Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Willen jullie meer of minder allochtonen bij de politie? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Willen jullie meer of minder allochtonen bij de politie?
Ja meer diversiteit
30%
 30%  [ 6 ]
Liever minder
55%
 55%  [ 11 ]
maakt mij niet uit
15%
 15%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 20

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2017 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Loetje schreef:
Arthur van Amerongen schreef:
Nieuw in Amsterdam-West: De Mohammedaanse veldwachter. 'Hij heeft veel respect bij de jeugd vanwege Raqqa'.

Waarom geen neo-Nazi's bij de politie...? vraag je je dan af?
Ik bedoel, als er een wijkje is waar men daar gevoelig voor is....

Onze politiek is knettergek en gevaarlijk bezig.

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2017 15:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Als dat Amsterdam is op de achtergrond, dan heeft de stad een upgrade gekregen Smile

Laughing Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2017 16:29 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Politie-agenten met hoofddoekjes... Dan vallen de boeven om van het lachen en hoef je ze enkel nog maar op te rapen... Very Happy Very Happy

Maar krijg je dan ook een lijstje waarop je je voorkeur kunt geven voor een bepaald soort agent....??

Want als een moslim de keus krijgt om niet door een agent met een keppeltje op aangehouden te worden, wil ik wel de keus hebben om niet door een hoofddoekjesagent bekeurd te worden...

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2017 17:37 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

http://www.ad.nl/politiek/vvd-geen-hoofddoekjes-bij-politie~ab79e3f1/

Kijk aan! Hoort de Amsterdamse politie het eens van een Turkse!

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2017 21:15 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

De volgende stap is dat de beveiligers van de heer Wilders een hoofddoek dragen. Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2017 22:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

http://www.ad.nl/binnenland/dit-is-de-vrouw-achter-het-hoofddoekjesplan-bij-de-politie~aefa8324

Quote:
Voormalig PvdA-politica Fatima Elatik (43) is de drijvende kracht achter het idee van de Amsterdamse politie om hoofddoekjes weer toe te staan bij agenten. De eenheidsleiding huurt haar, voor 12.000 euro per maand, in als directeur diversiteit. Elatik is niet onomstreden....

Aha, een ex-PvdAllah mevrouw. Dat verklaart veel...

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2017 23:18 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.

Ongelooflijk dat zo`n omstreden figuur en zwaar betaalde baan bij de Amsterdamse politie heeft.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Fatima_Elatik
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2017 23:32 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Omdat mij niemand wijs maakt dat een mislukt kwekwicht met minimumloonwaarde van 850 €/maand - 12000 € salaris krijgt, neem ik aan dat voor de islamietsering oorlog van Amsterdam Saoedi-Arabië 11000 €/maand aanvult .

En nu maar wachten op een boeddha diender met een tulband op z'n kop, of 'n kannibaal diender met een peniskoker over z.n stok, of in wc papier omwikkelde dienders omdat zij schijt hebben aan stomme islam veroveringen .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2017 8:20 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Om vriendjes-politiek en corruptie te voorkomen waren alle agenten in een regio/stad afkomstig uit verre streken. Ons aller Amsterdamse politieagent Baantjer kwam bv van Urk.
Ik begrijp dat nu Amsterdam langzaam wordt bevolkt door personen uit meer corruptere regio, ook het politie apparaat aan die waarden van hun herkomstland wil voldoen.
Dan kun je daarna nog eens wat matsen als vriendjes onder elkaar, net zoals nu in de herkomstzandbak die werd ontvlucht.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2017 8:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://www.google.nl/#q=turkse+agenten+rotterdam&spf=1495178817271

Ik zeg het nog maar eens: Geen agenten met dubbele paspoorten!

De arm van het vaderland is lang en reikt zelfs over de oceaan...

http://nos.nl/artikel/2173926-erdogan-gaf-opdracht-om-demonstranten-vs-in-elkaar-te-slaan.html

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2017 10:00 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Allochtone agenten hebben zeker voordelen wanneer het gaat om de dienstverlening t.b.v. allochtone inwoners. Maar dat alles, uiteraard, zonder hoofddoek want een hoofddoek is een religieuze uiting. Het zou w.d.b. veel beter zijn wanneer de allochtone bevolking eindelijk eens vaart zou maken met de intrinsieke assimilatie en integratie, want daar knelt al jaren de schoen.

Ik begrijp wel dat de islamitische voorstanders een religieuze harde plasser krijgen van het idee om hoofdsluiers bij de politie te introduceren, maar dat moeten wij in Nederland natuurlijk niet willen. Hetzelfde geldt immers voor alle andere religieuze uitingen waardoor de politie niet meer uniform, onpartijdig en neutraal is.

Je mag van een moslima, want zo kun je een agent met een hoofddoek wel noemen, niet verwachten dat ze neutraal is wanneer ze in haar werk gebruik maakt van religieuze uitingen in de vorm van een hoofddoek.

Bovendien, en dat is wat mij betreft een nationaal dilemma geworden, moeten wij het islamisme niet bevorderen maar tegengaan. Islamisme is progressief, ideologisch, agressief en wil en zal zich niet aanpassen aan onze seculiere maatschappij. De islam zal ook geen genoegen nemen met de hoofddoek alleen, er zal een volgende eis op tafel komen. Nee is dus ook gewoon nee!

Als je een afspiegeling wenst van wat de Nederlander hiervan vindt, kijk dan naar de 95% van de Telegraaflezers die tegen het invoeren van religieuze hoofdsluiers zijn, net als ik.

Bron: Telegraaf donderdag 18 mei 2017

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2017 10:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Je moet niet bij de politie gaan omdat je er een hoofddoekje mag dragen, dat is een verkeerd en krom uitgangspunt.
En als de personele bezetting van het politieapparaat geen afspiegeling is van de samenleving dan ligt dat aan het deel van die samenleving dat niet meedoet of er niet bij wil horen.

En geheel los daarvan bewijzen de bokkensprongen die Amsterdam nu maakt dat de multiculturele samenleving daar mislukt is en dat het niet gezond is om als samenleving voor meer dan de helft uit buitenlanders te bestaan.

En ja, ik weet het; voor de wet zijn het geen buitenlanders of allochtonen, maar in de praktijk hebben ze meer op met het buitenland dat hun vaderland is dan met ons land waarin ze wonen en waarvan ze staatsburger zijn.
Precies daar wrikt de schoen wat maakt dat die (politie)pet niet iedereen past en dat los je niet op met een hoofddoekje.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2017 16:05 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Kortom, dat hoofddoekjesidee is volslagen waanzin. Als er wel één beroepsgroep is die neutraliteit dient uit te stralen het de politie. Dat zou juist toch ook de moslim-agent moeten kunnen begrijpen.... Met een hoofddoek (of keppeltje, of tulband of mijter) ondermijn je toch je eigen gezag en lok je enkel maar ongewenste discussies uit, ongeacht of het over verkeersovertreders of echte criminelen gaat....
Het zou de grootste fout zijn om dàt toe te laten...

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2017 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Die hele islam is volslagen belachelijk. Ga eens in een ziekenhuis kijken. Vanwege de hygiëne moet je daar korte mouwen hebben. Behalve moslimas, die mogen hun armen bedekken.

En waarom moeten die vrouwen eigenlijk hun armen bedekken? Vanwege dat achterlijke geloof dat bloot vrouwenvel verbiedt. Net zo achterlijk als ze hun haren moeten bedekken.
We leven in het jaar 2017 in het westen en daar zijn we inmiddels verder ontwikkeld.

BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2017 6:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:

Géén religieuze symbolen en klaar. Daarnaast snap ik de lobbyactie van de Amsterdamse politie niet om meer allochtone agenten in dienst te nemen. Op basis van afkomst selecteren niet is toch niet toegestaan? Waarom de quota van de Haagse politie dan wel? Om maar een voorbeeld te stellen.
BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2017 7:02 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Boosoog schreef:
.

Ongelooflijk dat zo`n omstreden figuur en zwaar betaalde baan bij de Amsterdamse politie heeft.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Fatima_Elatik

[Let op je woorden - Weerwoord Beheer] heeft ook een schoonzusje. Ze heet Faïza Dadi. En ook zij kan de weelde van andermans belastinggeld niet aan.

Ook schoonzus Fatima Elatik weet hoe ze moet declareren

De Amsterdamse gemeenteambtenaar Faïza Dadi heeft in haar korte carrière als stadsdeelsecretaris flink gedeclareerd. Zo verhaalde ze duizenden euro’s aan taxi-ritjes en cadeautjes op de belastingbetaler.

Vorige maand stapte Dadi op als stadsdeelsecretaris Zuidoost in de hoofdstad. Er zou onvoldoende vertrouwen zijn in de kwaliteiten van de topambtenaar om de ambtelijke organisatie door de huidige reorganisatie te loodsen, zeiden ingewijden tegen Het Parool over het vertrek van Dadi.

BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2017 7:04 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Fatimaatje Morgana, bekend van de grote verdwijntruc van vele miljoenen andermsns belastinggeld, doet huilie huilie. Hoe groot is de lengte van haar neusje?

BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2017 7:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Die hele islam is volslagen belachelijk. Ga eens in een ziekenhuis kijken. Vanwege de hygiëne moet je daar korte mouwen hebben. Behalve moslimas, die mogen hun armen bedekken.

En waarom moeten die vrouwen eigenlijk hun armen bedekken? Vanwege dat achterlijke geloof dat bloot vrouwenvel verbiedt. Net zo achterlijk als ze hun haren moeten bedekken.
We leven in het jaar 2017 in het westen en daar zijn we inmiddels verder ontwikkeld.

Wat ik begreep is dat dit in ontwikkelde moslimlanden al lang niet meer zo extreem is. En al helemaal niet onder de jongeren. Het in standhouden van deze tradities in West-Europese landen heeft dan ook een andere oorzaak. Verder zie ik dat bij mijn werkgever ook maar krijg ik geen voet aan de grond, zelfs niet als ik wijs naar het gelijkheidsbeginsel. De situatie moet voor iedereen gelijk zijn, als iemand er om wat voor een reden zich niet kan houden aan de bedrijfsfilosofie past diegene simpelweg niet in het bedrijfsprofiel en ga je geen werkhuwelijk met elkaar aan.
BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2017 7:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:
Fatimaatje Morgana, bekend van de grote verdwijntruc van vele miljoenen andermsns belastinggeld, doet huilie huilie. Hoe groot is de lengte van haar neusje?

Een werkdag van 16 uur is een beboetbare overtreding van de Arbeidstijdenwet.
BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2017 12:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Wat ik begreep is dat dit in ontwikkelde moslimlanden al lang niet meer zo extreem is.

Dat heb je dan niet goed begrepen. Net als dat de VVD over de gehele linie voor geen meter deugt is dat bij de islam net zo.
De standpunten van de gematigde islam zijn fundamentalistischer dan die van de SGP of van de CU waar D'66 zo graag op zit te hakken.

Daarom: weg met alle religies en weg met alle uiterlijke vertoningen daarvan!
Ruben Oppenheimer heeft vandaag een mooie cartoon in de krant staat: een omgekeerde vergiet
met het politieteken erop, de nieuwe helm van de ME...

BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2017 13:53 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

http://www.telegraaf.nl/binnenland/28204581/__Politie_trok_allochtonen_voor__.html

Het is angstwekkend dat er geen enkele mensenrechtenorganisatie of rechter optreedt
tegen discriminatie van Nederlanders..

Allochtonen worden bij KPN-Amsterdam en tal van andere semi-overheidsbedrijven en Stichtingen, waar de
extremistische allochtonen-eerst partij PvdA, invloed op heeft voorgetrokken op blanken en nu ook bij de politie...

In Zuid Afrika zien we dat een zg. ''regenboognatie'' eveneens leidt tot onbestrafte wijdverbreide
discriminatie en uitsluiting van blanken....
tot aan met redeloos geweld en martelingen, moord aan toe.

In Narco-Staat Nederland ''misdadigers vrij spel'' zie je dezelfde verschijnselen... en iedereen moet van de neo-liberale wetten-dictatuur zijn bek houden,

zo lijkt het (zie eenzijdige boycot van Geensteil terwijl
VARA's gesubsidieerde krakers-site Joop.nl veel en veel erger en bedreigender is..

Nederlanders kunnen alleen middels een opstand hun rechten behouden en anders zal
Zuid Afrika het voorportaal zijn... waar hun kinderen in terecht komen en achtergesteld
(en nu al deels het geval is).

Discrimineren van minderheden is voor Islamieten en Surinamers een tweede natuur, voor wie
hun cultuur er goed op bestudeerd... en die houding -samen met de zelfhaatcultuur van Nederlanders
zal Nederlanders op het tweede plan zetten..

BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2017 16:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:

En van een Surinaamse. Ik neem aan dat Sylvana Simons op de barricade is geklommen om te demonstreren tegen etnisch profileren. Handelsmerk van haar partij, Artikel 1.
BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2017 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Cliox schreef:
Wat ik begreep is dat dit in ontwikkelde moslimlanden al lang niet meer zo extreem is.

Dat heb je dan niet goed begrepen. Net als dat de VVD over de gehele linie voor geen meter deugt is dat bij de islam net zo.
De standpunten van de gematigde islam zijn fundamentalistischer dan die van de SGP of van de CU waar D'66 zo graag op zit te hakken.

Je gaat voorbij aan mijn punt. Moslims in de ontwikkelde moslimsteden zijn veel minder traditioneel dan de moslims hier. Ik vraag mij af waarom deze mensen zich hier niet aanpassen en waarom zij verwachten dat zij de tradities hier kunnen implementeren terwijl het in eigen land juist terrein verliest.

Quote:
Daarom: weg met alle religies en weg met alle uiterlijke vertoningen daarvan!
Ruben Oppenheimer heeft vandaag een mooie cartoon in de krant staat: een omgekeerde vergiet
met het politieteken erop, de nieuwe helm van de ME...

Very Happy
BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2017 18:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Je gaat voorbij aan mijn punt. Moslims in de ontwikkelde moslimsteden zijn veel minder traditioneel dan de moslims hier.

Dat klopt, de moslim in Nederland is afkomstig uit gebieden die ver achtergesteld zijn ten opzichte van de ontwikkelde grote steden van het vaderland. Desondanks is die gematigde islam fundamentalistischer dan onze eigen SGP of CU.

Maar goed. Kijk eens naar Amsterdam (waar we het hier over hebben). Vind jij die stad ontwikkeld? Ik niet. Dat komt omdat een te groot deel van de bevolking afkomstig is uit die achtergestelde gebieden waar ik het zojuist over had. En het is onvermijdelijk dat dit z'n weerslag heeft. Een van de uitspattingen daarvan is dat men daar een hoofddoekje bij de politie wel hebben.

BerichtGeplaatst: Za Mei 20, 2017 18:54 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ben wat ouder, en in mijn jeugd probeerde men mensen uit regio,s ver van de grenzen in te lijven bij de douane.
Die afstand tot de grensregio was een vereiste zodat bij een standplaats van de beambte geen familie of vriendschapsbanden mee gingen spreken bij eventuele arrestatie of aanhouding van smokkelaars/deliquenten.
Ook werden te innige banden met de plaatselijke bevolking schriftelijk afgeraden. Dit om vriendjespolitiek tegen te gaan.
Die vriendjespolitiek van maatjes onder elkaar was een gegeven, dat door de leiding van de douane/politie clubs op elke manier werd tegen gegaan. Dit om corruptie te voorkomen.
Blijkbaar was onze leiding in die tijd een stuk verstandiger dan tegenwoordig. Nu willen bestuurs-idioten blijkbaar de kat bewust op het spek binden.

Weerwoord forum index » Binnenland