Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Electrisch rijden, actieradius 600 km en laadtijd 3 minuten. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Mei 16, 2017 11:16 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Beste Bakker. Ook ik ben het met u eens dat we op een doodlopende weg zitten, mede veroorzaakt via blind zogenaamd Groen.
Ik zit net naar een zogenaamd groene advertentie te kijken waar men de onontbeerlijke stoffen voor leven uitlegt.
Daar wordt beweerd dat voor alle leven alleen zon en water nodig is. Men vergeet erbij te vermelden dat naast die twee ingrediënten ook CO2 onontbeerlijk is.
Dus zonder CO2, Water en Zonlicht bestaat geen leven op deze planeet. U en velen met u, zijn blijkbaar ook in de verdienende CO2 valkuil getrapt.
Maar volgens mij is onze menselijke toekomst nog steeds niet hopeloos.
Eens worden we toch wakker? Of moeten dan eerst de schatkisten overstromen.

BerichtGeplaatst: Di Mei 16, 2017 12:17 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Wat verstaat u eigenlijk onder de verdienende CO2 valkuil ?
En op welke groene advertentie doelde u ?

BerichtGeplaatst: Di Mei 16, 2017 14:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De CO2 valkuil is uitgebreid besproken lijkt mij zo. Dat CO2 toeneemt betwist niemand. Dat de temperatuur stijgt betwist niemand. Hoe erg dit werkelijk is, dat blijft een onderwerp van discussie.

Echter, veel 'groenen' maken die discussie onmogelijk. Ondermeer door te claimen dat ze de wetenschap aan hun zijde hebben, terwijl ze dat niet hebben.

BerichtGeplaatst: Di Mei 16, 2017 14:15 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Poendert schreef:
Beste Bakker. Ook ik ben het met u eens dat we op een doodlopende weg zitten, mede veroorzaakt via blind zogenaamd Groen.
Ik zit net naar een zogenaamd groene advertentie te kijken waar men de onontbeerlijke stoffen voor leven uitlegt.
Daar wordt beweerd dat voor alle leven alleen zon en water nodig is. Men vergeet erbij te vermelden dat naast die twee ingrediënten ook CO2 onontbeerlijk is.
Dus zonder CO2, Water en Zonlicht bestaat geen leven op deze planeet. U en velen met u, zijn blijkbaar ook in de verdienende CO2 valkuil getrapt.

Eerlijk vindt ik je uitleg goedkoop, het gaat natuurlijk om de verhouding waarin deze stoffen voorkomen.

Maar nogmaals, de processen die nu op gang zijn gezet zijn niet meer te keren... dus veel zin heeft
het gebabbel niet meer...

Onze politieke partijen zijn kleine dankbare pionnen in een wreed wereldwijd spel en zullen
niks relevants waarmaken (daar is het ook al 30 jaar te laat voor en bovendien is er geen enkele
financiele buffer opgebouwd om dat waar te maken).

Tel maar op, 3 maanden onderhandelen van:
Een infantiele dromerige student met massale immigratiestromen als fake-ideaal,
een zetbaas uit het bedrijfsleven,
een totaal verwarde man die jarenlang Erdohan erbij wilde hebben,
en een geschifte trol die 200 miljoen varkens in Nederland blijkbaar nog niet genoeg vindt...

BerichtGeplaatst: Wo Mei 17, 2017 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Poendert schreef:

Eerlijk vindt ik je uitleg goedkoop, het gaat natuurlijk om de verhouding waarin deze stoffen voorkomen.

Maar nogmaals, de processen die nu op gang zijn gezet zijn niet meer te keren... dus veel zin heeft
het gebabbel niet meer...

Onze politieke partijen zijn kleine dankbare pionnen in een wreed wereldwijd spel en zullen
niks relevants waarmaken (daar is het ook al 30 jaar te laat voor en bovendien is er geen enkele
financiele buffer opgebouwd om dat waar te maken).

Tel maar op, 2 maanden kabinetsformatie door:
Gr. Niks: Een infantiele dromerige student (1 ton per jaar inkomen) met massale immigratiestromen
(zeer vervuilend) als fake-ideaal,
VVD: een zetbaas uit het bedrijfsleven,
D66: een totaal verwarde man die jarenlang Erdohan erbij wilde hebben,
CDA: en een geschifte trol die 24 miljoen schijtende varkens in Nederland blijkbaar nog niet genoeg vindt.

De grootste schande is dat al deze heren/dames ons in de camera gespeeld toespreken als een ''docent''
en dat zwakbegaafden daar waarde aan toekennen.

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2017 8:04 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Er is wel degelijk een alternatief voor kerncentrales, maar dan kun je geen atoombommen meer maken.
Wij hadden op het Kema-terrein in Arnhem een werkende proefcentrale op thorium. De laatste resten zijn rond 2002 afgebroken.Thorium
Er is echter behalve uranium nog een ander metaal dat kernenergie kan leveren, namelijk Thorium. Als thorium neutronen absorbeert ontstaat U-233, dat als splijtstof kan dienen. Om die reactie op gang te brengen is echter wel een relatief kleine hoeveelheid U-235 of U-233 nodig. Thorium heeft verschillende voordelen boven uranium.
– het geeft veel minder afval, dat bovendien een veel kortere halfwaardetijd heeft, ca. 500 jaar tegen 100.000 jaar voor uraniumafval.
– bij de toepassing van thorium komt geen plutonium vrij dus kan het niet worden gebruikt voor kernwapens; thorium kan zelfs plutonium afbreken.
– het smelten van de reactor (meltdown), zoals in Fukushima is onmogelijk.
Al met al betekent dit dat thorium veel veiliger is dan uranium., waardoor het sneller geaccepteerd zal worden door het grote publiek als er bekendheid aan wordt gegeven.

De grote vraag is natuurlijk. Waarom zijn we met dat onderzoek gestopt? En waarom zag groen niks in dat onderzoek. Blinde oogkleppen overtuigingen van domme Klaveristen? Onkunde?

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2017 14:31 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Naast mega-windmolens (oceanen zijn groot genoeg, ook aan de kust)
dan Thorium centrales...

Dat zouden oplossingen zijn... mits men er duizenden miljarden in steekt. en
daarvoor is het te laat... en ontbreekt het geld.

Echter: Nederland wordt momenteel opgehitst voor een oorlog tegen Rusland.. omwille
van de heilloze NAVO-uitbreiding naar het Oosten van Europa. En dat gaat miljarden kosten...

En voor de rest heersen mega rijke oliegigarchen die via de VVD en de PvdA etc. direct toegang
hebben tot de macht en alle goede en noodzakelijke stappen zullen vertragen en ver-etteren.

Onze partijen VVD, D66 en CDA/PvdA hebben dan wel standaard een paternalistische arrogant
toontje zodra ze voor een microfoon verschijnen...
gelijk een aap met een bril op ook intelligenter lijkt...

Hun niveau is krankzinnig laag en zij zullen geen problemen oplossen, doch vooral nieuwe problemen maken...

Daarna zullen ze zichzelf weer op de borst slaan omdat ze weer nieuwere
denkbeeldige complexere (duurdere) oplossingen voor door hen veroorzaakte
complexere problemen hebben bedacht..

die ook niet zullen werken...

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2017 15:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost, wat denk jij eigenlijk dat er klimatologisch gaat gebeuren omdat je steeds stelt dat het al te laat is?

Een megavloedgolf ofzo?

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2017 7:51 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Joost Bakker schreef:
Naast mega-windmolens (oceanen zijn groot genoeg, ook aan de kust)
dan Thorium centrales...

Dat zouden oplossingen zijn... mits men er duizenden miljarden in steekt. en
daarvoor is het te laat... en ontbreekt het geld.

Echter: Nederland wordt momenteel opgehitst voor een oorlog tegen Rusland.. omwille
van de heilloze NAVO-uitbreiding naar het Oosten van Europa. En dat gaat miljarden kosten...

En voor de rest heersen mega rijke oliegigarchen die via de VVD en de PvdA etc. direct toegang
hebben tot de macht en alle goede en noodzakelijke stappen zullen vertragen en ver-etteren.

Onze partijen VVD, D66 en CDA/PvdA hebben dan wel standaard een paternalistische arrogant
toontje zodra ze voor een microfoon verschijnen...
gelijk een aap met een bril op ook intelligenter lijkt...

Hun niveau is krankzinnig laag en zij zullen geen problemen oplossen, doch vooral nieuwe problemen maken...

Daarna zullen ze zichzelf weer op de borst slaan omdat ze weer nieuwere
denkbeeldige complexere (duurdere) oplossingen voor door hen veroorzaakte
complexere problemen hebben bedacht..

die ook niet zullen werken...

De aarde bestaat in zijn huidige vorm dankzij het klimaat.
De winden verdelen de temp over de aarde.
Zonder die winden was de temp aan de evenaar altijd 100 graden boven 0, en aan de polen 100 graden onder 0.
Als je die winden massaal wegvangt wordt onze aarde voor de meeste organismen onleefbaar, inclusief de mens.
Ongeveer zoals nu op onze maan het geval is waar per m2 net zoveel zonne-energie terechtkomt als op onze aarde. Maar zonder een zuchtje wind.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2017 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Denemarken. De voorlopers in de windmolenhandel
De Denen betalen een hoge prijs voor hun pionierspositie op het gebied van windenergie. Ondanks dat volgens windvoorstanders ‘de wind gratis is’, betalen ze de hoogste stroomprijs in Europa, en dat heeft alles te maken met de enorme subsidies die jaar in jaar uit naar de windmolenindustrie vloeien. Een groot deel van die subsidies vloeit overigens weer het land uit want naar de helft van de geproduceerde windstroom is helemaal geen vraag en die moet vervolgens tegen dumpprijzen – soms zelfs gratis – worden verkocht aan Noorwegen en Zweden. En zijn die windmolens goed voor de brandstofbesparing? De CO2 uitstoot? De werkgelegenheid? Vergeet het maar.
Denemarken wekt met zijn windmolens een hoeveelheid stroom op die overeenkomt met 19% van zijn elektriciteitsbehoefte. Die hoeveelheid wordt weliswaar geproduceerd door de Denen, maar niet geconsumeerd door de Denen. De helft van de productie wordt geëxporteerd omdat de wind nu eenmaal ook waait als je er niet op zit te wachten. Een rapport van het Deense onderzoeksinstituut Cepos berekent nu dat slechts 9.7% van alle stroom die de Denen gebruiken uiteindelijk van hun eigen windmolens afkomstig is, de rest is gewoon een mix van fossiel, waterkracht, nucleair.
Nu klinkt het verleidelijk, ‘De Denen hebben zoveel windstroom dat ze die kunnen exporteren, yummie wat zullen die rijk worden!’, maar zo is het niet. Er spelen allerlei factoren een rol die er uiteindelijk voor zorgen dat het er vooral op neerkomt dat de Denen meebetalen aan de stroomrekening van de Noren en Zweden.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2017 15:06 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Cliff schreef:
Joost, wat denk jij eigenlijk dat er klimatologisch gaat gebeuren omdat je steeds stelt dat het al te laat is?

Een megavloedgolf ofzo?

Niet zo denigrerend...

De wetenschap weet dat we met onze invloeden in de atmosfeer een doos van Pandora opentrekken...
waarvan de gevolgen niet te overzien zijn...

Ze zeggen wel dat bij een klimaatstijging van meer dan 2 graden er een zeer gevaarlijke situatie ontstaat...
wel die 2 graden opwarming -zo weet men allang- worden allang niet meer tegengehouden...

Wat houdt dat in:
Honger en oorlog door klimaatwisselingen, boeren zullen zich niet meer kunnen aanpassen.

Wanneer de Noordpool gesmolten is, dan kan de hele oceaanstroming van slag raken en zoals
we weten kan dat een enorme impact hebben op regenval, zonne-uren, temperatuur etc...,
stormen etc..

De Rijn zal uiteindelijk te ondiep worden voor verkeer (een ramp voor ons landje).

Er wordt ook gedacht aan biologische systemen die elkaar gaan versterken (vrijkomen methaan Steppen
en oceanen), zodat de angstige situatie ontstaat dat het menselijk gedrag geen verbetering meer
kan opleveren.

De oceaan zal al het leven kwijtraken wanneer door opwarming koraal afsterft en het plankton afsterft
en de hele voedselketen doorbroken wordt...

Idioten zeggen elkaar wel eens na dat de aarde wel ''extremere'' klimaten gekend heeft...

Inderdaad, met name al die miljarden jaren dat eencelligen de enige teken van leven waren!

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2017 17:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:
De wetenschap weet dat ....

Dat dacht ik wel, de claim op de wetenschap wordt direct gelegd. Echter, er is geen (let op: geen) wetenschappelijke consensus over de gevolgen van klimaatverandering.

Verder prima dat jij gelooft dat het allemaal heel erg is, maar zie het als één van de mogelijke opties. Alleen dan ben je wetenschappelijk objectief bezig.

Quote:
Inderdaad, met name al die miljarden jaren dat eencelligen de enige teken van leven waren!

Sorry, feit is dat de flora en fauna op aarde het meest aanwezig waren tijdens de Dino-tijd. Een tijdperk waarin we juist kunnen aantonen dat het CO2 gehalte 2 tot 3 keer zo hoog was als nu.

Let wel: ik ontken jouw visie niet. Ik zie het als één van de velen. Er zijn ook tal van wetenschappers die geheel andere gevolgen zien van klimaatverandering dat dat jij hierboven beschrijft. Het is goed om je dat te realiseren, en niet die wetenschappers uit te sluiten.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2017 18:55 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

''Sorry, feit is dat de flora en fauna op aarde het meest aanwezig waren tijdens de Dino-tijd.
Een tijdperk waarin we juist kunnen aantonen dat het CO2 gehalte 2 tot 3 keer zo hoog was als nu. ''

Je haalt 1 feitje naar boven en meent daaruit vergaande conclusies te trekken... die de mensheid
gerust moet stellen (?).

1: wij hebben geen Dino-longen... helaas (dus kom aub niet met jouw ''wetenschappelijke'' conclusie
aanzetten ''dat Dino's het ook heel lang hebben uitgehouden''.

2: Dat het Co2 gehalte lager was kan ''desondanks'' de hogere Flora het geval zijn.
Jouw conclusie dat Flora geen rol speelt in de zuurstof-huishouding is dus voorbarig.

Het vulkanisme speelde die tijd bijvoorbeeld een veel actievere rol.... om maar iets te noemen...

Voorts is de aarde voor 70% bedekt door water en zal de vernietiging van de Plankton
een ramp zijn voor de mensheid...

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/opwarming-oceanen-heeft-negatieve-gevolgen-voor-plankton-en-klimaat

BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2017 8:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:
Je haalt 1 feitje naar boven en meent daaruit vergaande conclusies te trekken... die de mensheid gerust moet stellen (?).

Nee, ik doe niet aan geruststellen. En ook niet aan paniek zaaien. Ik wil objectieve wetenschap.

Quote:
1: wij hebben geen Dino-longen... helaas (dus kom aub niet met jouw ''wetenschappelijke'' conclusie
aanzetten ''dat Dino's het ook heel lang hebben uitgehouden''.

Ik beweer ook niet dat we dino-longen hebben. Overigens is het wel zo dat we nu nog steeds soorten hebben rondlopen die destijds ook rondliepen. Maar daar gaat het niet om. Jouw conclusie hierboven leek dat door meer CO2 de boel zou afsterven. Dat lijkt me echt aantoonbaar onjuist.

En de mens is zo verschrikkelijk adaptief dat ook die niet zal uitsterven bij 2x tot 3x de huidige hoeveelheid CO2. Misschien goed om in dit kader te weten dat er gewoon dagelijks mensen in kassen werken bij hoge CO2 concentraties, levert ze geen ademhalingsproblemen op oid.

Quote:
2: Dat het Co2 gehalte lager was kan ''desondanks'' de hogere Flora het geval zijn. Jouw conclusie dat Flora geen rol speelt in de zuurstof-huishouding is dus voorbarig.

Huh? En waar trek ik die conclusie?

Quote:
Voorts is de aarde voor 70% bedekt door water en zal de vernietiging van de Plankton
een ramp zijn voor de mensheid...

Iets wat ik niet zal ontkennen... echter: de vernietiging van alle plankton is allerminst zeker. Dat een temperatuurstijging invloed heeft op Plankton geloof ik graag... maar waarom altijd dat paniekvoetbal?

BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2017 14:48 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Je had me ook het volgende kunnen vragen:
"Weet je zeker dat het oppakken van de Inlandse Taipan (gifslang) rampzalig uitpakt''?
of
''Kun je bewijzen dat een spong van mijn kind in een leeuwenverblijf zijn einde zal inhouden''?
of
''Kun je mij met zekerheid aantonen dat het roken van 10 sigaretten per dag,
plus een dieet van een pond varskens-reuzel en een 3 koppen jenever mijn leven zal bekorten
indien ik ook 1 banaan eet?''

Alle 3 de vragen zal ik met ''nee'beantwoorden...

En dan hebben we het nog over zeer simpele vraagstukken,

het knoeien met het klimaat is een veel riskantere, op belangrijke punten ook nog eens ongewisse
bezigheid dan wat ik hierboven beschreven heb...

Maar goed, pak jij die Inlandse Taipan maar op, zou ik zeggen.... ga je gang als je van gokken houdt en
als je persoonlijke belangen in dergelijk gedrag hebt (bijvoorbeeld een goedbetaalde vlogger-site).

Helaas zijn de waarschijnlijke miljoenen slachtoffers van de klimatologische gok in eerste instantie
niet die enkelen die van die gok het meest profiteren (Shell, ons Koningshuis etc..).
Die onbenullen of hun nazaten komen later aan de beurt.

Overigens zal ook de aankomende mega-golf aan fanatieke overbevolkingscreaties
(600 miljoen extra Islamieten komende 13 jaar) tot waterschaarste, perspectiefloosheid en
oorlogen lijden (zie Syrie), dat staat los van het klimaatdebat.

De onnadenkende Merkel en Rutte hebben een precedent geschapen dat de komende decennia als
een mega-boemerang zal blijven terugkeren,l waarschijnlijk het einde van Europa inluidend.

BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2017 15:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Teveel emotie, te weinig wetenschap.

BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2017 16:56 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Een dwaas stelt meer vragen dan die kan beantwoorden.

1. Ik toon helemaal geen emotie, dus waar baseer je dat ondermaatse zinnetje op??

2. Op dezelfde manier werden mensen 50 jaar lang bevraagd of:
Het wel zeker was of er een verband tussen sigaretten en kanker bestond, met een wijsneuserig
commentaar ''daar dit nog niet was aangetoond...''.

Je moet niet met goedkope onnozele flauwekul aan komen zetten en je verschuilen achter ''wetenschap''.
Dan houdt het wat mij betreft snel op.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2017 9:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:
Ik toon helemaal geen emotie, dus waar baseer je dat ondermaatse zinnetje op??

Op dubbele vraagtekens, woorden als 'dwaas', 'ondermaats', 'wijsneuzig', onnozele flauwekul', 'verschuilen', etc.

Ik hou het graag bij de wetenschap, niet bij de emotie. En het valt me gewoon op dat dat als je een ander verhaal laat horen over klimaatverandering, dat men dan heel snel vervalt in allerlei emoties. De wetenschap is dan gewoon weg.

Hoe durf je een ander geluid te laten horen? Roken levert immers ook kanker op!

Dat soort argumenten dus. Kan ik niets mee. Ik wil wetenschap.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2017 12:27 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Zodra ik wetenschappelijke argumenten geeft, dan kom jij met een jip-en-janneke achtig
jargon aanzetten met wat prietpraat over Dinosaurissentijdperk en CO2......

Jij lijkt het probleem te willen voorstellen als even simpel als een roeiboot op het water...

Je hebt 1 parameter (de wet van Archimedes) en als je maar geen gat in de bodem maakt,
blijft die drijven... dus wat zou je je zorgen maken over andere invloeden...

De termen die ik gebruik zijn wetenschappelijk gefundeerd, ook een wetenschapper
kan bepaalde denkvarianten infantiel noemen.

Wellicht komt jouw behoefte aan drogredenen (emotie-geneuzel) voort uit jouw eigen
emotie en de behoefte bepaalde inzichten uitsluiten.

Met name voor aanpassingen voor grote effecten die pas op lange termijn optreden,
heeft het reptielenbrein (dat alom zetelt in politiek en bedrijfsleven)
een sterk afweermechanisme.

Ook als het tegen die tijd dan te laat is... (uitsterven Dino's).

http://www.greenpeace.nl/news/onderzoek-toont-aan-er-zit-gi/

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2017 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wist je al dat de aarde steeds groener wordt? Pas weer bevestigd door de wetenschap.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2017 16:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Er wordt beweerd dat door de hoge CO2-concentratie in de lucht planten het bladerdek van planten en bomen dichter geworden. En het groeiseizoen is opgerekt. Wat ik mij herinner is dat het door computeranimatie is vastgesteld. Verder is onbekend wat de scope was van het onderzoek. Het begrip groener worden had relatie tot het bladerdek en groeiseizoen. Dus bekeken per boom wordt de aarde groener maar is dat generiek ook zo? Verder staat is het niet gekwantificeerd en dus betreft het de interpretatie van onderzoekers. Dat vind ik geen wetenschap.

Lees ook: https://www.wnf.nl/wat-wnf-doet/themas/bossen/ontbossing.htm
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2017 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

http://www.elsevier.nl/kennis/achtergrond/2017/01/het-mag-hardop-gezegd-worden-de-aarde-wordt-groener-2956188W/

http://www.magazine.nationalgeographic.nl/artikel/hoeveelheid-groen-op-aarde-neemt-weer-toe

https://www.nrc.nl/nieuws/2016/04/26/onze-planeet-wordt-steeds-groener-1612956-a978023

Het was vrij voorspelbaar, en het is nu ook gewoon aangetoond. Meer CO2 zorgt voor meer plantengroei. Daarbij komt ook nog eens dat door meer CO2 planten met minder water toekunnen.

Voor mij geen nieuws. Echter, als we van 'politieke correctheid' kunnen spreken: er ligt een enorm taboe op het broeikaseffect. Mensen durven er niet objectief over te spreken. De gangbare mening is zo'n beetje dat de aarde vergaat. Wetenschappers die daar niet in mee gaan of een ander geluid laten horen worden vergruisd. Ook hier op Weerwoord zie je dat terug: mensen zetten je weg als 'ontkenner van het broeikaseffect' etc. Wat dus totaal niet waar is.

Heel veel wetenschappers kunnen bepaalde vragen totaal niet meer stellen. Op dat punt zijn we inmiddels helaas aanbeland.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2017 23:07 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Niet selectief conclusies trekken svp..

Over wetenschap gesproken Cliff:
NRC:
''De vegetatie, zegt hij, helpt een deel van onze CO2-uitstoot vast te leggen, net als de oceanen. „Maar in de oceanen leidt het tot verzuring, op land krijg je meer bladgroei...'''

1 Helaas is 70% van het aardoppervlak juiste ''oceaan''.

2 Over welk deel van de CO2-vastlegging door vegetatie (cijfers ontbreken) hebben we het dan in
verhouding tot de veel grotere ontbossing die gaande is...?????

Alweer zie ik die beperkte blik (1-parameter-denken) die ik al eerder zag....

Hier een artikel die alle, zonder cijfers, gepresenteerde hoop de bodem in slaat, helaas.... is
het probleem veel ingewikkelder dan men denkt.

http://www.volkskrant.nl/wetenschap/toename-co2-in-lucht-heeft-steeds-minder-invloed-op-planten~a4306342/

''Maar dit mechanisme nadert zijn verzadigingspunt, zegt Temme. De afgelopen twee eeuwen had het
veel meer effect dan de komende decennia zal hebben ...''

''En de extra broeikasgassen veroorzaken juist meer perioden van extreme droogte, voegt hij eraan toe.''

BerichtGeplaatst: Ma Mei 22, 2017 6:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nou, daar is het weer... 'alle hoop wordt de bodem in geslagen'... weinig wetenschappelijke conclusie hoor.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 22, 2017 9:31 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Jouw reactie bevat niks, maar dan ook niks waarmee je ''wetenschap'' mee kunt claimen...

Zelfs je ''citaat'' is geen letterlijk weergave van wat ik schreef.

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu