantse politie-corps -van de PvdA minister Assher- mocht leegzuigen
vonden er dit jaar al meer moorden plaats dan in alle jaren ervoor.

De persoonsverheerlijking van een uiterst zwakke burgemeester, drijvend op sociaal
bedrog (uitschot naar Almere, budgetten naar Amsterdam halen), enorme (o.a. culturele)
subsidies en de zwaar corrupte bankensector (lelijke betonkolossen vol aso-kakkers) zegt eigenlijk alles.

Als de politiek overal in publieke ruimtes (ongehoord!) mega-schermen plaats om het vrijblijvende
gekeuvel van hun uber-burgemeester met een kritiekloze presentatrice aan het volk op te dringen...
....dan is Noord Korea niet zo ver weg meer.

Veel Amsterdammers zullen het grondig met me eens zijn... vooral zij die er al generaties leven
of vooral leefden...

De rest bestaat hypocriete import-provincialen die in hun dure blanke wijken (zelden kiezen ze voor
de multi-culti hotspots) de politiek correcte huichelaar uithangen.

BerichtGeplaatst: Do Aug 03, 2017 12:06 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hear, hear!

BerichtGeplaatst: Ma Aug 07, 2017 9:24 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Een week na de -gesubsidieerde- grote-schermen zelfverheerlijkings festivals
valt de Islamistenknuffelaar Van der Laan alweer door de mand...

Evenals de enge en zeer gevaarlijke landsverrader Cohen, die via een illegale constructie
een mega-moskee cadeau deed aan de extermistische Turks Nationalistische Milli Gorus...

https://www.volkskrant.nl/buitenland/spoeddebat-amsterdams-antiradicaliseringsbeleid-belangrijke-signalen-zouden-zijn-gemist~a4509913/

Van der Laan gaf hoge functies rondom hem weg aan radicale Salafisten die elkaar binnen de PvdA
weer functies doorgaven...

Een van hen verdiende tonnen met een kul-functie bij de politie met haar pro-hoofddoekjes
(veelal thuis afgedwongen) en dus anti-vrouwen-emancipatie standpunt.

Ze kreeg veel bijval van de Amsterdamse politie-commissaris (PvdA-zetbaas die geimporteerde maffia
nooit meer onder controle zal krijgen) en een mentaal gestoorde lesbienne (VARA gast, dus ook PvdA)
uit een orthodox Gristelijk dorp.

Deze Salafisten (bij de VARA DWDD gast aan tafel) bagataliseerden sluw het verband tussen
Islam en Islamisme en hielden ingrijpen tegen wanneer geradicaliseerden naar Syrie reisden...

Van der Laan citeerde deze radicale gekken alsof het onafhankelijke 'deskundigen' waren.

Een vader melde aan dat zijn zoon naar Syria wilde afreizen, maar deze PvdA-Islamisten
hielden ingrijpen tegen.

Hierdoor is 1 dode gevallen, los van de vele moorden, kleuterhandel en kindverkrachtingen die ene
dode, dankzij de PvdA Salafisten, in Syria onder de mantel van ISIS heeft aangericht.

Weerwoord forum index » Binnenland