Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Alles over dieren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 03, 2017 9:32 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Elisabeth schreef:
Nee Tedje, Steve is geraakt door een Stingray in zijn hart.

Ik bedoelde dat plastisch; Steve is de pijp uit gegaan omdat hij een idioot was. Ik vermoed dat die idioot van een Freek heeft daar als kind naar gekeken heeft.

Waar het mij om gaat is dat idioot volk als Steve en Freek de dierenwereld als een show gebruik(t)en.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 03, 2017 14:16 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Van mij hoeft dat gesol met die dieren ook niet. Dat doe je maar met je hond of je kat.
Dat men dieren wil filmen en onderzoeken heb ik best begrip voor. Maar de natuur is geen speeltuin. Laat die beesten maar gewoon hun gang gaan. Die hebben echt geen mensen nodig als speelkameraadje..

BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2017 0:59 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Dit is Jip, mijn pleegkatje die ik samen met Janneke, zijn zusje heb opgevangen via VagaBundogs, een organisatie waarvoor ik vrijwilligers werk doe. Janneke is geadopteerd maar Jip zoek nog een huis.
Hij staat op de website van Dierenhulp zonder grenzen, samen met Pippa, een poes die ik ook opgevangen heb en stapel gek is op mannen.

http://dierenhulpzondergrenzen.com/AdoptieDetails.aspx?dierid=22122&naam=Jip

Ik neem op 27 februari twee honden mee naar Amsterdam vanuit Huelva Spanje die gered zijn van een doding station. Geadopteerd en ze wachten al heel lang op een vlucht. Ze staan al op mijn ticket en ik moet samen met hen inchecken en dan afleveren want ze gaan het ruim in. Op Schiphol wachten totdat ze eruit komen en dan afgeven aan de mensen die staan te wachten samen met hun paspoorten. Jammer genoeg is Jip nog niet geadopteerd want dan kon ik hem meenemen als handbagage.

Mijn dierenarts NovaVet werkt samen met deze organisaties.
http://novavet.vet/collaborators/

We zijn nu bezig met quizzen en met diners en loterijen om €20.000 bij elkaar te krijgen voor een röntgen en scanner voor onze dierenarts Sarah die daardoor niet haar prijzen hoeft te verhogen om dit af te betalen. Ze geeft altijd korting als je met een gevonden dier aankomt. Maar haar prijzen zijn ook redelijk laag voor je eigen dieren. Ik heb haar in 2010 geholpen in een asiel in Spanje om katten te steriliseren. Zij gaf de injectie dat ze in slaap vielen en ik deed zalf op hun ogen en gaf de injectie met antibiotica en pijnstillers zodra ze klaar was. Het was lopende band werk en leerzaam.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2017 8:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik heb van diverse dierenartsen gehoord dat het een zeer slechte zaak is om zwerfhonden te importeren in Nederland. Ze brengen namelijk allerlei ziektes mee naar hier en honden zijn onderling niet al te best met hygiëne, dus voor je het weet besmetten ze een hoop gezonde huisdieren.

Zwerfhonden uit warme landen dragen ook vaak ziektes met zich mee waar ze zelf al resistent voor zijn, maar de zwakke gekweekte huisdiertjes in Nederland totaal niet.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2017 11:13 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff, daarom worden alle honden getest op ziektes voordat ze gaan.
Vaccinaties, bloedtesten, paspoort met chip.
Absoluut veilig als dit gebeurd door de organisaties waarmee NovaVet samenwerkt.
Het is een heel netwerk die zich aan de regels houdt.
Het gevaar zit hem in mensen die een zielig hondje vinden en met een camper reizen.
Die nemen ze mee zonder een test of vaccinaties en met open grenzen worden dus deze dieren ook niet gecontroleerd.
Gaan ze naar een dierenarts dan controleert die ook of de hond al een chip heeft, dus een baas.
Wel als ze via een vliegtuig komen want op de luchthavens worden de paspoorten gecontroleerd.
Ze letten op de gezondheidsverklaring en op hondsdolheid vaccinatie.

PS met die open grenzen zitten er in de vluchtelingenstroom mensen met ziektes zoals TBC die nu weer de kop opsteekt in Nederland. Ze worden niet gecontroleerd bij de grens.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2017 21:22 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Op het vliegveld in Faro met het inchecken van 2 honden, was het meisje van Transavia heel erg secuur. "Waarom staan er geen namen van de eigenaren in de paspoorten". "0mdat ze geadopteerd zijn en de eigenaren op Schiphol wachten".
Ze was heel bezorgd dat de honden niet naar een laboratorium gingen en dat ze dan beter hier afgemaakt konden worden. Met de documentatie van de organisatie werd ze overtuigd en vroeg of die een Facebook hadden. Dan kon ze controleren of de honden opgewacht werden. Twee families met kinderen stonden te wachten, helemaal blij. Op de terugweg kreeg ik de lege kennels weer mee en moest die inchecken. Die pasten niet in mijn auto dus stond een collega uit Spanje klaar om ze mee terug te nemen.

