Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » 'Poging tot militaire coup in Turkije' Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Apr 17, 2017 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Dat is het niet. Het heeft te maken met waar hun loyaliteit ligt.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Apr 17, 2017 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:
Je kon er op wachten: Een parade van toeterende auto's en Turkse vlaggen. Het was weer gezellig bij de Erasmusbrug.

Dat is zelfs strafbaar maar er wordt niet ingegrepen. De verkiezingen zijn achter de rug dus Den Haag slaapt vrolijk verder. Zo zie je maar dat een brutaal mens de halve wereld heeft.
BerichtGeplaatst: Di Apr 18, 2017 7:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:

Waar ligt hun loyaliteit? En hoe komt dat zo? Laat ik eens een gokje wagen: dat komt omdat ze hier als Turk geboren worden en hier als Turk worden opgevoed.
En dat wordt voornamelijk mogelijk gemaakt omdat men de mensen een tweede paspoort geeft. Geef ze geen Nederlandse nationaliteit en we praten nergens meer over.

BerichtGeplaatst: Di Apr 18, 2017 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De Turkse hypocrisie in beeld:

BerichtGeplaatst: Di Apr 18, 2017 16:39 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Inderdaad. Een plaatje zegt vaak meer dan duizend woorden... Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Apr 18, 2017 18:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Inderdaad. En afgezien daarvan vind ik het onzin dat je als kunt stemmen bij de verkiezingen van een land waar je helemaal niet leeft. Dat is alweer een kromme zaak die mogelijk wordt gemaakt met twee paspoorten.

BerichtGeplaatst: Di Apr 18, 2017 20:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Cliox schreef:

Waar ligt hun loyaliteit? En hoe komt dat zo? Laat ik eens een gokje wagen: dat komt omdat ze hier als Turk geboren worden en hier als Turk worden opgevoed.
En dat wordt voornamelijk mogelijk gemaakt omdat men de mensen een tweede paspoort geeft. Geef ze geen Nederlandse nationaliteit en we praten nergens meer over.

Ik heb je hier uitgelegd waarom dat niet klopt. Herhalen maakt het geen waarheid.
BerichtGeplaatst: Wo Apr 19, 2017 6:17 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Herhalen verandert inderdaad niets aan de waarheid. Daarom blijf ik erbij dat het hebben van twee paspoorten zo snel mogelijk zou moeten worden afgeschaft. Het heeft geen enkel nut, behalve de financiële voordeeltjes die het schijnt te hebben. Het het voorkomt de schijn van belangenverstrengeling. Je kan maar in één land tegelijk wonen. Zeker als het om politieke functies gaat, Bovendien is het tegen het gelijkheidsbeginsel. Of iedereen twee paspoorten, of niemand twee paspoorten. Simpeler kan ik het toch echt niet maken..

BerichtGeplaatst: Wo Apr 19, 2017 7:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Dat voorkomt niet dat mensen loyaal zijn aan de land van herkomst van de ouders. Het is en blijft een formele eis. Bovendien kan deze eis ook ingewilligd worden indien een persoon het tweede paspoort inlevert als hij of zij een dergelijke functie wil bekleden. Het verandert niets aan de loyaliteit van de persoon. Een Kuzu zonder Turks paspoort is net zo Turkije- Erdogan-minded als mét. Het zijn schijneisen. Inhoudelijk voegt het niets toe. Bovendien vraag ik mij af waar je dan de grens trekt? Zouden mensen met een tweede paspoort dan ook geen studie mogen volgen die doorstroming biedt tot overheidsbanen?
BerichtGeplaatst: Wo Apr 19, 2017 8:52 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Iemand gisteren naar Pauw gekeken toevallig? Er waren twee Turken in debat met elkaar over de uitslag van het referendum in Turkije;

Die Mohammed weert zich dapper maar zet zichzelf ontiegelijk voor lul.

Topamusement! Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Apr 19, 2017 9:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hij zegt dat hij een vissenkop is, maar hij is gewoon een geitenneuker! Very Happy

En eindelijk hoor ik eens van een Nederlandse Turk dat een Nederlandse Turk helemaal niet moet stemmen in Turkije.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 19, 2017 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Beste stukje mijns inziens:

"Zou jij in Noord-Korea willen wonen?"
"Zou jij in Turkije willen wonen?"

Oeps.....uitgeluld.

En toen kwam Muhammed met het ijzersterke 'argument' dat hij daar heus wel eens op vakantie gaat. Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Apr 19, 2017 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dus Muhammed stemt in een land waar hij alleen maar op vakantie gaat.

Hij studeert economie? Als hij net zo goed kan rekenen als dat hij kan redeneren dan zie ik het somber voor hem in. Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Apr 19, 2017 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Wo Apr 19, 2017 14:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Iemand gisteren naar Pauw gekeken toevallig? Er waren twee Turken in debat met elkaar over de uitslag van het referendum in Turkije;

Die Mohammed weert zich dapper maar zet zichzelf ontiegelijk voor lul.

Topamusement! Very Happy

Ik heb één goede vraag gehoord: als hij een vissenkop is, hier geboren en getogen, waarom dan willen stemmen over een grondwetswijziging in een land 3.000 kilometer verderop? Erdogan heeft aangekondigd dat hij de doodstraf wil herinvoeren. Desnoods middels een referendum. Dat betekent dat deze heer aan tafel dadelijk meebeslist of iemand 3,000 kilometer verderop de doodstraf krijgt, zonder dat vooraf criteria bekend zijn. Dit zijn mensen die mij beangstigen en geen realiteitsbesef hebben.
BerichtGeplaatst: Wo Apr 19, 2017 15:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Beste stukje mijns inziens:

"Zou jij in Noord-Korea willen wonen?"
"Zou jij in Turkije willen wonen?"

Oeps.....uitgeluld.

En toen kwam Muhammed met het ijzersterke 'argument' dat hij daar heus wel eens op vakantie gaat. Very Happy

Het treft hem ook want hij gaat op vakantie in Turkije. Ik ben blij dat hij de juiste keuze heeft gemaakt voor de toeristen.
BerichtGeplaatst: Do Dec 28, 2017 17:12 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2209597-turkije-en-nederland-gaan-weer-ambassadeurs-uitwisselen.html

Het moet toch niet gekker worden met die geitenneuker! Eerst ons voor fascisten uitmaken en nu zoete Turkse broodjes bakken! En die laffe Hollanders doen ook nog met hem mee. Bah! Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Di Feb 06, 2018 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2215467-nederlandse-ambassadeur-turkije-wordt-teruggetrokken.html

Bravo! Eindelijk actie! En nu doorpakken Rutte: gooi de Turkse ambassadeur ons land uit.

BerichtGeplaatst: Di Feb 06, 2018 12:26 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Tedje van Es schreef:

Bravo! Eindelijk actie! En nu doorpakken Rutte: gooi de Turkse ambassadeur ons land uit.

En zo drijven we Turkije met onze grote mond en stoerdoenerij linearecta in de armen van Putin alsof Putin en Erdogan daar ook maar 1 nacht van wakker liggen. Hoe stom kunnen we zijn om op deze manier een trouwe en strategische bondgenoot kwijt te raken?
BerichtGeplaatst: Di Feb 06, 2018 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Een trouwe en strategische bondgenoot? Dat is juist het probleem met Turkije. Turkije bedrijft een agenda haaks op de onze. Turkije mag nooit tot de EU toetreden en als bondgenoot in de NAVO wordt Turkije steeds meer en meer een blok aan het been.

BerichtGeplaatst: Di Feb 06, 2018 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

VVD en Turkije. Verkiezingen komen eraan.

Need I say more? Wink

BerichtGeplaatst: Di Feb 06, 2018 13:05 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En na de verkiezingen weer dikke mik en gratis geldzakjes en andere knievallen richting Turkije?

BerichtGeplaatst: Di Feb 06, 2018 15:07 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Een of andere Europese Unie geit verklaarde dat achter de schermen de politieke betrekkingen en werkzaamheden gewoon doorgaan - maar VVDer Zeilstra nog enkele weken een kritische rol mag blijven spelen van de Turkse afgod, daar geitje zelf een verzoenende rol blijft spelen is zij overtuigt dat de handel en strategische belangen binnen 3 maanden ook 'officieel ' genormaliseerd zijn, in de wandelgangen blijft Erdogan Nederlanders zijn beste vrienden noemen - houdbaarheidsdatum 2 maanden .

Heel nuttig te horen hoe miljoenen burgers worden besodemieterd door eigen politiek ongekozen huis personeel .
BerichtGeplaatst: Di Feb 06, 2018 15:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Real schreef:
En zo drijven we Turkije met onze grote mond en stoerdoenerij linearecta in de armen van Putin alsof Putin en Erdogan daar ook maar 1 nacht van wakker liggen. Hoe stom kunnen we zijn om op deze manier een trouwe en strategische bondgenoot kwijt te raken?

Ik heb meer vertrouwen in Russen dan in Turken.

BerichtGeplaatst: Di Feb 06, 2018 17:48 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Loetje schreef:
Een trouwe en strategische bondgenoot? Dat is juist het probleem met Turkije. Turkije bedrijft een agenda haaks op de onze. Turkije mag nooit tot de EU toetreden en als bondgenoot in de NAVO wordt Turkije steeds meer en meer een blok aan het been.

Richting NAVO en de VS zijn ze militair gezien vooralsnog een trouwe bondgenoot. Het wordt pas trickey als Erdogan het in zijn hoofd haalt om de Amerikanen van Incirlik te schoppen.
'Poging tot militaire coup in Turkije'
  Weerwoord forum index » Buitenland