Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Is onderwijs slinks volkomen wereldvreemd politiek correct? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Apr 18, 2017 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Ik zou toch heel tevreden zijn indien ik het salaris en de positie van een leraar zou krijgen. Dan had ik veel meer. Ook zouden dan de leerlingen betere kennis krijgen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Apr 18, 2017 22:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

torentje schreef:
Ook zouden dan de leerlingen betere kennis krijgen.

Ik betwijfel het ten zeerste, torentje. Straks lopen er 8000 mensen rond in dit land die ook maar door blijven gaan over feestende homo's die leraar Duits willen worden.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 19, 2017 6:20 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Jij twijfelt aan mijn verstandelijke vermogens. Dat is jouw goed recht. Maar jij werkt polarisatie in de hand door op een dergelijke manier te debatteren.
BerichtGeplaatst: Wo Apr 19, 2017 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Hoe dan? Waar ben je dan getrapt? Op je lange teentjes of tegen je tere zieltje?

BerichtGeplaatst: Wo Apr 19, 2017 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Ik heb geen lange tenen, want ik ben een arme Nederlander. Kun jij nooit zeggen.
BerichtGeplaatst: Wo Apr 19, 2017 18:05 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

torentje schreef:
Jij twijfelt aan mijn verstandelijke vermogens.

Klopt.

Quote:
Maar jij werkt polarisatie in de hand door op een dergelijke manier te debatteren.

Nou nou, hoor wie t zegt.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 19, 2017 18:17 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Dus jij denkt dat de weinige arme Nederlanders gek zijn? Jij hebt dus veel liever de echte debielen, namelijk de rijken?
BerichtGeplaatst: Wo Apr 19, 2017 20:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het is een vrij gesloten vraag die je daar opwerpt Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Apr 20, 2017 6:12 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Ik wil gewoon een beetje helderheid. Aangezien ik het idee heb, dat de clubjes rijken de weinige armen die er zijn nachtmerries willen bezorgen tijdens het leven.
BerichtGeplaatst: Do Apr 20, 2017 19:35 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Maar wat als helderheid ervoor zorgt dat je rijk wordt?

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Apr 21, 2017 4:56 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Ik zal nooit een monster worden door helderheid.
BerichtGeplaatst: Vr Apr 21, 2017 12:22 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Toch wil je wel gewoon een beetje helderheid, toch.?

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Apr 21, 2017 14:42 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Na een kort intermezzo, gaan we het maar weer eens over de leraren hebben. Aangezien die geen eerlijke collega's in hun teams wensen, zodat eventuele rotte appels, zoals de pedo-pastoor Nico S, tijdig zouden zijn opgemerkt. En dan nooit ontucht had kunnen plegen met minderjarigen. De leraren zijn dus weer eens incompetent en laks gebleken. En kunnen ongestoord doorgaan met het spelen alsof ze lef hebben.
BerichtGeplaatst: Zo Apr 23, 2017 16:33 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Royy schreef:
Quote:
Kinderen brengen een belangrijk deel van hun tijd door op school, inclusief alle sociale aspecten daarvan. Een school is dus inherent een onderdeel van de opvoeding. De grens tussen kennisoverdragen en opvoeden is er niet, die lopen in elkaar over.
Mee eens.

Cliff schreef:
Quote:
Okee, geef mij even een boek waar de normen en waarden in staan. Je zult zien dat alle ouders verschillende normen en waarden hebben. Zo zijn er ouders die vasthouden aan het principe dat homoseksualiteit een ziekte is of niet gepraktiseerd mag worden.
We kunnen moeilijk samenleven als we er niet een -min of meer- zelfde waardenrangorde op nahouden, als samenleving, maatschappij, natie, of zelfs "het westen" . Laat ik met het grootste geheel beginnen: het westen, de westerse cultuur is gebaseerd op de waarden van de Verlichting, die moeten dus onderwezen worden; dan de natie: de nederlandse taal, op zich al is taal een cultuurdrager, dient de verbindingstaal te blijven, en een aantal positieve waarden uit de nederlandse cultuur mogen best voorhet voetlicht gebracht worden: eenvoud (doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg, geen kapsones, ook wel het maaiveld genoemd: wie zijn kop er bovenuitsteekt wordt afgemaaid); kleine machtsafstanden, een sterk gevoel van gelijkheid of gelijkwaardigheid; rechttoerechtaan communicatie (voor zuidelijke landen lijkt dat vaak ondiplomatiek, bot, lomp); een grote gehechtheid aan individuele vrijheid ; vrouwelijk (men neigt meer naar begrip voor de verliezer dan naar bewondering voor de winnaar) en volgens ITIM zijn nederlanders weinig risicomijdend , ondernemend en bezitten de flexibiliteit noodzakelijk voor handel (maakt niet uit wat je gelooft of denkt zolang ik er aan verdien) dat laatste mondt vaak een beetje uit in een aan onverschilligheid grenzende schijntolerantie. De discussie over de westerse, nederlandse, of lokale cultuur over de verschillen van dezen met die van uitheemse oorsprong (angelsaksische, latijnse, islamitische, oosteuropese, indiase culturen) moet niet gemeden worden. Die discussie wordt nu uit de weg gegaan, om de lieve vrede maar te bewaren, en afgezworen met het dogma van de tolerantie. Een valstrik: cultuurverschillen leiden tot identiteitsverschillen, en zijn een bron van conflicten. er moet gestreefd worden naar een cultuurconsensus nooit naar multicultuur.

Quote:
h, maar dat mag toch volgens het normen en waardenboek 'de grondwet'?

Overigens ben ik ook hier geen voorstander van, maar dat had je wel begrepen. Dat de Islam een religie is, dat is kennis. Dat Islam een 'normale' religie is, is een waarde-oordeel. Moet je niet doen als school. Een goede school laat de kinderen zelf een waarde-oordeel vormen.
Waarden moeten wel degelijk uitgedragen worden door de school. Het waardeoordeel volgt daaruit, maar het lijkt mij verstandig niet een waardeoordeel op te dringen over van alles en nog wat f het nu christendom, islam, of seksuele minderheden.

Quote:
Objectieve kennisoverdracht, geen mening overdracht. De mening wordt in de mens gevormd, niet in de school. Je wenst een glijdende schaal...
Wat is het verschil volgens jou tussen mening en waardeoordeel?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Apr 24, 2017 19:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Willem schreef:
We kunnen moeilijk samenleven als we er niet een -min of meer- zelfde waardenrangorde op nahouden, als samenleving, maatschappij, natie, of zelfs "het westen".

En is daarbij jouw stelling dan dat het onderwijs deze waarden aan de kinderen moet meegeven?

Mijn stelling is namelijk dat dit primair de taak van de ouders is. Secundair kunnen we het als taak van het onderwijs stellen, maar als de ouders de primaire taak niet oppakken sta je als school volkomen machteloos.

Als de ouders de kinderen vertellen dat homoseksualiteit een ziekte is, dan kun je daar als school vanalles tegenover stellen maar die strijd verlies je altijd. Zeker in Nederland, waar ook nog eens speciaal onderwijs is. De ouders gaan dan gewoon naar een school die wél bijbrengt dat homoseksualiteit een ziekte is (islamitisch of gereformeerd onderwijs bv.).

Dat men het onderwijs dus verplicht met deze taak opzadelt is een gotspe. Bedenk ook dat diezelfde politici die dit opleggen tegelijkertijd samenwerken in een politiek spectrum waar exact dezelfde denkbeelden bestaan. Geef anders Rutte eerst de taak om de collega's van DENK en de SGP bij te brengen dat homoseksualiteit een geaccepteerde geaardheid is. Nadat Rutte dat voor elkaar heeft, nemen wij in het onderwijs graag de taak op ons om de rest van de SGP en DENK aanhangers 'om te scholen'.

Met andere woorden: when hell freezes over. Dit is onbegonnen werk in een situatie waarbij scholen alle zeilen bij moeten zetten om de hedendaagse jeugd de juiste vaardigheden mee te geven. We hebben geen tijd om een politieke visie aan die jongeren op te dringen, of om ze de politieke visie van hun eigen ouders af te leren.

Quote:
eenvoud (doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg, geen kapsones, ook wel het maaiveld genoemd: wie zijn kop er bovenuitsteekt wordt afgemaaid);

Willem, Friezen en Zeeuwen kunnen zich daar best in vinden. Maar zullen we het nu eens over Hollanders hebben en dan met name Amsterdammers? Eenvoud? Doen maar gewoon? Geen kapsones?

Verder merk ik uit je bijdrage wel dat je al een flink aantal jaren uit Nederland weg bent hoor. Je beschrijft de situatie van de jaren 70-80 van de vorige eeuw. Er is sindsdien flink wat verandert.

Quote:
Wat is het verschil volgens jou tussen mening en waardeoordeel?

Het ligt in elkaars verlengde. Je vormt eerst een mening, vervolgens kom je op basis van die mening tot een waarde-oordeel. Zo vind ik 'nieuwe muziek' en 'moderne kunst' niets. Maar ik geef die mening met een laag waarde-oordeel: ik heb geen redenen en argumenten om mijn smaak te onderbouwen: ik vind het gewoon niet mooi.

Daar waar ik denk wél veel kennis van te hebben, zal mijn mening een grotere waarde hebben. Ik heb de redenen en argumenten waarom ik tot die mening gekomen ben. Dat heeft waarde.

BerichtGeplaatst: Di Apr 25, 2017 22:28 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

torentje schreef:
Dus jij denkt dat de weinige arme Nederlanders gek zijn? Jij hebt dus veel liever de echte debielen, namelijk de rijken?

Ik ben blij dat je erkent dat er maar weinig Nederlanders arm zijn. Dat hebben die debiele rijken dan maar weer goed geregeld, vind je niet?

BerichtGeplaatst: Wo Apr 26, 2017 6:04 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Vraag me af hoe oud jij bent? De rijken zijn namelijk te vrezen omdat zij verdeeldheid zaaien onder de jongeren, zodat de jongeren de jongeren gaan bestrijden. Hebben ze namelijk geleerd van hun rijke ouders lees pa. Want het is toch goed te zien overal in de dorpen en steden dat de oudere rijken veel fout bouwden/bouwen?
En de leraren willen dat niet bekend maken of laten maken bij de jongeren, aangezien ze de toorn van de ouderen vrezen.
BerichtGeplaatst: Wo Apr 26, 2017 18:34 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Maar ben je er niet blij mee dat die debiele rijken ervoor gezorgd hebben dat er weinig armen in Nederland zijn, torentje?

BerichtGeplaatst: Wo Apr 26, 2017 19:15 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Ben jij dan blij met zoveel luie uitvreters? Waardoor men goed op het beste eten en drinken moet letten, anders verdwijnt het in de grote magen van de rijken.
BerichtGeplaatst: Wo Apr 26, 2017 19:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

torentje schreef:
Ben jij dan blij met zoveel luie uitvreters?

Nee ik ben niet blij met 445.000 bijstandsuitkeringen, jij?

BerichtGeplaatst: Wo Apr 26, 2017 19:48 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Waarom reageer jij niet op de rest welke ik schreef? Wil je nu het moeilijk wordt toch maar liever de aandacht verleggen?
BerichtGeplaatst: Wo Apr 26, 2017 19:52 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik reageer toch? Jij hebt t over luie uitvreters en of ik daar blij mee ben. Nee daar ben ik niet blij mee.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 26, 2017 19:56 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Tja, maar jij vergeet de 15,5 miljoen rijken te vermelden die meer hebben als de mensen die van een karige bijstandsuitkering moeten zien te overleven.
BerichtGeplaatst: Do Apr 27, 2017 8:08 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Die hebben meer, klopt. Maar tegelijkertijd zorgen ze ervoor dat die 450.000 bijstanders niet op straat hoeven te leven. Debiel he?

BerichtGeplaatst: Do Apr 27, 2017 8:36 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Maar de mensen met een uitkering, krijgen echter geen villa's, bungalows, boerderijen of kastelen om in te wonen. Maar slechts gehorige rijtjeswoningen of flats, zodat ze kunnen horen wat de boze rijke buren doen. Dus wie is er debiel?
Is onderwijs slinks volkomen wereldvreemd politiek correct?
  Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg