Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wat brengt ons Donald Trump Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 143, 144, 145 ... 166, 167, 168  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2017 15:48 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:

Sergey Lavrov: It depends on what kind of secrets you pass on to me

[Laughter in the room][/color]

Het is nu officieel: Amerika is het lachertje van de wereld geworden (in zoverre ze dat niet al waren).

Dacht anders dat de Russen dikke pret hebben over wat bepaalde Westerse media nou weer allemaal aan het brouwen zijn.
Volgens dezen was 't zo ongeveer 'n doodzonde van de VS-President om aan de Russische buitenlandminister mee te delen dat er vermoedens bestaan omtrent plannen van IS om bommen in laptops te verstoppen teneinde die in vliegtuigen te kunnen gebruiken.
Toevallig is 't niet alleen zo dat de VS in SyriŽ (en wellicht ook elders) met de Russen samenwerkt waar het betreft de bestrijding van IS, maar vliegen er ook nog wel 'ns kisten vanuit Rusland naar de VS en andersom. Dan is 't toch (ook voor de VS) van het grootste belang dat Rusland weet dat het ook alert moet zijn op een dergelijke nieuwe truc van IS-terroristen?

Vandaar dus: "dat hangt er maar helemaal vanaf wat voor geheimen u mij toevertrouwt"; (lachen omdat dit zo'n haast onvoorstelbaar stupide toestand aan het worden is van en in bepaalde westerse media).
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2017 17:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
TELEAC cursus omgaan met fakenews hoernalisten.

Tip 1: houd het kort en bondig.

NO!

Next!

Zo terecht dit. Wat is er in vredesnaam van de journalistiek terecht gekomen? Het zijn allemaal zulke suggestieve vragen geworden waar het 'juiste' antwoord al compleet in opgeborgen zit.

WTF hebben die lui gedaan tijdens hun studie journalistiek? Open vragen stellen, dat is ťťn van de eerste lessen die je krijgt. Open, objectieve, niet suggestieve vragen stellen om een antwoord te krijgen wat alle kanten nog op kan en daar dan op door te gaan. De geÔnterviewde bepaald de 'course of events', niet de interviewer.

Het lijkt allemaal wel vooropgezette journalistiek zo. Zijn de Amerikaanse media niet anders gewend? Hebben ze 8 jaar lang lieveling Obama geÔnterviewd?

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2017 18:08 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Heerlijk toch? Very Happy

Hoe zou dat bij Obama gegaan zijn? Waarschijnlijk zou hij zijn begonnen met te zeggen "Let me be clear", om vervolgens een heel vaag en ontwijkend antwoord te geven zonder Łberhaupt op de vraag in te gaan.

BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2017 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Trump geland in Saoedi-ArabiŽ voor 'historische' eerste presidentiŽle trip

http://www.aljazeera.com/news/2017/05/trump-arrives-saudi-arabia-foreign-trip-170520063253596.html

En nu maar hopen dat het allemaal een beetje goed gaat. Morgen houdt hij een belangrijke speech in aanwezigheid van zo'n beetje alle Arabische leiders uit de regio.

In ander nieuws: Jared Kushner wordt nu nadrukkelijk genoemd als "person of interest" in het onderzoek naar de banden tussen het Trump campagneteam en Russische officials, voor wat het waard is.

Ik heb al eerder voorspeld dat die Jared Kushner een probleem gaat worden.

BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2017 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik ben erg benieuwd naar de toespraak over de islam die Trump gaat houden zondag. Als dat maar goed afloopt.
Een verkeerd woord en menig baardmans in soepjurk zal de fatwa over hem uitspreken. Een te verzoenende toon zal verkeerd vallen bij zijn eigen conservatieve achterban.
Succes.....

BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2017 14:07 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ik verwacht er niks van,
De USA is geen democratie en ook geen vrij land...

De Democraten en de Conservatieven tappen voor 90 % achter de schermen uit hetzelfde vaatje.

De VS is vooral een oligarchy, die streeft naar grenzeloze en moreelloze zelfverrijking zoals de
fake-liberalen hier...

Dat was onder Bush, Clinton en Obama zo en dat zal zo blijven tot een revolutie uitbreekt.

Ook Trump ervaart nu dat er een staat binnen de staat is die voorschrijft dat hij weer eens (evenals
Obama) 1000 miljard in Kernwapens moet steken en 100 miljard aan wapens aan een corrupte
Islamiserende Sjeik moet verkopen en de oorlog moet aanwakkeren.

Ook Facistisch Turkije zal een en ander aan worsten worden toegeworpen...

Dit soort mensen geeft niks om genocides, Stalinistische voedselblokkades (Yemen) en hongersnoden.

Noch Islamisering en de knechting van hele continenten boeit hen (Obama was niet voor niks
veelzeggende afwezig in Parijs na die aanslag op een mede-NAVOland).

Hun handelen kenmerkt zich door opgeklopte haatbeelden (Russen ditmaal, morgen de Chinezen)
en het streven naar onbegrensde wapenverkopen aan smerige ''partners'' en het opwekken
van oorlogen (Syrie, Afghanistan, Irak, Joegoslavie en de Oekraine zijn daar het gevolg van)..

http://www.telegraaf.nl/buitenland/28205764/__Trump_krijgt_onderscheiding__.html

BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2017 18:32 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Kwestie van tijd voordat er een impeachment wordt opgestart. Trump is door z'n gestuntel de steun van de Republikeinen, die toch al niet overtuigend was, aan het verliezen. Een misstap en t is exit Trump.

Jammer dat het zover moet komen, maar ja de meerderheid van de Amerikanen heeft Trump ook niet gewild.

BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2017 20:18 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Trump is door z'n gestuntel de steun van de Republikeinen, die toch al niet overtuigend was, aan het verliezen.

Wishfull thinking Royy?

Indien de verkiezingen vandaag opnieuw gehouden zouden worden, dan zou Trump opnieuw winnen van Clinton.

https://townhall.com/tipsheet/guybenson/2017/04/24/poll-trump-would-beat-hillary-in-a-rematch-democrats-seen-as-more-out-of-touch-n2317091

BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2017 20:20 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Enerzijds heb ik Trump nooit gemoeten met zijn botte boersheid, en vind ik hem onbekwaam als president en vooral ook erg onberekenbaar, wat voor iemand met zoveel macht gevaarlijk is.
Anderzijds heb ik in toenemende mate het gevoel dat hij ook niet echt een eerlijke kans krijgt om zich te bewjjzen, want iedereen stort zich werkelijk als een horde hyena's bovenop hem. Ook niet gezond.

BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2017 21:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Self fulfilling prophecy. In alles wat Trump doet zien bashers hun gelijk. Dus eens met Philips.
BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2017 10:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het geeft voor mij weer aan hoe verschrikkelijk subjectief onze media is. Het verschil waarop er bericht wordt over Trump, Clinton of Obama is werkelijk waar buiten alle proporties.

Wie een hond wil slaan, vindt altijd wel een stok.

Dat geldt voor alle berichtgeving over Trump (en Rusland). Als de man A zegt, dan is A fout. Zegt de man B, dan vindt de media wel de keerzijde van B om te belichten.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2017 11:18 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ironisch genoeg tonen de Arabieren meer respect voor de Amerikaanse president, dan de westerse media.

Het contrast met Obama is groot, daar was dat precies andersom. Verguisd en met de nek aangekeken door collega wereldleiders, en op handen gedragen door de media.

Het blijft natuurlijk wel een land van mafklappers dat Saoedi-ArabiŽ, daar niet van. Hun invloed op de regio en ver daarbuiten valt echter nauwelijks te onderschatten.

Persoonlijk heb ik veel meer respect voor Iran dan voor Saoedi-ArabiŽ. OOK een land met idiote Islamitische wetgeving, maar in ieder geval met een redelijk ontwikkelde en modern ingestelde samenleving. Saoedi-ArabiŽ lijkt me zo'n beetje de hel op aarde voor iedereen die niet schathemelrijk is.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2017 11:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Het geeft voor mij weer aan hoe verschrikkelijk subjectief onze media is. Het verschil waarop er bericht wordt over Trump, Clinton of Obama is werkelijk waar buiten alle proporties.

Wie een hond wil slaan, vindt altijd wel een stok.

Dat geldt voor alle berichtgeving over Trump (en Rusland). Als de man A zegt, dan is A fout. Zegt de man B, dan vindt de media wel de keerzijde van B om te belichten.

Ik ben het niet geheel oneens maar Trump bakt er zo nu en dan ook een potje van. Zijn Twitter-gedrag hoort niet bij zijn functie. De media hoeft vaak niet te zoeken naar die spreekwoordelijke stok maar krijgt hem aangereikt.
BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2017 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Ironisch genoeg tonen de Arabieren meer respect voor de Amerikaanse president, dan de westerse media.

De media is in het bezit van de rijken waarmee Amerika handelsverdragen heeft. Nogal wiedes.
BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2017 11:51 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ook Trump ervaart nu evenals Obama dat er een staat binnen de staat is,
die voorschrijft dat hij weer eens (evenals Obama) 1000 miljard in Kernwapens moet steken
en 100 miljard aan wapens aan een corrupte Islamiserende haatSjeiks moet verkopen en
oorlogen aan moet aanwakkeren. Europa is ook een dankbaar potentieel oorlogsgebied.

Ook Facistisch Turkije zal een en ander aan worsten worden toegeworpen...

Wat betreft Mc Cain, Jaap de Hoop Scheffer, Rutte, Koenders:
Dit soort mensen die hun mond vol hebben over ''vrijheid'' geven
niks om genocides, Stalinistische voedselblokkades (Yemen) en hongersnoden.

Voorbeeld over wat er werkelijk plaatvind:

Ook Mc.Cain had via zijn schoonzoon financiele banden met de West Oekraine
en oorlog is het beste middel (ondanks 10.000 dode burgers) om snel je slag te slaan.

Koude Oorloghitser Jaap de HoopScheffer bleek (stiekem) belangbehartiger van militaire hulpmiddelen..
evenals enkele voortdurend koude-oorlogs-drame aanwakkerende ''Generaals Buiten Dienst''.

De westerse systemen zijn een paradox van hoge aangewakkerde consumptiepatronen,
hoge ouderdom en continu gestimuleerde infantiliteit.... en neo-liberale censuur en bedrog.
(denk aan het onbestrafte gifschandaal in Tilburg, de Dieseluitstoot etc...).

ten koste van een 100% zekerheid op totale zelfvernietiging....

Stephen Hawking weet dat en Elon Musk weet dat... maar samen weten zij de oplossing
daarvoor eigenlijk ook niet... (Mars zal dat niet zijn).

Niet omdat de mensheid zichzelf niet zou kunnen redden, maar omdat het neo-liberale systeem
daar niet toe in staat was... en zal zijn.

Het neo-liberale systeem zal uiteindelijk op de helling moeten, maar dat zullen de heersende
wolven en mensapen tegenhouden.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2017 12:19 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
De media is in het bezit van de rijken waarmee Amerika handelsverdragen heeft. Nogal wiedes.

Wees iets specifieker, want ik snap niet helemaal waar je heen wilt met deze opmerking.

Wie bezitten de media?

Als je weet wie er in die grote moederondernemingen aan de knoppen zit, dan weet je wie alles bepalen wat wij te zien krijgen op televisie.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2017 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Waarom worden Saoedische oorlogsmisdadigers beloond met de grootste wapendeal allertijden?

http://www.zerohedge.com/news/2017-05-20/why-trump-administration-rewarding-saudi-war-crimes-more-weapons

Het antwoord is simpel: die wapens worden gekocht met - en nu komt het - U$ dollars. Dat is waar alles om draait in de 'special relationship' tussen Saoedi-ArabiŽ en de VS. De rest is allemaal gelul in de marge.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2017 17:55 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik heb het laatste deel van de toespraak van Trump gezien. Retorisch en stilistisch was hij weer ijzersterk, laat ik daar helder over zijn. Wat inhoud betreft valt er nogal wat op af te dingen mijns inziens. Zo stoor ik me al jaren mateloos aan het gegeven dat Iran unilateraal wordt uitgezonderd als zondebok voor alle problemen in het Midden-Oosten, terwijl het toch echt hoofdzakelijk soennieten zijn, niet in de laatste plaats gefinancierd en gefaciliteerd vanuit Saoedi-ArabiŽ, die verantwoordelijkheid dragen voor het gros van de terreur en het geweld dat die regio overspoeld heeft.

Trump sprak voor meer dan 50 islamitische leiders, maar er zat geen enkele sjiitische leider tussen. Het is dan makkelijk zoete broodjes bakken en schoppen tegen sjiieten. Toch schuwde hij ook niet om de aanwezige leiders op hun verantwoordelijkheid te wijzen, misschien wel meer dan menigeen verwacht had. Ook ging hij de term "islamitische terreur" niet uit de weg, iets wat hij Obama en Clinton tijdens de campagne keer op keer verweet. Wat dat betreft bleef hij wel enigszins trouw aan zijn eigen mores.

En verder had hij het over afzweren van geweld terwijl hij net voor meer dan 100 miljard aan wapens heeft verkocht aan Saoedi-ArabiŽ, wat ook wel een beetje hallucinant en pervers is eerlijk gezegd. Maar ja, zo is de Amerikaanse buitenlandpolitiek nu eenmaal. Trump heeft in zekere zin, zoals Joost Bakker ook zegt, weinig andere keus dan maar gewoon doen wat hem wordt opgedragen.

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-39989548

Al met al zou ik zeggen dat het eerste internationale optreden van Trump een groot succes is, vanuit zijn optiek bekeken dan.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2017 18:14 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik ben het in grote lijnen eens met de opmerkingen van Carlos. Wat Iran betreft heb ik zo mijn bedenkingen, maar verder een goede analyse.
De toespraak van Trump was boven verwachting sterk. Hij is erin geslaagd de problematiek van radicaal islamisme te benoemen zonder zijn gastheren te schofferen en zonder zijn ant-islamistische achterban teleur te stellen.
Een tetorisch sterke rede, waarvoor lof. Nu de praktijk nog.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2017 19:12 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Misschien leert hij het vak alsnog.

Ik ben desalniettemin teleurgesteld over het gebrek aan ruggegraat van Trump. IrŠn is de grote steun voor Assad in SyriŽ en Hezbo'allah, en dus een groter gevaar voor Israel dan ISIS, Saoedisch ArabiŽ, Zuid Jemenieten. Daarentegen schat ik ISIS, de financiering van moslemterrorisme vanuit Saoedisch ArabiŽ in als een groter gevaar voor de wereldvrede, dan IrŠn. Ofschoon Israel kan ook een steun zijn voor het Westen, denk ik eerder dat de VS niet in alles hun oren moeten laten hangen naar wat Israellobbyisten influisteren.

En dat gebeurt steeds vaker. Ook Trump eindigt, als hij niet oppast, als marionet van Israel en grootindustriŽlen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2017 19:31 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Wishfull thinking Royy?

Ehm nee, zie bv de moeite die Trump had om zn begroting door het parlement te krijgen, met een dreigende shutdown... Republikeinse meerderheid he... die zn eigen president het moeilijk maakt.

Quote:
Indien de verkiezingen vandaag opnieuw gehouden zouden worden, dan zou Trump opnieuw winnen van Clinton.

Interessant dat je polls nu opeens wel gelooft.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2017 20:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Of interessant dat jij ze nu opeens niet meer gelooft?

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2017 20:41 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Interessant dat je polls nu opeens wel gelooft.

Ja gek hť dat ik ze niet geloofde? Ze waren overduidelijk bedoeld om twijfelende kiezers in het kamp van Clinton te drijven, mensen stemmen nu eenmaal graag op een 'winnaar'.

Het is maar goed dat ze hard op hun bek zijn gegaan. Boontje komt om zijn loontje! Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2017 21:46 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hier een reactie uit Iran op de speech van Trump:

https://twitter.com/JZarif/status/866360950345125889

Hij zegt in feite dat Trump vertelde wat de SaoediŽrs wilden horen, in ruil voor $500 miljard aan investeringen in de Amerikaanse economie.

Tja...hij heeft een punt.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2017 23:19 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ik denk dat dat nog maar een milde spotprent is....

Ik zou het zo tekenen...

''Een moeder wordt in Mosul op een plein aan een paal gemarteld en levend verbrand...
voor de ogen van twee krijsende vastbonden kleuters (waar op grote schaal gebeurd)...

Vadertje Amerika staat lachend tussen het publiek naast een Arabische Sjeik die hem
ruggelings een zak geld toestopt...''.

De VS is het meest immorele corrupte kwaadwillige systeem dat er momenteel op aarde heerst.

Het is noch een democratie noch is het een vrij land.

Weerwoord forum index » Buitenland