https://www.facebook.com/100013629759843/videos/232217003909290/

https://scontent.flis6-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/17190414_736103339887369_8798585788395053914_n.jpg?oh=93134354355c2e81f57da587989ecfd2&oe=5965E39A

Leuk om dit te doen en het neemt tijd, vooral op Schiphol want ik moest lang wachten voordat de honden aankwamen via een aparte lift.
De kennels op 2 karretjes maar bij de uitgang moest ik alleen er door heen en weer helemaal omlopen om weer binnen te komen om de tweede hond op te halen. Op Eindhoven gaat het sneller want het vliegveld is kleiner.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 12, 2017 20:23 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 12, 2017 20:34 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Een alleraardigst filmpje!

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 13, 2017 0:24 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Het is geweldig hoe olifanten gewoon doorlopen naar het gebied waar ze al jarenlang vruchten eten. Ook al moeten ze door de receptie van een lodge lopen. Zolang ze niet bedreigd of gejaagd worden zijn olifanten niet gevaarlijk. Zolang je respect hebt. Het bijzondere is dat de moeder met haar 2 week oude baby er doorheen liepen, zonder angst.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 13, 2017 14:09 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Inderdaad héél indrukwekkend!

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 13, 2017 21:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik zie in Florida ook altijd olifanten in de lobby van Sheraton. Aparte soorten ook. Met decollete op de rug bv.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 14, 2017 9:06 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Hebben ze de bouwtekening achterstevoren gehouden...? Very Happy Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Mrt 14, 2017 11:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Laughing

BerichtGeplaatst: Do Mrt 16, 2017 7:57 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Partij voor de Dieren van twee naar vijf zetels !

http://www.rtlnieuws.nl/nederland/marianne-thieme-pvdd-dit-is-zon-overwinning-voor-ons

Nou? Gaat toch de goeie kant uit.

Je zou kunnen stellen dat het besef dat de mens zijn voortbestaan op Aarde alleen nog kan redden door het leven en welzijn van de dieren, maar ook van de andere soorten levende wezens (via bescherming van groen en milieu) optimaal te respecteren op tijd van vier jaar met 150% is gegroeid onder de Nederlandse bevolking.

Durf rustig te stellen dat dit 't allerbelangrijkste resultaat is van deze verkiezingen, omdat het van essentiële betekenis lijkt te zijn en dus niet de vraag betreft wie de komende jaren meer te besteden heeft en wie minder, oftewel wie een grotere voetafdruk mag zetten in natuur en milieu en wie 'n kleinere.

Ook de partij die blijkens haar naam specifiek het leefmilieu voor nog verdere teloorgang wil behoeden heeft trouwens een eclatante vooruitgang geboekt.
Ook dat is op zich uiteraard zeer hoopgevend en veelzeggend over de bewustwording hier te lande aangaande essentiële waarden.

Nou nog maar hopen dat dit soort partijen zich er tevens van bewust zullen blijken te zijn dat 't voor de overlevingskansen van de mens van groot belang is om ook op alle mogelijke manieren eraan mee te werken dat de mondiale overbevolking zo sterk mogelijk gereduceerd zal worden.
Daartoe zal het onvermijdelijk zijn om in dit opzicht de wetten van de natuur zo optimaal mogelijk hun werking te laten uitoefenen, ook al zal menigeen daarbij de indruk krijgen dat dit inhumane aspecten heeft.
Wanneer bijvoorbeeld in bepaalde gebieden van bepaalde continenten een veel te hoog geboortecijfer voorkomt doordat er niet of nauwelijks aan anti-conceptie gedaan wordt, dan lijkt het humaan om die gebieden te helpen de rampzalige gevolgen daarvan voor de bevolking te verlichten door zaken als voedselhulp en opvang van degenen die voor die gevolgen uitwijken naar elders.
Men dient zich daarbij echter te realiseren dat men dusdoende het stelsel van de natuur dat in dit opzicht gericht is op correctie van een teveel aan geboortes in ernstige mate frustreert, met als gevolg dat de overbevolking alsmaar groter blijft worden en zich over de hele planeet gaat uitspreiden, zodat na verloop van tijd de hele mensheid eraan ten gronde zal gaan.
-
BerichtGeplaatst: Wo Apr 12, 2017 8:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

http://www.metronieuws.nl/nieuws/binnenland/2017/04/onze-reuzenpandas-in-de-watten-gelegd-onderweg

Verschrikkelijk! Wat een poeha! De mens is toch echt het arrogantste dier van de wereld.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 10, 2017 16:09 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

premier-may-wil-de-vossenjacht-terug

http://nos.nl/artikel/2172332-premier-may-wil-de-vossenjacht-terug.html

Citaat:
"De Britse premier May is een voorstander van de traditionele vossenjacht in Engeland en Wales. Ze heeft beloofd het in 2004 ingevoerde verbod op jachtpartijen met meer dan twee honden opnieuw in stemming te brengen".

Niet zo slim, om zoiets vlak voor verkiezingen erdoor te jassen, wanneer 't inderdaad zo is dat 83 % van de bevolking voor handhaving van het verbod is.
Of 't zou moeten zijn dat 't erom gaat dat die verkiezingen verloren worden en de Brexit er daardoor niet van zou komen.

-
BerichtGeplaatst: Wo Mei 10, 2017 21:27 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
http://www.metronieuws.nl/nieuws/binnenland/2017/04/onze-reuzenpandas-in-de-watten-gelegd-onderweg
Verschrikkelijk! Wat een poeha! De mens is toch echt het arrogantste dier van de wereld.

Zag dit nu pas; bij deze alsnog 'n reactie.

Op zich is 't best dat er op alle mogelijke manieren voor gezorgd wordt dat die beesten niets tekort komen.
Maar dat doet niets af aan de verwerpelijkheid van het feit dat zo'n dieren uit hun natuurlijke biotoop zijn weggehaald en sindsdien in gevangenschap moeten leven.
Wanneer ze dan ook nog naar een land in 'n heel andere klimaatzone worden gebracht en daar de hele dag aangegaapt gaan worden door 'n mensensoort dat hen van nature volkomen vreemd is. dan wordt 't al dubbel verwerpelijk. Zeker ook waar deze beesten van nature waarschijnlijk schuw zijn en zich dus zoveel mogelijk schuil houden voor menselijke figuren die hen niet aanstaan.
Niet voor niets is het Veganisme nogal fel tegen het dierentuinwezen gekant.

En dan is er nog het aspect dat hier maar weer blijkt dat veel mensen toch altijd weer meer willen dan de natuur hen heeft toebedacht. We hebben bijvoorbeeld hier in Europa de prachtigste inheemse dieren, maar toch willen hele massa's Europeanen zich altijd weer kunnen vergapen aan exotische beesten, die ze van nature nooit of te nimmer zouden kunnen bekijken.
Iets dergelijks doet zich trouwens ook voor ten aanzien van het onderwaterleven; dat is in bepaalde opzichten ontstellend mooi om te zien, maar toch is 't de mens van nature niet gegeven óm dit te aanschouwen. Hij kan dat alleen maar met behulp van allerlei duiktoestanden en die maken geen deel uit van de natuur.
Dus moet geconcludeerd dat degenen die zo'n beetje de hele wereld gezien willen hebben zich daarmee echt in verregaande mate tegen het systeem en de wil van de natuur in gedragen.

Het ligt voor de hand dat dit zo z'n minder wenselijke consequenties pleegt te hebben.
Op persoonlijk gebied zal 't bijvoorbeeld al gauw gaan leiden tot het onvermogen om de eigen natuurlijke omgeving nog te kunnen waarderen en bewonderen.
Anderen, die zich min of meer bewust zijn van een en ander, kunnen (mits ze ook aan de overige voorwaarden, zoals een voldoende mate van diervriendelijkheid, voldoen) daarentegen intens genieten bij de aanblik van bijvoorbeeld 'n kloek met daarachter 'n sliert kuikentjes, 'n Vlaamse gaai, 'n mannelijke fazant, en noem maar op. Maar wanneer ze thuis 'n papegaai, 'n kanariepietje of 'n ander soort tropische vogel in 'n kooitje hebben zitten, dan zal dat ongetwijfeld 'n stuk minder zijn.

http://www.mulberrylanefarm.com/images/momchicks.jpg

http://www.mbaker.co.uk/images/Local%20Birds/Jay-3.jpg

http://www.rspb.org.uk/community/cfs-file.ashx/__key/communityserver-discussions-components-files/13609/0407.Pheasant-1-Blue-Back.jpg

-
BerichtGeplaatst: Do Mei 11, 2017 2:36 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
premier-may-wil-de-vossenjacht-terug

http://nos.nl/artikel/2172332-premier-may-wil-de-vossenjacht-terug.html

Citaat:
"De Britse premier May is een voorstander van de traditionele vossenjacht in Engeland en Wales. Ze heeft beloofd het in 2004 ingevoerde verbod op jachtpartijen met meer dan twee honden opnieuw in stemming te brengen".

Niet zo slim, om zoiets vlak voor verkiezingen erdoor te jassen, wanneer 't inderdaad zo is dat 83 % van de bevolking voor handhaving van het verbod is.
Of 't zou moeten zijn dat 't erom gaat dat die verkiezingen verloren worden en de Brexit er daardoor niet van zou komen.

-

Maar moeilijk te bevatten is 't wel.
Anno 2017 willen bepaalde welgestelden, onder wie ook nogal wat adelijken, dat 't weer legaal wordt om het met tientallen paarden, evenzovele gewapende ruiters en honderden honden tezamen op te kunnen nemen tegen één natuurlijk levende vos.
Daar is weinig edels aan te ontdekken; integendeel dat is van 'n ethisch niveau dat zich ver onder nul bevindt.
Geen wonder dat 'n land waarin dat soort praktijken voorkomen op 'n gegeven moment gestraft wordt met een alsmaar toenemend verlies van zijn soevereiniteit.
Wil het dat verlies door middel van een Brexit inderdaad grotendeels ongedaan kunnen maken, dan zal het op z'n minst moeten vermijden om weer in dit soort oude, hoogst dieronvriendelijke, fouten te vervallen.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f6/Kew_Gardens_-_London_-_September_2008_%282958753889%29.jpg

-
BerichtGeplaatst: Di Mei 16, 2017 7:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zwerfhonden in Moskou hebben zich aangeleerd de metro te nemen:
http://www.dumpert.nl/mediabase/7135551/0ac5cc4f/zwerfhonden_in_moskou.html

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2017 9:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

http://nos.nl/artikel/2173689-21-hondensoorten-officieel-gevaarlijk-eigenaar-moet-op-cursus.html

Bravo! Ik ben het helemaal eens met de staatssecretaris!
Ik wil zelfs een stap verder gaan en die honden gewoon verbieden.

Ook de groei van het aantal gevaarlijke honden in ons overbevolkte landje is een gevolg van de slappe polderhouding waarbij niets moest en alles mocht.

Trouwens, als het baasje niet slaagt, krijgt hij/zij dan een spuitje? Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2017 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Dieren die niet nuttig zijn voor het mensdom, via toerisme of opbrengst zullen op den duur allemaal uitsterven. Ten onder gaan aan onze overbevolking.

Voorbeeld. De vossen die door idioten met enorme aantallen speciale gefokte honden worden bejaagd, zullen net als die speciale honden dankzij die jacht op hen blijven bestaan.
Een leeuwenpopulatie kan op den duur alleen blijven bestaan dankzij d jagers die het onderhoud van het leeuwenpark voor hen betalen.
Een diersoort blijft niet bestaan omdat het zielig is, maar omdat het geld opbrengt.

BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2017 3:51 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
http://nos.nl/artikel/2173689-21-hondensoorten-officieel-gevaarlijk-eigenaar-moet-op-cursus.html

Bravo! Ik ben het helemaal eens met de staatssecretaris!
Ik wil zelfs een stap verder gaan en die honden gewoon verbieden.

Ook de groei van het aantal gevaarlijke honden in ons overbevolkte landje is een gevolg van de slappe polderhouding waarbij niets moest en alles mocht.

Trouwens, als het baasje niet slaagt, krijgt hij/zij dan een spuitje? Very Happy

Heb eerder (elders) al 'ns uitgebreid gepleit voor een wettelijke plicht om alle honden 'n muilkorf aan te doen zodra ze in openbaar gebied komen.
Nu wordt altijd weer de put (zeer gedeeltelijk) gedempt als het kalf weer 'ns verdronken is; als zo'n dier 'n kind heeft aangevallen en toegetakeld, ja dán moet het inslapen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/28236230/__Bijtende_herder_ingeslapen__.html

Bij 'n muilkorf-gebod wordt eenvoudigweg elk risico op nog meer menselijke drama's uitgesloten.

Verder heeft 't nog heel wat meer voordelen, maar daarover naderhand misschien 'ns 'n keer.
-
BerichtGeplaatst: Vr Mei 26, 2017 10:04 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Do Aug 03, 2017 2:31 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Dieren die mensen helpen met therapie. Autistische kinderen maar ook hoogbejaarden reageren op dieren.
In verpleegtehuizen zouden gewoon honden en katten moeten zijn.

BerichtGeplaatst: Do Aug 03, 2017 3:52 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
Dieren die mensen helpen met therapie. Autistische kinderen maar ook hoogbejaarden reageren op dieren.
In verpleegtehuizen zouden gewoon honden en katten moeten zijn.

Heel interessant.
Maar logisch ook; de mens is erop gemaakt om in de natuur te leven; belangrijke elementen daarvan zijn zonneschijn, regenwater plus de aanwezigheid van 'n grote variëteit aan dieren en planten.
Hoe meer hij een of meer van die elementen moet missen, hoe belabberder 't hem in gezondheidsopzicht zal vergaan.
Alles over dieren
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu